2023-08-30, 15:52
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Andra länder kan nog vara med och betala.

Ja, det är ett jobb vi får göra tillsammans.

Det är extremt viktigt att våra stater ger offentligt stöd och maxar produktion.

Liksom, Norden har väl större ekonomi än Myggträsk, och alla länder tillsammans måste kunna krossa Putins drömmar.

Genom att ge stöd till Ukraina hjälper vi också andra krafter i Ryssland.
Citera
2023-08-30, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Att du inte mött karaktärerna som ovan nämnda i verkliga livet tyder på att du inte har barn.
Alltid intressant med föräldrar som vet att det inte är deras barn som gjort något fel, även om de är överbevisade.
Flertal av de du räknar upp kan bara se konflikten ur ett perspektiv (nitiskt).
Andra hävdar att de är neutrala (fast bara ur ett perspektiv).
Tycker det är lite underhållande oberoende hur det går i kriget så går set bra för ryzzfan
Strategiskt, ekonomiskt ja tammefan allt.

Jag har barn men hon kanske inte har assberger då. För ihärdigheten det? Barn orkar ju inte göra något mer än i 3 sekunder. Nä, jag skulle ha gjort det mot betalning och kanske tyckt det vart kul men jag brister också i bokstavskombinationer
Citera
2023-08-30, 16:04
Medlem
I år är det mer förvirrat än någonsin. Det var lättare att följa kriget förra året.

Jag erkänner att jag blir förvirrad!

1) Igår påstod youtubern "combat veteran" att Ukrainas offensiv mot Verbove Thade "stallat".

2) Idag twittras det frisk om att Ukraina gått in i Verbove.

3) Egentligen är det TOKigt att gå in i TOKmak. Jag är ingen expert men skär istället av alla förbindelser med TOKMAK så faller staden av sig självt.

Jerikos murar föll av några hornstötar, Israelerna lärde sig att använda ultraljud.
Citera
2023-08-30, 16:06
Medlem
Reimers avatar
Mycket goda nyheter om det här stämmer.

Citat:
If true there are no reserves at Verbove and the front has collapsed - pro Russian channel

How morale doing?

https://twitter.com/FreudGreyskull/status/1696882753302904883
Citera
2023-08-30, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är småpengar. Det är för lite men Ukraina kämpar på bra nu med det dom har. Jag litar på att Uffe steppar upp och skickar Gripen nästa år, samt många fler CV-90.

Go Uffe!!

Jag hoppas på båda, vill gärna se Gripen in action.
CV9040 verkar klara sig bra iaf, bara 3 förlorade på 3 månader, fast en är helt i princip, den sista vet vi inte läget på helt ut. inte ens den första heller.
Citera
2023-08-30, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Den kommer från Oryx, och de är inte part i det här. Dokumentationen därifrån är lite svår att bara vifta bort. Eller tjafsa bort för den delen.

Men visst, vi låter dig hitta på siffrorna istället, det blir säkert bra....

Jag tycker det är svårt att lita på nån i den här "alla ljuger konflikten" men OK så dom här Oryx är dom man ska lita på då ??
Hur många soldater säger dom att UKR förlorat ? Vet att ryssarna förlorat massor med soldater men svårt att hitta siffror på UKR
Citera
2023-08-30, 16:08
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

3) Egentligen är det TOKigt att gå in i TOKmak. Jag är ingen expert men skär istället av alla förbindelser med TOKMAK så faller staden av sig självt.

Som jag har förstått det så är Tokmak väldigt viktigt för att från den platsen så är alla de ryska försörjningslinjerna till södern inom räckhåll för artilleri. Till och med Krimbron.
Det skulle i så fall avsevärt försvåra för ryssarna att hålla igång logistiken.
Citera
2023-08-30, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mycket goda nyheter om det här stämmer.

https://twitter.com/FreudGreyskull/status/1696882753302904883
Ja det spekulerade vi om redan i gå det är mycket troligt att ryska linjerna har kollapsat. Men det kommer ändå ta ett tag innan Ukraina får upp farten. Mycket hinder kvar som minor osv tar någon dag eller 2 och plöja igenom
Citera
2023-08-30, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Som jag har förstått det så är Tokmak väldigt viktigt för att från den platsen så är alla de ryska försörjningslinjerna till södern inom räckhåll för artilleri. Till och med Krimbron.
Det skulle i så fall avsevärt försvåra för ryssarna att hålla igång logistiken.

Jag tror ryssarna siktar in så mycket dom kan på just tokmak, dom vet att den dagen kommer framöver, tror att det kommer bli en tuff strid, man ser hur dom har ringat in staden så den är uppenbart väldigt viktig för dom.
Citera
2023-08-30, 16:13
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dura62
Jag tycker det är svårt att lita på nån i den här "alla ljuger konflikten" men OK så dom här Oryx är dom man ska lita på då ??
Hur många soldater säger dom att UKR förlorat ? Vet att ryssarna förlorat massor med soldater men svårt att hitta siffror på UKR

Oryx listar bara utrustning, soldater får man hitta andra källor till men har inget bra förslag för de ukrainska.
Senast redigerad av FockeWulf190d 2023-08-30 kl. 16:16.
Citera
2023-08-30, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dura62
Dom räknar bara fordon inte soldater. Så det går inte och säga men dom flesta militära experter gissar på mellan 60.000 till 90.000 det ligger antaglingen där imellan.
Citera
2023-08-30, 16:18
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Jag tror ryssarna siktar in så mycket dom kan på just tokmak, dom vet att den dagen kommer framöver, tror att det kommer bli en tuff strid, man ser hur dom har ringat in staden så den är uppenbart väldigt viktig för dom.

Det låter troligt. Vet att jag hörde någon ukrainare uttala sig om att striden om Tokmak kan komma att bli det värsta i kriget hittills så man verkar inte själva tro att det ska gå lätt och smidigt.
Förhoppningsvis så lyckas Ukraina med att inta Tokmak innan årsskiftet men det lär inte gå snabbt (min amatörmässiga bedömning).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in