Citat:
Nu har jag sent omsider fått sett The Next Man (1976) där Connery spelar en arab som ställer arabvärldens relationer med judarna uppochnerpå, med efterföljande kalabalik. Det tar 23 min innan man får se honom i bild med dialog, en tidigare scen syns hans knappt i.
Massa vackra on location-shots från bl. a New York med en helikopterfärd runt gamla WTC1/2, som gör att man önskar att filmen var restaurerad i 4K, kan inte minnas så fina bilder på dom förut i någon annan film. Storymässigt är filmen väldigt lik senare Entrapment (1999)..
Börjar ganska rått med..
Holland Taylor(rödhåriga mamman från 2½ Men) gör sin filmdebut i en liten biroll som TV-host, och Lance Henriksen dyker upp som amerikansk agent, plus att Adolfo Celi känd från Thunderball (1965) än en gång delar kvinna med Connery. Det får han en än gång ångra.
Ingen film att rekommendera för casual viewers, men däremot intressant sett till storyn om arabvärlden, OPEC, och för Connery-fans. Den står ut, tyvärr i fel riktning, men ändå intressant.
Som sagt omöjlig att få tag i bra HD-kopior av, men vill någon Bond- eller Connery-fantast på forumet se den..
Massa vackra on location-shots från bl. a New York med en helikopterfärd runt gamla WTC1/2, som gör att man önskar att filmen var restaurerad i 4K, kan inte minnas så fina bilder på dom förut i någon annan film. Storymässigt är filmen väldigt lik senare Entrapment (1999)..
..en kvinna(professionell mördare i det här fallet) försöker komma hans karaktär nära, och vad hon tänker ta sig för vet man inte fören i sista scenen.
Börjar ganska rått med..
..tre avrättningar, varav ett gift par som kastas ut från en hotellrumsbalkong mot sin död med vrål.
Holland Taylor(rödhåriga mamman från 2½ Men) gör sin filmdebut i en liten biroll som TV-host, och Lance Henriksen dyker upp som amerikansk agent, plus att Adolfo Celi känd från Thunderball (1965) än en gång delar kvinna med Connery. Det får han en än gång ångra.
Ingen film att rekommendera för casual viewers, men däremot intressant sett till storyn om arabvärlden, OPEC, och för Connery-fans. Den står ut, tyvärr i fel riktning, men ändå intressant.
Som sagt omöjlig att få tag i bra HD-kopior av, men vill någon Bond- eller Connery-fantast på forumet se den..
..så finns den hyrd på SFAnytime just nu på ett konto jag kan koda in seriösa forumanvändare på om dom har en AppleTV, AndroidTV eller media-enhet som kan loggas in i appen med kod), skicka PM. Återstår ca 45h på hyrtiden. Sannolikt bästa kopian som går att få fatt i, fulcroppad till 1.78:1(ska egentligen vara 1.85:1), korrekt konverterad 25fps, svensk text och med brusigt ljud, men vill man se den så är detta bästa sättet. Gav skön hyrfilmskänsla a'la 80-talet och VHS.
Jag såg någon gammal VHS-kopia från cinemageddon av denna film. Ingen höjdare helt ärligt. Richard C. Sarafian har gjort betydligt bättre filmer. Vanishing Point (1971) och Fragment of Fear (1970). Den senare är en helt ok lågbudget Hitchcock-ish historia. Sarafian hade en väldigt brokig karriär minst sagt. Allt från skräck till välkammad familjefilm. Man ser dock att hade handlag för det estetiska, det ser oftast flott ut med läckert foto.