2023-08-29, 04:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Övriga målskamrater fick fängelse. Det är nog rätt chill. Men det kommer ju med frihet under ansvar. Alex fick vård eftersom han hade ett aktivt missbruk och var positivt inställd till behandling. Vi alla kunde se hur han pundade hårt i realtid på sociala medier. Även i FUP:en om den skjutna bilmekanikern i stugan framgick att det var en aldrig sinande ström av centralstimulerande medel och benzo i Alex liv. Troligen hade han inte ägnat sig åt någon grövre brottslighet om det inte var för knarket. Han är en pundare först och främst, och det är pundandet som gör att han tillslut hamnar i dåliga situationer. Petar han i sig något under den här tiden är det dock raka spåret in i en anstalt.

I sin senaste video försöker han få det till att han är en kille som gått omkring med en ”shorda” och underförstått mördat folk. Det är väldigt osannolikt skulle jag vilja påstå. Han är inte en DP-medlem som dödar folk som det vore ingenting. Möjligen skulle han kunna göra det med en burk benzo och massa ladd i systemet vid fel tillfälle. Men det är uppenbart att han vill associeras med det ryktet och tycker att det är häftigt. Det rimmar illa med hans påstådda förändring, att han vill förknippad med att vara en kallblodig mördare när han inte ens är det.
Allt han borde göra är att måla sitt ansikte i varje video han gör på yt , 🤡 är det han har blivit 🃏
Citera
2023-08-29, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emelito
Jo sant, men tyckte det va ännu värre nu.

Det var det också..

Man kan knappt säga det utan att bara låta som ett bitter troll eller hatare. Men fy fan, sanningen är ju den att dessa två människor är skrämmande svagbegåvade. För mig helt obegripligt hur någon över 12 år kan titta på det här utan att få ångest å deras vägnar.

Vuxna män som beter sig som barn och inte bara det, extremt omogna barn. Sitter och gör ljud/grimaser, spottar och gestikulerar som någon förståndshandikappad. Mitt i meningen ska det plötsligt pratas om att runka. Gör den ena någonting, oavsett vad, så ska den andra apa efter och imitera.

Springer såklart bara ur en enda sak, extremt socialt missanpassade och framför allt osäkra pojkar.
Citera
2023-08-29, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benadryl
Nagon annan än jag som reagerat på det har "straffet" som Alex har åkt på. Det verkar ju vara rena rama semestern. Hur kan det se ut så att man som straff för ganska grov ekonomisk brottslighet hamnar på ett behandlingshem där man får lalla runt med mobilen och göra toast och steka små mulattor?? Jäkligt förvånad hur laxed det verkar vara?

Håller med dig. Tyvärr ser det ju ut så på de flesta kbt-behandlingarna. Helt annat på 12-stegs ställen, inga telefoner och strikt schema gällande behandling, kontakter och besök mm. Vet inte om det hade passat honom bättre i och med hans psykiska problem dock men han hade inte kunnat lalla runt på typ korpberget. Där är all kontakt med det motsatta könet förbjudet, man får knappt titta på varandra och du blir straffad för all typ av regelbrott.
Citera
2023-08-29, 12:12
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exlxi
Håller med dig. Tyvärr ser det ju ut så på de flesta kbt-behandlingarna. Helt annat på 12-stegs ställen, inga telefoner och strikt schema gällande behandling, kontakter och besök mm. Vet inte om det hade passat honom bättre i och med hans psykiska problem dock men han hade inte kunnat lalla runt på typ korpberget. Där är all kontakt med det motsatta könet förbjudet, man får knappt titta på varandra och du blir straffad för all typ av regelbrott.

Tycker också att han skulle behöva en 12 stegs behandling istället för kbt.
Hans ego skulle krascha totalt, men han borde väl vilja det.
Han som står så nära Gud nu och är muslim osv.
12 stegs borde väl vara det han själv önskar sig ifall han nu verkligen vill bli ”tillfrisknad” på riktigt.
Vad ska ett kollo göra för hans problematik mer än tillfällig förvaring? Inte ett skvatt.
Hoppas han hamnar på korpberget så att han får uppleva behandling på riktigt.
Enbart förvaring har aldrig gett verktygen till tillfrisknande hos en riktig narkoman.
Citera
2023-08-29, 15:27
Medlem
Citat:
Nagon annan än jag som reagerat på det har "straffet" som Alex har åkt på. Det verkar ju vara rena rama semestern. Hur kan det se ut så att man som straff för ganska grov ekonomisk brottslighet hamnar på ett behandlingshem där man får lalla runt med mobilen och göra toast och steka små mulattor?? Jäkligt förvånad hur laxed det verkar vara?
Tror det är youtubekanalen som gjort honom känd och folkkär bland vissa i kombination med hans manipulativa personlighet och försvarsadvokat Sargon De Basso som lyckats kirra att det blev kontraktsvård.
Citera
2023-08-29, 18:59
Medlem
Är det någon som har Alex senaste dom??? hittar ingen länk här som fungerar.
Citera
2023-08-29, 19:57
Medlem
benadryls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exlxi

Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Tycker också att han skulle behöva en 12 stegs behandling istället för kbt.
Hans ego skulle krascha totalt, men han borde väl vilja det.
Han som står så nära Gud nu och är muslim osv.
12 stegs borde väl vara det han själv önskar sig ifall han nu verkligen vill bli ”tillfrisknad” på riktigt.
Vad ska ett kollo göra för hans problematik mer än tillfällig förvaring? Inte ett skvatt.
Hoppas han hamnar på korpberget så att han får uppleva behandling på riktigt.
Enbart förvaring har aldrig gett verktygen till tillfrisknande hos en riktig narkoman.

Det var lite därifrån jag kommer. Jag har själv gått igenom 12-stegs behandling för ett par år sen och då tog jag in på ett behandlingshem i USA (frivilligt) och deårfanns heller inget som att hålla på med telefon och hänga med tjejer utan det var fokus på tillfrisknande från beroendesjukdom. Enl. min erfarenhet så sker inte några tillfrisknanden innan någon har "hit rock bottom" och har hittat en plats där man ger upp och "surrender". Kanske bara jag som är fördomsfull men att det är så relaxat på "tvångsvård" sticker lite i ögonen. Jag hoppas att Alex tillfrisknar!!
Citera
2023-08-29, 22:08
Medlem
Citat:
Det var lite därifrån jag kommer. Jag har själv gått igenom 12-stegs behandling för ett par år sen och då tog jag in på ett behandlingshem i USA (frivilligt) och deårfanns heller inget som att hålla på med telefon och hänga med tjejer utan det var fokus på tillfrisknande från beroendesjukdom. Enl. min erfarenhet så sker inte några tillfrisknanden innan någon har "hit rock bottom" och har hittat en plats där man ger upp och "surrender". Kanske bara jag som är fördomsfull men att det är så relaxat på "tvångsvård" sticker lite i ögonen. Jag hoppas att Alex tillfrisknar!!

Helt enig med det du skriver. Har också varit på behandling, flera olika både 12-steg och kbt. Det tog tyvärr lång tid och flera misslyckade försök innan jag själv kom till insikt med problemen och inte förens då hittade jag min egen vilja till förändring. Då gick det. För Alex som levt det livet i så många år och inte verkar veta något annat än missbruk och kriminalitet.. känns väldigt långt borta att han själv kommer komma till den insikten.
Citera
2023-08-29, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackreg
Det var det också..

Man kan knappt säga det utan att bara låta som ett bitter troll eller hatare. Men fy fan, sanningen är ju den att dessa två människor är skrämmande svagbegåvade. För mig helt obegripligt hur någon över 12 år kan titta på det här utan att få ångest å deras vägnar.

Vuxna män som beter sig som barn och inte bara det, extremt omogna barn. Sitter och gör ljud/grimaser, spottar och gestikulerar som någon förståndshandikappad. Mitt i meningen ska det plötsligt pratas om att runka. Gör den ena någonting, oavsett vad, så ska den andra apa efter och imitera.

Springer såklart bara ur en enda sak, extremt socialt missanpassade och framför allt osäkra pojkar.
Hahahaha det där med spottandet har jag också lagt märke till, speciellt med Alex. Fy fan alltså, Lillen ser ut som en glaserad munk i slutet av varje video.
Citera
2023-08-30, 07:39
Medlem
Har en känsla av att hans omplacering är ännu en lögn, just för att han verkligen vill vara kvar. Dom har förmodligen sagt ”händer något igen, får du flytta”. Klart han då går ut med att han inte är kvar så ingen kommer dit och sabbar 🤔 ”jag kommer byta tröja till nästa video så ni ska tro det är en annan dag”. Jo tjena, det är en annan dag.
Citera
2023-08-30, 08:25
Medlem
Slötittar lite på senaste videon och jag koookar på att lillen bara chillar runt på behandlingshemmet??? Aldrig varit med om att folk får komma och hälsa på mer än en timme någon gång i månaden, och då absolut inte inne på rummet utan i de allmänna utrymmena om ens det för att skydda de andra som bor där. Vad är det här för straff?!
Citera
2023-08-30, 13:19
Medlem
Man märker verkligen hur hans oseriösa och jobbiga förljugna stil gör så folk tappat intresset! (Givetvis var det många som gav upp om honom redan under rushen också!)
Han tar iheller inte åt sig kritik för sina uttjatade videos och dryga, barnsliga stil i dem.
Kollar man visningar från första videon han gjorde efter att han ”släpptes” snackar vi grova tapp video efter video, det är inte lite visningar han förlorar, en hel jävla del asså! Och kollar man här inne kunde folk lätt skriva mellan 20-40 inlägg per dag förr. Och nu är det 3-4 typ. Folk orkar inte ens hata iheller längre. Det är inte långt borta nu förrän han är ett minne blott. På tiden med all rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in