Citat:
Ursprungligen postat av
DViking
Ser att det sålts liknande för ca 3.3 på toppen så en del sitter väl värre till.
Dessutom har BRF över 15k/kvm i lån och verkar inte ha justerat avgifterna än då lånen fortfarande är bundna till stor del. Lutar åt nästan en fördubbling av avgiften vilken kommer sänka priserna ner mot 2m snarare. Skönt för säljaren att ha hunnit ur den där ekonomiska dödsfällan med en så liten förlust.
Blir korkat att jämföra reda siffror utan att veta om skick, materialval, renoveringar, läge i aktuellt hus/område, etc. Kanske finns en god anledning till 3,3 - eller också gör det så inte. Vad vet du, eller jag om det.
Vad som är värre eller inte är dessutom subjektivt. Varför skulle det vara värre om man inte har ett behov av att sälja? Eller skiter fullständigt om man förlorar något alls? Olika folk har olika mycket pengar.
Det sistnämnda var jag påväg att skriva tidigare.
För mig låter det snarare som en mycket bra affär med några få procent justering 2020 -> 2023.
Ser till och med att det i juni såldes en för 2895000.- Med samma dåliga jämförelse utan koll på bostäderna i sig har det alltså gått upp. Sedär.
Poängen jag nämnde i tidigare inlägg är att det säkert finns andra objekt med större justeringar.
I detta specifika fall känns nedgången som ingenting i sammanhanget, givet alla omständigheter.