Vad ska du göra med datorn som kräver att du har en 4090? Ray tracing är fint men du spelar på en relativt liten skärm, kommer nog inte vara så jättestor skillnad mellan 4k och 1440p med 2.0 portar, den är dock inte lastgammal. Har man deg och vill bränna är det ju lugnt, personligen undviker jag Nvidia, vill ej belöna dem för sina hutlösa priser! Ren ockerverksamhet även om AMD är inte mkt bättre. Kommer vänta på Nvidia tills nästa generation 5XXX och om de har förbättrat AI på den med bättre raytracing så kanske slår jag till tills dess blir det AMD för hela slanten medan Intel får jobba upp sig på GPU fronten. En bra skärm är minst lika viktigt som ett bra grafikkort! Har en premium Oled TV hemma, helt magisk bild och alla spel blir så mkt bättre, spelar på konsol där. Sedan har jag en miniled som är matte, jättebra skärm och allt men jag kan inte gå tillbaka från en OLED panel med den bilden. Däremot vill man inte ha OLED panel för en dator med risk för statisk bild och inbränning men det går ju att lösa om man vet hur