Citat:
Ursprungligen postat av
Gissa vem
Han har väl inte klart och tydligt pekat ut nån egentligen. Han har mest sagt att om hans mamma är säker på att det var Christer Pettersson så har inte han något annat att komma med och väljer att tro på henne. Och ungefär likadant när det gäller Krister Petersson och hans slutsats om Stig Engström...
Om MP får se en bild av en ung CA och blir eld och lågor och för en gångs skull brister ut i ett "Vad fan, detär ju HAN!!!" så är det en helt annat sak.
F ö ska det ju alls icke begränsas till MP. I princip alla vittnen som anser sig ha sett något av värde borde få se bilder av en CA i 30 - 35 års åldern.
Här kan noteras att Christer A., om han är skyldig, är rätt djärv när han sitter på förhör, 9 år efter mordet. Han kritiserar fotokonfrontationen mellan Christer P och LP, och säger att med den uppställningen kan hon peka ut även Christer A. själv. Men han tillägger:
Men ta hit henne och sätt henne i stolen mitt emot så kommer hon inte känna igen mig, och vad ni varför - för jag var inte där.
Han föreslår även en konfrontation med Mårten. Vilken Mårten undrar polisen. Ja, sonen, heter han inte så. Med tanke på Grandmannen vid skyltfönstret... Christer A. föreslår också en fotokonfrontation mellan honom själv och
"det där jävla korvkioskvittnet", som (väl?) blivit omskrivet i media för att ha ändrat sina utsagor flera gånger.
Han är uppenbarligen insatt i utredningen, och har lagt detaljer på minnet, även om detaljerna i sig är på nivån av vad som finns i vanlig kvällstidning.
Om han är skyldig, hur kan han vara så här kylig? Tankar? Är det för att han vet med sig att han inte var i närheten av varken Mårten eller korvkiosken utan gick en annan väg? Men Lisbeth då? Eller sätter han bara allt på ett kort? Ljuger han lika hårt som någon som konfronteras med en otrohet? Har han rentav börjat förtränga sitt dåd? Eller så är han oskyldig.