2023-08-27, 16:21
Medlem
Jagerbys avatar
Vad är grejen med här Victor Christophe som har varit med en del på sista tiden innan uppehållet, och även nu i måndags?
Tråkig, ointressant, förstör tempot som råder med fullständigt ointressanta historier om hans liv som inget bryr sig om. Var det inte han som "skröt" om att hade filmat sig själv på fyllan och hade sååån ångest över det? När klippet sen spelades upp så var det absolut inget att höja på ögonbrynen över, snarare så framstod han ännu mer som en tönt som tyckte att det var värt att nämnas...
Citera
2023-08-27, 17:05
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagerby
Vad är grejen med här Victor Christophe som har varit med en del på sista tiden innan uppehållet, och även nu i måndags?
Tråkig, ointressant, förstör tempot som råder med fullständigt ointressanta historier om hans liv som inget bryr sig om. Var det inte han som "skröt" om att hade filmat sig själv på fyllan och hade sååån ångest över det? När klippet sen spelades upp så var det absolut inget att höja på ögonbrynen över, snarare så framstod han ännu mer som en tönt som tyckte att det var värt att nämnas...

Vem är denne Victor Christophe? Det är nån sorts fotbollskompis till Martin eller?
Citera
2023-08-27, 17:09
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Tydligen ska det ha nämnts i andra halvan av måndagens avsnitt att han är autist (såg ett inlägg i Facebookgruppen). Kan förklara hans kassa tajming och oerhört tråkiga anekdoter.

Har f.ö. inte lyssnat på mer än två halva avsnitt från denna vecka. Har under uppehållet upptäckt att jag får ut mycket mer av att lyssna på informativa poddar än snackepoddar.
Citera
2023-08-27, 17:13
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Exakt detta! Jag skiter i hans åsikter om ditten och datten. Vilket lag han gillar osv osv...det jag stör mig på är att han inte ens kan sköta så basala uppgifter som att vara en fungerande vuxen människa och tror att folk ska betala för det. Tyvärr gör de väl det också. Men det var spännande att höra Elinor Svensson nyss i konkurrenten "Gott Snack". Gäster som ledsnar på att komma in och inte få så mycket som en frukost eller nånting när han drar in rätt mycket pengar, känns väl sådär va?

Synd ändå , det borde finnas nåt bättre alternativ än Gott snack för de som vill positionera sig.

Lyssnar man på AMK är man ju ändå i grunden välvillig till komiker och har uppskattat samtalen komiker emellan. Och då känns inte direkt den koleriske mindfullness-narcissisten Fredrik Söderholm ( som likt idolerna Fillip och Fredrik hatar standup) och hans menlösa gäng av brattiga ungtuppar som det minsta fruktbar miljö. Vem vill höra ett gäng charmlösa 20-something mediasäljare sitta och gagga om rolexklockor, "krunis" eller ifall "Nåt flyger". Inte jag!

Skulle va kul om det startades upp nån annan snackepodd med bara komiker. Det var ju månnga ett tag , hade inte Under produktion morgonradio? Men den verkar dött när folk fick barn och var tvugna att ta brödjobb
Citera
2023-08-28, 16:14
Medlem
Jagerbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Tydligen ska det ha nämnts i andra halvan av måndagens avsnitt att han är autist (såg ett inlägg i Facebookgruppen). Kan förklara hans kassa tajming och oerhört tråkiga anekdoter.

Har f.ö. inte lyssnat på mer än två halva avsnitt från denna vecka. Har under uppehållet upptäckt att jag får ut mycket mer av att lyssna på informativa poddar än snackepoddar.

Om det stämmer så förklarar det en hel del. Han är en manlig Fanny Agazzi, usel på alla sätt.
Citera
2023-08-28, 16:15
Medlem
Jagerbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Vem är denne Victor Christophe? Det är nån sorts fotbollskompis till Martin eller?

Bra fråga, har faktiskt ingen aning om vad han "gör" men någon koppling till fotboll tror jag inte att han har.
Citera
2023-08-28, 18:23
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Om det stämmer så förklarar det en hel del. Han är en manlig Fanny Agazzi, usel på alla sätt.

Fanny Agazzi är ju rolig och livfull. Jag saknar hennes medverkan. Nån som vet varför hon inte är med oftare?
Citera
2023-08-28, 18:25
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Fanny Agazzi är ju rolig och livfull. Jag saknar hennes medverkan. Nån som vet varför hon inte är med oftare?
Kanske för att man inte får frukost.
Citera
2023-08-28, 19:42
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Fast Fanny har väl inte autism? Bara ADHD tror jag. Hennes unge är däremot superautist.
Citera
2023-08-29, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian

Ja det borde inte vara så svårt att få ut mer genom att prioritera sin tid på att lyssna på något annat. Inget ont om snackepoddar per se, och inte heller om podd-pratarna som suger i sig sina misslyckade lyssnares pengar, för de är ändå ganska harmlösa. De som däremot borde avvisas från planeten är lyssnarna, som aktivt väljer att slösa av sin tid på skit. De gör som de vill så klart, det är deras liv, men om kriget kommer ja då vet man vilka man kommer passa på att .. hahaha skoja bara, massmord är så 80-tal. Det hade varit mer fruktbart om AMK-lyssnarna skänkte alla soc- och bostadsbidrags-pengar till mig istället.
Citera
2023-08-29, 17:12
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Synd ändå , det borde finnas nåt bättre alternativ än Gott snack för de som vill positionera sig.

Lyssnar man på AMK är man ju ändå i grunden välvillig till komiker och har uppskattat samtalen komiker emellan. Och då känns inte direkt den koleriske mindfullness-narcissisten Fredrik Söderholm ( som likt idolerna Fillip och Fredrik hatar standup) och hans menlösa gäng av brattiga ungtuppar som det minsta fruktbar miljö. Vem vill höra ett gäng charmlösa 20-something mediasäljare sitta och gagga om rolexklockor, "krunis" eller ifall "Nåt flyger". Inte jag!

Skulle va kul om det startades upp nån annan snackepodd med bara komiker. Det var ju månnga ett tag , hade inte Under produktion morgonradio? Men den verkar dött när folk fick barn och var tvugna att ta brödjobb

Alltså en hel del komiker passerar ju P3's olika program och sitter där och får betalt. Så visst finns alternativ till AMK. Men visst, inget independent som AMK finns väl förutom Gott Snack, men de känns ändå tilltala olika publiker. Det är väl därför AMK tuffar på trots att upphovsmakaren knappt får på sig byxorna på morgonen. Det finns inget alternativ.

Kan dock villigt erkänna att jag omvärderat Söderholm från för några år sen. Ogillade det mesta han gjorde och tog i, pga han var helt enkelt inte särskilt kul eller bra i mitt tycke. han verkar dock ha kommit till nån slags självinsikt och kan driva med sig själv nu för tiden och jag tycker programmet håller hyfsad klass faktiskt. Dock är det prick värdelöst de gånger han inte är med. De övriga tillför ingenting...
Citera
2023-08-29, 19:18
Medlem
Jagerbys avatar
Citat:

Tycker mest att det blir otroligt cringe, som kidsen säger, när hon är med. Hon har en jobbig röst, hackar upp tempot med ointressanta frågor och historier osv.
Men alla tycker olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in