Citat:
Ursprungligen postat av
mrsharpangel2
Jag tror deta slutar med att Ryssland kollapsar som land och blir uppdelat på flera länder.
Kriget har dom redan förlorat det kommer ta Ukraina tid att vinna men man gör steg i rätt riktning varje dag.
Kriget var dömt att misslyckas redan från början. Ryssland har inte den militära förmåga som behövs för dålig utrustning och för dåligt flygvapen.
Putin lär dö på ett eller annat sätt inom något år sedan faller Ryssland som Soviet Unionen en gång gjorde.
Går helt på din linje. Om man nu tittar på hur Ryssland blöder både folk och pengar så är det en tidsfråga innan det blir just som sovjet. För har jag inte fått det om bakfoten är Ryssland även idag en kommunistisk diktatur , och kommunism i sig fungerar ju inte eftersom att en dag tar pengarna slut då väldigt lite nya sådana tillförs kretsloppet. Och sedan själva tillvägagångssättet kan man ju tro att en femåring har gjort det. Menar nu kriget som helhet.
En annan sak är ju att Ukraina får ju krigsmateriel i form av tex vapen på löpande band från väst och dessa håller som bekant en annan kvalitet än de ryska. Visst tror jag att kriget än kan hålla på ett tag , men jag tror ryssarna kommer tvingas ge upp förr eller senare.
Dock vet jag inte vad jag ska tro om läget inne i landet , har fått uppfattningen att stödet för Kreml minskar allt mer. Men även där kan jag ju ha fel