2014-04-01, 19:56
Medlem
Ass.Parades avatar
Jag vet inte alltså. Det skulle kännas lite konstigt. Men man kanske inte tänker på det så mycket ändå. Jag brukar nästan aldrig lägga till ögon färg om det inte är en väldigt klar blå eller grön färg.
Citera
2017-08-23, 07:26
Medlem
I like😍
Citera
2017-08-23, 10:14
Medlem
Neinzures avatar
Råcoolt. Kan tänka mig att det är attraktivt också, men jag har tyvärr aldrig stött på en tjej med det tillståndet IRL, så jag kan inte säkert säga något.
Citera
2017-08-23, 11:13
Bannlyst
Citat:
Heterokromi

Det är ju ett plus att du är hetero iaf, huehuehue!

Själv ser jag det inte som något negativt. Träffade en koreanska som hade de mest facinerande ögon jag någonsin sett. Mångfärgat, med grunden som mycket mörk. Det var som att kolla in i en hel galax..

Du behöver garanterat inte oroa dig.
Citera
2017-08-23, 12:36
Medlem
Sirianas avatar
Jag har central heterokromi - jag antar att TS har partiell heterokromi?

Jag har grå ögon med en brun ring längst in vid pupillen. Syns extra väl i speciella ljus såklart. Det är tydligen någon form av mutation, till viss del ärftligt har jag för mig. Min mamma har central heterokromi och min syster har partiell heterokromi.

Häftigast vore väl ändå fullständig heterokromi! T.ex ett blått öga och ett brunt
Citera
2017-08-23, 12:49
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Olika ögonfärger, den där lilla "pupilldroppen" eller kolsvarta ögon tycker jag är läskigt, kan aldrig lita på sådana människor, något är själsligt fel om jag skall uttrycka mig sådär lagom flummigt.
Citera
2023-08-29, 00:48
Medlem
https://ibb.co/tJyQd5Y

Vad tycker ni om denna ögonfärg? Det är mina ögon, är lite nyfiken om folk tycker det är läskigt eller fint …..
Citera
2023-08-29, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcen
Tror att de flesta håller med om att det ger dig en edge oavsett om du är tjej eller kille.

Har själv velat ha heterokromi sen jag var liten pojkspoling. Riktigt coolt.

Får jag fråga vad det står i ditt pass under ögonfärg?

Står det vad man har för ögonfärg i passet? Var framgår detta? Har missat det helt, men intressant. Måste kolla när jag kommer hem, min färg är lite svårdefinierad så ska bli kul att se vad de kategoriserat den som, haha.

Och till TS, har en bekant som har två olika färger på ögonen, märkte det inte ens förrän någon påtalade det. Ett grönt och ett brunt tror jag hon har. Tycker varken från eller till rent estetiskt, men fascineras av genetik rent allmänt och tycker det är ett kul fenomen.
Citera
2023-08-29, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heidi101
https://ibb.co/tJyQd5Y

Vad tycker ni om denna ögonfärg? Det är mina ögon, är lite nyfiken om folk tycker det är läskigt eller fint …..

Det var ju väldigt tydligt då ögonen är så ljusa att skillnaden framhävs mer än hos kvinnan jag nämnde i kommentaren ovan. Svårare att missa detta förmodar jag.

Tänker spontant att jag antagligen skulle bli förvirrad över vilket öga jag ska fokusera på, typ på samma sätt som när man pratar med någon som skelar. Är det ett problem du märkt av, eller är det bara jag? Haha Men du har jättefina ögonfärger, så, en aning läskigt och men också lite förtrollande på samma gång? Haha.

Av nyfikenhet, om du hade möjlighet att välja, skulle du då hellre ha två olika färger eller en och samma? Och om du skulle behöva välja, vilken av dem skulle du ta? Har du någon gång testat att ha linser som gör ögonen lika/mer lika i färg, eller till exempel photoshopat dem att se likadana ut? Hur kändes det? Påverkade det hur du upplevde ditt utseende mycket? Positivt/negativt (din känsla alltså)? Och hur upplever du själv att folk reagerar mer än att de påtalar det?
Citera
2023-08-29, 01:36
Medlem
DenHemligaKukens avatar
Brunt och grönt låter ju mer som att du har så kallade ''hazel'' eyes, och det är ju inte fy skam!
Citera
2023-08-29, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polypolar
Det var ju väldigt tydligt då ögonen är så ljusa att skillnaden framhävs mer än hos kvinnan jag nämnde i kommentaren ovan. Svårare att missa detta förmodar jag.

Tänker spontant att jag antagligen skulle bli förvirrad över vilket öga jag ska fokusera på, typ på samma sätt som när man pratar med någon som skelar. Är det ett problem du märkt av, eller är det bara jag? Haha Men du har jättefina ögonfärger, så, en aning läskigt och men också lite förtrollande på samma gång? Haha.

Av nyfikenhet, om du hade möjlighet att välja, skulle du då hellre ha två olika färger eller en och samma? Och om du skulle behöva välja, vilken av dem skulle du ta? Har du någon gång testat att ha linser som gör ögonen lika/mer lika i färg, eller till exempel photoshopat dem att se likadana ut? Hur kändes det? Påverkade det hur du upplevde ditt utseende mycket? Positivt/negativt (din känsla alltså)? Och hur upplever du själv att folk reagerar mer än att de påtalar det?

Tack för snabba responsen!! Folk brukar oftast bli väldigt chockade över mina ögon och säga att de är coola och jag brukar få många komplimanger av mina ögon just för de har så många färger.

Mina ögon får ofta komplimanger när det är ljust och man kan se de tydligt, när det är mörkt kan folk få uppfattningen att ena ögat är helbrunt och andra blått vilket jag inte gillar. På sommaren får jag alltså mycket mer komplimanger. Har inte upplevt att folk har svårt att kolla in i mina ögon riktigt.

Gällande färgade linser så är det inte något jag har testat. Men skulle kunna prova att ha blå lins i ena ögat för att jämna ut färgerna lite när de mörka tiderna kommer till Sverige. Har testat att photshopa ögonen ibland så ena ögat blir ljusblåare och det blir finare men tycker inte att det förändrar hela utseendet. Ingen gamechanger liksom. Men det är inte något som stör mig mycket då jag gillar att mina ögon är unika.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in