2023-08-28, 23:39
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Att läsa pcl eller i dsm5 om kriterierna för bl.a psykopati ger en bra vägledning. Tycker att du gör en storartad insats här i tråden. Fortsätt med det.

Psykopati finns inte med i DSM-5‼️
Citera
2023-08-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Har du kommit fram till något matnyttigt på senångarfronten?

Omvärldsfaktorer begränsar mig från att pyssla med det i den omfattning som hade varit intressant.

Hur de kan uppstå och några exempel på situationer där de uppstår har jag gett exempel på i tråden.

Så tills jag kan slinka ner i det kaninhålet igen och fortsätta fixa med filtrering och träning av modellen och dylikt så kommer här iaf en teaser från några veckor tillbaka. De animerade/pulserande symbolerna som syns i appen finns inte i iOS än, men dyker nog upp i appar här och där när iOS 17 släpps.

Vill man ta detta till ”next level” som kidsen säger så kan man träna modellen genom att t.ex Velostat eller liknande tryckkänslig insats läggs i skorna. Alltså likt de gympadojjor som finns när de blinkar när man går. Det skulle isf innebära att det finns ett ”facit” för när de faktiska stegen tas. Signalerna förs över till iPhonen via bluetooth och hjälper till att träna modellen i relation till den data som kommer från sensorerna.

Så kul ska vi inte ha, men jag hoppas appen nån dag framöver kan kasta ett litet ljus över vad som triggar den här typen av registrering. Om inte annat så blir min matte bättre av detta.

Så tills algoritmen och annat har fått mer tid så är här en liten glimt av hur det kommer se ut. De stegserier som visas är uppenbara ”previews” och platsdatan är från Långtbortistan. Och som alltid med Gofile så kan man trycka på ”Play” om man inte vill ladda hem detta mästerverk.

https://gofile.io/d/034Tw5

Kortsiktigt så är det mer intressant att se hur utdragen stegserien är som börjar 01:51-01:52 nånstans för MH:s del och lite annat. Utredningen vet att den biten inte är med i protokollen så vi får se om det blir ett omtag där eller inte. JJ menar ju att det görs nån rundvandring där i anslutning till att de kommer från Nöjet osv.
Citera
2023-08-28, 23:41
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Ja eller så deltog Maja i mordet men det blir en friande dom i brist på bevis ändå.

Så kan det också vara, även om inte jag tror det
Citera
2023-08-28, 23:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad har ovanstående att göra med om Maja varit med och planerat eller inte.

Ordbajseri kallar jag det när du på ett insinuerande sätt skriver om att Maja varit delaktig i mordplaner.

Vetskap är en sak, att aktivt planera är en annan.
Hahaha!
Du är fanimej rolig i dina hang-ups.

Helt fixerad vid ordet mordplaner.

Jag har mer än övertydligt förklarat innebörden:
Maja vet om Johannas mordplaner och är en medlöpare och djupt involverad.

Under deras relation har tre mordförsök pågått.
Hon är en person med insyn före mordförsök, under mordförsök och efter mordförsök ang J:s ex.
Hon ordnar alibi åt Johanna.

Sen står Tove och My på tur att brännas inne.
Fattar du inte ens hur sjukt det är att åka och hälsa på Johanna på kvällen när hon ska mörda Tove och My, kolla på framlagt material att elda med, så har du nog problem.
Maja Risky Hellman åker hem och J stövlar iväg på natten med sitt pyro.

Sen fortsätter de oja sig över systrarna och elda i brasan verbalt. Kanske sjöng de lite hatsånger ihop?
Medsände en insinuation så har du nåt att förfasa dig över.
Citera
2023-08-28, 23:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Att läsa pcl eller i dsm5 om kriterierna för bl.a psykopati ger en bra vägledning. Tycker att du gör en storartad insats här i tråden. Fortsätt med det.
Finns ingen anledning att sitta och räkna poäng via pcl-r på nätet. Det vore mer än horribelt.
Min fråga var om hon var skattad, dvs om det framkommit nånstans enligt bedömning.
Citera
2023-08-28, 23:56
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha!
Du är fanimej rolig i dina hang-ups.

Helt fixerad vid ordet mordplaner.

Jag har mer än övertydligt förklarat innebörden:
Maja vet om Johannas mordplaner och är en medlöpare och djupt involverad.

Under deras relation har tre mordförsök pågått.
Hon är en person med insyn före mordförsök, under mordförsök och efter mordförsök ang J:s ex.
Hon ordnar alibi åt Johanna.

Sen står Tove och My på tur att brännas inne.
Fattar du inte ens hur sjukt det är att åka och hälsa på Johanna på kvällen när hon ska mörda Tove och My, kolla på framlagt material att elda med, så har du nog problem.
Maja Risky Hellman åker hem och J stövlar iväg på natten med sitt pyro.

Sen fortsätter de oja sig över systrarna och elda i brasan verbalt. Kanske sjöng de lite hatsånger ihop?
Medsände en insinuation så har du nåt att förfasa dig över.

Om jag förstår dig rätt, så åkte Maja alltså hem till sig när Johanna gav sig av på mordbrännareskapad. Maja hade alltså ingenting med det att göra.

På samma vis kan man misstänka att det förhåller sig med mordet på Tove. Maja gick och la sig och har inget med mordet att göra.
Citera
2023-08-28, 23:57
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Psykopati finns inte med i DSM-5‼️

Vet det. Psykopati är ingen personlighetsstörning, det är ett personlighetsdrag.
Citera
2023-08-29, 00:01
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Finns ingen anledning att sitta och räkna poäng via pcl-r på nätet. Det vore mer än horribelt.
Min fråga var om hon var skattad, dvs om det framkommit nånstans enligt bedömning.

Inte vad vi vet. Enligt P7an var J så normal att hon bara för det blev onormal i mina ögon.
Citera
2023-08-29, 00:03
Avslutad
Hur stor och stark är J?
Om inte M höll i Toves händer, hur kunde Tove som idrottstjej inte göra större motstånd vilket borde synts på J?
Citera
2023-08-29, 00:09
Medlem
Alonens avatar
Citat:

Jomenvisst❗️

Jag - tror - inte Johanna har blivit skattad, hennes ”syndaregister” var väl tidigare blankt av vad jag har förstått.

Personlighetsstörningar är ju en djungel, lite ordning fanns i gamla DSM-4-R där man hade personlighetsstörningarna i tre stora kluster. I DSM-5 finns inte psykopati med, men väl antisocial personlighetsstörning.

(Riktigt snurrigt blir det om man tittar i ICD-10 där står ”antisocial personlighetsstörning (psykopati) F60.2” som diagnoskod)
Senast redigerad av Alonen 2023-08-29 kl. 00:21.
Citera
2023-08-29, 00:14
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Hur stor och stark är J?
Om inte M höll i Toves händer, hur kunde Tove som idrottstjej inte göra större motstånd vilket borde synts på J?
Jag tror att om inte Maja höll fast Toves armar så skulle nog Johanna fått ett och annat blåmärke. Det är så uppenfbart att Tove blev fasthållen och knappast något som Johanna hade anledning att hitta på. Det tillstånd Tove hamnade i borde vara den värsta mardrömmen.

Det är helt riktigt att Tove var vältränad och spelade fotboll. Då har man nog rätt bra med benmuskler. Sparka var det enda hon kunde göra så länge det funkade då Majas fasthållning gjorde henne oförmögen att kämpa emot.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-29 kl. 00:19.
Citera
2023-08-29, 00:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Om jag förstår dig rätt, så åkte Maja alltså hem till sig när Johanna gav sig av på mordbrännareskapad. Maja hade alltså ingenting med det att göra.

På samma vis kan man misstänka att det förhåller sig med mordet på Tove. Maja gick och la sig och har inget med mordet att göra.
Tack och lov är Johanna en väldigt dålig anläggare av bränder och praise the lord att en annan natt regnade det.

Maja har full insyn i att fyra planerade mord är på väg att begås men hon gör inte nåt åt detta.
Hon tycker det är lite risky men fortsätter lalla med Johanna som om det vore nåt vardagligt.
Det har visst ett högt pris att vilja ha J i sin närhet. Rädd att förlora henne.

Vänder man på det, enligt ditt resonemang, har M stått och lyssnat på Johanna när hon planerar att mörda T i lgh.
Bär ut ett lik som J tänder eld på och ger henne alibi likt som när hon körde snap på J:s mobil.

Är det vad du vill ha sagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in