2023-08-28, 21:38
  #87049
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Så du menar att Maja inte har en aning om Johannas planer?

Det sa jag inte.

Jag delar upp det för tydlighetens skull.

Vad gäller moral/ ett och brottsliga handlingar:

Jag har många gånger sagt att det är fruktansvärt att Maja inte sagt till någon om Johannas sätt att tänka och de brott hon har begått. På det viset tycker jag att Maja är indirekt delaktig i mordet på Tove, även om hon inte skulle ha hållit i några händer.

Att vara med i ett så allvarligt brott som mordbränning ( i åtal och dom skadegörelse) genom att ha Johannas mobil är rent brottsligt. Nu är inte Maja åtalad i de bitarna och inte heller dömd, men det förtar inte att det hon har gjort är fruktansvärt.

Vad gäller hennes del i planering i mordbränder vet ingen (!) om Maja deltagit i någon planering.

Av allt vi sett hur Johanna är, och även hur Maja är, har jag faktiskt svårt att tro att naja varit med och planerat något.

Den ständigt synliga i alla led och på alla plan, synes vara Johanna. Snabb och effektiv och Maja hon verkar bara hinna ”hålla i ett hörn” av ett lakan.

Det är lätt att överdriva det som man tycker sig se, och snart har det blivit en sanning.

Vad gäller Majas vetskap om planering, har ju Maja själv varit den som vittnat om detta.
Citera
2023-08-28, 21:38
  #87050
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Att sitta bakom tangentbordet och sia - det gör endast charlataner.

Nio minuter tidigare

Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ja prexix❗️

Rättsliga rådet har väl sänkt Johanna nu… Clea lär sjunka hon med⁉️

Charlatanen har talat...

Rättsliga rådets uttalande var som väntat. Johanna har sänkt sig själv sedan länge. En förnuftig hovrätt inser att tjafset om exakt dödsorsak är egal, då Johanna hade uppsåt att mörda Tove och att hon mördade Tove. Det bevisas inte minst av skadorna på den djupa halsmuskulaturen. Det hade blivit en fällande dom även om aspiration fastställts som enda dödsorsak.
__________________
Senast redigerad av flashmaner 2023-08-28 kl. 21:57.
Citera
2023-08-28, 21:39
  #87051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ja prexix❗️

Rättsliga rådet har väl sänkt Johanna nu… Clea lär sjunka hon med⁉️
Det verkar ju tyvärr inte så…
De har ju även sagt att det inte går att utesluta att visst magsäcksinnehåll har påverkat….thumbsdown
Citera
2023-08-28, 21:40
  #87052
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Jag läste att det rättsliga rådet fastslagit att Tove mördats genom strypning, är det punkt på den frågan nu?
Det är fastställt och kan inte ifrågasättas? Eller kommer Johannas advokat dra upp detta igen? Vet nån?
Jag är inte heller någon juridisk expert men jag tror advokaten kommer fortsätta trilskas?. Eller också hittar hon på nåt nytt och skyller på lilla Maja.
__________________
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-28 kl. 21:43.
Citera
2023-08-28, 21:41
  #87053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villalarm
Såhär komenterar Clea uttalandet från rättsliga rådet:

”Det innebär att det finns ett rimligt tvivel om dödsorsaken. När det råder osäkerhet och tvivel i en sådan central fråga som dödsorsaken ska domstolen hellre fria än fälla”, skriver hon i ett sms till SVT Nyheter Jönköping.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/tove-strops-till-dods-enligt-rattsliga-radet


Hon har ju också kallat en professor i rättsmedicin som vittne som inte alls håller med det rättsliga rådet:

"Anders Eriksson menar att det saknas fynd som styrker att Tove skulle ha strypts, men medger att våld har utövats mot Toves hals. Enligt honom är det dock inte omöjligt att trycket mot Toves hals kan ha varat en kort stund, såsom den dömda 20-åringen uppgett."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/professor-finns-alternativ-till-att-tove-dog

Beträffande Fröken Janss*n.

En trefaldig mordbrands-försökare och kropps-försöks-uppeldare ( 👧 🔥🔥🔥🔥🔥 ) vilkens blodcirkulation drivs av psykopatiska hormoner som kemiska budbärare inom kroppen och därtill enzymatiska processer som katalyserar till brottsligt tänkande, då blir hjärnans neûroner därefter vilket i sin tur leder till en kollition mellan neûron-synapserna.

Enligt ovan skrivet handlar detta om fullblodspsykopater.

Fröken Janss*n är inte❗enbart farlig för sin omgivning utan Fröken Janss*n är även därtill sagt också farlig för sig själv.

Fröken Janss*n och hennes mycket trogna kamrat Hellm*n, bringade den 21-åriga flickan T*ve om sitt liv under kvällen den 16:e Oktober året 2022 vilket mord, då ägde rum på 3:e våningsplanet i ett hyreshus inom Vetlanda kommun och där, inom Fröken Janss*n:s lägenhet.

Beträffande Fröken Hellm*ns kvällsliga körning av sin snarko-mobil kommer inte att hålla.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2023-08-28, 21:43
  #87054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag är inte heller någon juridisk expert men jag tror advokaten kommer gå loss ändå. Eller också hittar hon på nåt nytt och skyller på lilla Maja.
Det verkar ju som det inte är helt deras uppfattning tyvärr…
https://sverigesradio.se/artikel/rattsliga-radet-kan-inte-utesluta-att-krakningar-spelade-roll-for-toves-dod
Citera
2023-08-28, 21:45
  #87055
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villalarm
Såhär komenterar Clea uttalandet från rättsliga rådet:

”Det innebär att det finns ett rimligt tvivel om dödsorsaken. När det råder osäkerhet och tvivel i en sådan central fråga som dödsorsaken ska domstolen hellre fria än fälla”, skriver hon i ett sms till SVT Nyheter Jönköping.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/tove-strops-till-dods-enligt-rattsliga-radet


Hon har ju också kallat en professor i rättsmedicin som vittne som inte alls håller med det rättsliga rådet:

"Anders Eriksson menar att det saknas fynd som styrker att Tove skulle ha strypts, men medger att våld har utövats mot Toves hals. Enligt honom är det dock inte omöjligt att trycket mot Toves hals kan ha varat en kort stund, såsom den dömda 20-åringen uppgett."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/professor-finns-alternativ-till-att-tove-dog

SICKEN JÄVLA ORM… denna Clea är.

Se det fetade ovan❗️

Rättsliga rådets uttalande enligt SVT. (Citat ifrån SVTs webbsida)

Det var strypning som var den huvudsakliga dödsorsaken när 21-åriga Tove från Vetlanda dödades, enligt Socialstyrelsens rättsliga rådets yttrande.

Clea tolkar det som att ”det finns osäkerhet och rimligt tvivel” om dödsorsaken.

Clea läser uttalandet som fan läser bibeln.

Clea ger sig själv tolkningsföreträde av utlåtandet, vidare uttalar hon sig om hur HR skall döma‼️

Fy fan sicken jävla orm Clea är.

Sen tror jag att Clea skiter i Johanna, Clea är ute efter en fjäder i hatten❗️
Citera
2023-08-28, 21:46
  #87056
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag står fast vid det fetade. Du skriver långa haranger dagligen och allt från ditt eget huvud. Hur många gånger du än skriver vilken oskyldig lammunge Maja är så kommer hon aldrig bli en sån. Tur att det är kunniga och inte folk med känslosvall för en mördare som ska döma i rätten.

Ja så särskilt fet är jag inte faktiskt och kärring vet jag inte heller🤣🤣🤣

Och vad gäller mina haranger från eget huvud må stämma nu under semesterveckorna utan tillgång till FUP och dator.

Men jag har i otaliga inlägg citerat från FUP och vete sjutton om jag inte i stort sett transkriberat nästan hela rättsläkarens vittnesmål. Tror inte så många gjort lika många sådana transkriptioner i denna tråd. Jag har även transkriberat vissa delar av grannens vittnesmål och redogjort noga från NFC vad gäller DNA/blodspår. Hundförarens förehavanden också. Det finns nog mycket mer.

Det finns många i den här tråden som ”bara skriver från sitt eget huvud”.

Hur är det förresten med dina egna bidrag? Är de inte från ditt eget huvud? 😂
Citera
2023-08-28, 21:49
  #87057
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Det verkar ju som det inte är helt deras uppfattning tyvärr…
https://sverigesradio.se/artikel/rattsliga-radet-kan-inte-utesluta-att-krakningar-spelade-roll-for-toves-dod
Hoppsan...Ja nu kommer det bli strid och varje halmstrå är värt för Clea att rycka i...Skulle önska att man var mer insatt och fattade alla turer. Viktigast för mig är att båda dessa monster blir fänglade så länge som möjligt. Vi skulle behöva en jurist i tråden men det finns ett flertal som jag i alla fall litar på och tycks veta hur det fungerar.
Citera
2023-08-28, 21:49
  #87058
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nio minuter tidigare



Charlatanen har talat...

Rättsliga rådets uttalande var som väntat. Johanna har sänkt sig själv sedan länge. En frnuftig hovrätt inser att tjafset om exakt dödsorsak är egal, då Johanna hade uppsåt att mörda och att hon mördade. Det bevisas inte minst av skadorna på den djupa halsmuskulaturen. Det hade blivit en fällande dom även om aspiration fastställts som enda dödsorsak.

Men för helvete, blanda inte bort korten.

Siandet - avser psykopati-tillstånd-tillstånd hos Johanna - inget annat.

Att sia om psykopati-tillstånd hos Johanna utan att ens ha träffat vederbörande, det är kvacksalveri av rang‼️

Nu får du skärpa dig. BTW så lägger jag ner att bemöta dig överhuvudtaget from nu.
__________________
Senast redigerad av Alonen 2023-08-28 kl. 22:01.
Citera
2023-08-28, 21:53
  #87059
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
😅 nej läsa får var och en.

Men fint att du frågade 👍

Finns mycket sammanfattat i början av den här tråden.


Jag förstår inte vad "vitsord" har med Majas delaktighet eller inte delaktighet att göra. Så jag förstod uppriktigt inte vad du menade med det. Jag har läst tråden sedan dag 1 och hittar inget om "vitsord" vare sig i förundersökningen eller här i tråden, mer än ditt inlägg här ovan.
Citera
2023-08-28, 21:53
  #87060
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vetskap om mordplaner tre ggr.
Är hem till J på kvällen och ser attiraljerna som J ska använda för att låta My och Tove brinna inne.
Fy fan är min spontana reaktion.

Involverad ang mobilen som alibi dess innan.
Ligger och väntar på J som är ute i blond peruk och glasögon.

Medlöpare till Johannas mordplaner.

Lägg nu ner ditt ordbajseri.

Vad har ovanstående att göra med om Maja varit med och planerat eller inte.

Ordbajseri kallar jag det när du på ett insinuerande sätt skriver om att Maja varit delaktig i mordplaner.

Vetskap är en sak, att aktivt planera är en annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in