2023-08-28, 20:47
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag tänker att Putin och co varit maktfaktor senaste 20 åren ca. De drivs som du säger av ära,makt och prestige och skulle forna sovjetrepubliker bli fungerande demokratier så är det ett direkt hot mot dem. Nato argumentet är inget jag tycker utan lyfts fram av de som forskat på frågan utifrån arkiv av olika diplomatiska sammanhang.
Om vi spolar tillbaka tiden till Sovjets sammanbrott är "Nato-argumentet" en liten parantes eftersom det var lösa samtal som inte mynnade ut i något verkligt avtal. Putin själv verkar inte ha stört sig mycket på Natos expansion förrän hans två mandatperioder gick ut 2007 och han började klura på hur han ska kunna behålla makten. Då plötsligt blev Nato ett jätteproblem och väst otroligt svekfulla som Putin påståd hade lovat Ryssland en massa.
Citera
2023-08-28, 20:59
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Om vi spolar tillbaka tiden till Sovjets sammanbrott är "Nato-argumentet" en liten parantes eftersom det var lösa samtal som inte mynnade ut i något verkligt avtal. Putin själv verkar inte ha stört sig mycket på Natos expansion förrän hans två mandatperioder gick ut 2007 och han började klura på hur han ska kunna behålla makten. Då plötsligt blev Nato ett jätteproblem och väst otroligt svekfulla som Putin påståd hade lovat Ryssland en massa.

Antar du nu eller har du någon vetenskaplig tidslinje som inte är massmedia utan av akademiska?
Citera
2023-08-28, 21:01
Medlem
Citat:
Det kan jag inte svara på men gissar jag skulle jag gissa att Kremls förtroende för väst är lika stort som vårat förtroende för Kreml.
Inte alls. Skillnaden är ENORM!

Vi gick rakt emot vårat "förtroende" för att det ligger i vår natur att emotsäga oss själva för att säkerställa vetskap på riktigt.

Kreml (som du kallar DEM) gav ALDRIG en endaste tanke på det samma gentemot oss, utan utnyttjade varje jävla sekund utav GIVEN gåva och ÖDMJUKHET till att FORTSÄTTA deras bana startad 1951.

Att vi inte skulle lita på DEM är ju fullt naturligt och rättfärdigt så där finns inget att inflika även om vi nu inte HADE gjort så.

Men för dem så var det ju det ENDA de KUNDE göra och vartifrån de byggde upp förtroende för att undvika sina GENETISKA lögner sedan innan. Men, MEN, ÄNNU EN GÅNG var det INGA andra än DE som tog sig stolthet över huvudet och började slåss utan anledning.

Som sagt. Där finns absolut INGENTING som ursäktar den BLINDA och korkade ryssens utfall idetta.

VI gav dem ALLT....de parasiterade och efter att de TRODDE sig ha fyllt upp tillräckligt så deklarerade de krig genom att SLAKTA Ukrainas folk.

Riktigt så dumma var vi inte att vi inte VISSTE om att det var precis så som den efterblivna SLAVEN skulle agera.
Då hade vu ju aldrig behövt slösa sådana underbaraa medel som bomber och annat RIKTIGT värdefullt på råttehål som Jugoslavien. Fan, det svider att behöva använda sådan kunskap på att tygla adidabyxor. Men nog visste vi, och nu vet vi dessutom alldeles ännu mer säkert, så då är det en förbannad tur att vi sparade lite på nödvändigheterna sedan vi städade upp skiten senast.

Förstår Ryssland detta också tror du mr flugornas herre? (förmodligen inte nej.....no shit! how come? = they ARE SLAVES!
Senast redigerad av ThorulfBortbyting 2023-08-28 kl. 21:04.
Citera
2023-08-28, 21:01
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Antar du nu eller har du någon vetenskaplig tidslinje som inte är massmedia utan av akademiska?
Behövs det akademisk litteratur för att fastslå historiska skeenden? Beror lite på vad du åsyftar.
Jag har läst en del böcker i ämnet men de beskrivs väl mest som vanlig facklitteratur.

Jag började läsa boken "Not one inch" efter boktips från Kreml-propagandisten och användaren "John Clarke" som behandlar Ryssland och Nato väldigt grundligt. Nu har jag kommit av mig men boken är mycket intressant och handlar om hur Putin snedvrider historien utifrån påstådda löften.
Senast redigerad av Thelonegunman 2023-08-28 kl. 21:04.
Citera
2023-08-28, 21:03
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
SMACK. rakt in i rätt fönster på en byggnad där ledningspersonal satt. Flera döda och skadade.

Ryssarna bör fundera på om det inte är dags att lämna Ukraina:

https://twitter.com/astraiaintel/status/1696157525039530239?s=20

Ser tyvärr ut att träffa i fasaden under fönstret eller?

Såg också ut att vara en ganska stabil fasad.
Citera
2023-08-28, 21:06
Medlem
Citat:
Hmm du eller jag kan väl inte kika in i Kremls hjärnor? Den så kallade domedagsklockan har aldrig varit närmare midnatt. Är det för att de litar på oss och de vet de ej är hotade?

Återigen fel – domedagsklockan har varit väldigt nära att slå midnatt 1983 på grund av tekniskt fel hos de ryska kärnvapenstyrkorna, och förresten är det Ryssland som hotar kärnvapenkrig – inte väst.

https://videnskab.dk/rummet/stanislav-petrov-manden-der-reddede-verden/
Citera
2023-08-28, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Fortfarande så har varje land självt rätt att gå med i NATO om dom vill. Ryssland har ingen talan alls.
Svårt att förstå det?

Moretex sitter väl någonstans i Ukraina som jag har förstått det. Vill minnas att han beskrev
hur sjukhuset i staden han bodde började fyllas med ""cyborgs" i något tidigt inlägg. Eller om
han själv satt på denna institution för han har uppenbarligen gott om tid att skriva om det här ämnet.
Det skulle väl göra honom till en landsförrädare? Att sitta i Ukraina och propagera rysk seger
lär väl inte vara helt kosher.

Att Ryssland stördes av att baltländerna gick med i Nato är väl det enda vi är överens om
men i övrigt blir slutsatsen att han är ett jäkla svin. Eller skulle han kunna bli ett sanningsvittne
om hur vidriga han anser ukrainarna är? Någon skruv lös alternativt del av en annan kultursfär
har karln.
Citera
2023-08-28, 21:20
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Återigen fel – domedagsklockan har varit väldigt nära att slå midnatt 1983 på grund av tekniskt fel hos de ryska kärnvapenstyrkorna, och förresten är det Ryssland som hotar kärnvapenkrig – inte väst.

https://videnskab.dk/rummet/stanislav-petrov-manden-der-reddede-verden/

Javisst den var närmare vid Able archer. Men ok du får väl tro att de har stor tillit till oss såklart.
Citera
2023-08-28, 21:22
Medlem
Sgt.Blands avatar
Helsike vad tyst med rykten från kriget idag alltså. Nästan så man saknar galne Girkin och Prigo. Kollade på Girkins Tg nu och han ska upp i rätten imorgon tydligen. Får se om han släpps??

Citat:
On August 29, 2023, at 14:00, an appeal hearing will be held in the case of Igor Strelkov under Article 280 of the Criminal Code of the Russian Federation.
The meeting will be held in the Moscow City Court at the address: Moscow, Bogorodsky Val, house 8.

https://t.me/strelkovii/6295
Citera
2023-08-28, 21:22
Medlem
Citat:
Javisst den var närmare vid Able archer. Men ok du får väl tro att de har stor tillit till oss såklart.
Vem har tillit till vem? menar du att det skulle vara betydande om ryssen har till OSS?
Citera
2023-08-28, 21:26
Medlem
Citat:
Du kan ju inte sitta och skoja om sådana självklara saker some dess "flugpappa"!!! Självklar finns där INGEN , Mandarin som Kenhatsu till reguljär kantones eller texanese som har någon som helst respekt för ryssen som idag.

Detta är ju inget som behövs diskuteras eller påvisas bland normalt funtade människor.

Det är ju för fan det absolt bästa allvarliga skämtet som någonsin givits birth.
Citera
2023-08-28, 21:27
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Vem har tillit till vem? menar du att det skulle vara betydande om ryssen har till OSS?

Den är noll från båda håll som jag skrev. Tänkt utan ditt värderings och åsiktsfilter.
Dvs försök förstå din fiende hur den tänker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in