2023-08-28, 18:30
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leuko
En sving av en järn 5a gör ont

Det gör den garanterat, men skall vi gå in på teknikaliteter är det väl aningen mer vikt i huvudet på järnklubbor med mer loft.

(Å andra sidan är femman normalt längre, förstås.)
Senast redigerad av Guz 2023-08-28 kl. 18:32.
Citera
2023-08-28, 18:35
Medlem
Använd det bästa du kan få tag på skjutvapen är såklart det bästa men annars som folk varit inne på så är batonger/järnrör nog det bästa gemene man kan få tag på. Som jänkarna säger "rather be judged by 12 than carried by 6".
Citera
2023-08-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klagan
Rekommenderar gjutjärnsstekpanna av lite mindre modell. https://www.clasohlson.com/se/Stekpanna-gjutj%C3%A4rn-17-cm/p/44-2654?gclid=Cj0KCQjwi7GnBhDXARIsAFLvH4kPx43DOlYoFtp XTRMObwMJpG5lgHn-fk80lII4oudqOzMPsYvVbwEaAlzWEA Lw_wcB
Perfekt storlek att svinga i närstrid och svår att klassa som ett vapen om man bankar för hårt. Dessutom
kan man steka ett ägg om man vill. Win-win.😎

Det enda vettiga inlägget i tråden än så länge. Två små gjutjärn ett i var hand så är man fucking odödlig.
Citera
2023-08-28, 18:37
Medlem
Onanisten88s avatar
Samurai svärd sen medival armor och chainmil
Citera
2023-08-28, 18:37
Medlem
Hussefars avatar
Baseball-"trä" av is. Ligger i frysen.

Råkar du i rättvisans klammer så är det bra att beviset smälter bort efter användning.
Citera
2023-08-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Det gör den garanterat, men skall vi gå in på teknikaliteter är det väl aningen mer vikt i huvudet på järnklubbor med mer loft.

(Å andra sidan är femman normalt längre, förstås.)

Är beredd att hålla med dig faktiskt
Citera
2023-08-28, 18:41
Medlem
jori9900s avatar
Har du funderat på riddare rustning från tidig medeltid? Du behöver ju inte mycket mer.. Bara att fälla ner visiret och ge en ordentlig tackling så är saken biff.. Och en heltäckande rustning klarar en smäll från en slägga utan problem
Citera
2023-08-28, 18:44
Medlem
En rejäl ficklampa, Maglite modell större. I princip en batong som man dessutom kan blända folk med.
Citera
2023-08-28, 18:49
Medlem
Flygaresss avatar
Som redan har skrivits: en brandsläckare (modell mindre) är säkert bra. Till skillnad från järnrör, påkar och batonger kan du förblinda angriparen på avstånd, och sedan vid behov drämma till med "tuben."

Annars har jag ett skohorn i hemma, ca 50 cm, i metall med bekvämt handtag i skinn. Lätt och behändigt, som ett mindre svärd. Drar jag med full kraft till någon i ansiktet med kanten är det definitivt poäng till mig i första ronden.

Men problemet med diverse tillhyggen är väl att du bara har en chans om du konfronterar en påtänd kille hemma. Han störtar mot dig och om du inte får till en fullträff med första slaget är han dig inpå veka livet och du riskerar att få en skruvmejsel mellan revbenen.
Citera
2023-08-28, 18:56
Medlem
Jag har en brandsläckare av lättare modell i hallen av just den anledningen, väger ca 2 kg bara, men mycket handlar om ens situation oxå, har man ingen hotbild mot sig så är ju risken egentligen bara inbrottstjuvar, o jag gissar att man hade hört dem hålla på med dörren, i alla fall om man bor i lägenhet, hade antagligen räckt att spreja dem så fort de öppnar dörren för att de skulle fly sin väg. Bor man i hus bör man nog lägga till kameraövervakning och belysning som tänds vid rörelse.
Annars är givetvis det bästa skyddet säkerhetsdörr och galler för fönstrena, om man har råd, så som samhället utvecklats tror jag just galler för fönstrena kommer bli en vanlig syn inom en inte alltför avlägsen framtid.
Citera
2023-08-28, 18:58
Medlem
Jag har en hjulmutternyckel som mer eller mindre är som en utfälldbar batong. handtaget är lite kasst men kan göra rätt bra skada med den.
Citera
2023-08-28, 19:01
Medlem
Mullrets avatar
TS bör satsa på titthål i dörren. Och dubbla sjutillhållarlås. Så sover han lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in