Citat:
Nej jag GLÖMDE inte.
Jag UNDRADE eftersom jag inte varit i tråden.
"Jag såg även detta och blev inte klok på det hon säger relaterat till de transaktioner som stod i fup.
Det har väl varit uppe i tråden men jag har som sagt bara läst FUP"
Maja ljuger ju så frekvent att det bör ju dubbelkollas. Oavsett så tycks hon överdriva sin fylla likt spyorna.
Efter att tittat på M:s ramlande och krälande i spyor - som inte hänt - så tittade jag på berusningsgrad och stämningen på Nöjet.
J är som sagt inte nöjd med att inte fått gehör av vakter el poliser. Hon vill slåss.
Poliserna beskrev henne i ordval som sur, inte helt nöjd osv.
Maja verkar också laddad, men enligt henne är stämningen god hela tiden efter allt detta upphaussade.
◾Louise S:
"Drack Maja?
Ja. Johanna hade en en-liters rött vin, hon drack väl halva den på förfesten. Maja hade jag
svårt att säga, men hon hade en box med vin, men Maja verkade inte så påverkad. Vi började
dricka runt åtta på kvällen."
◾Ordningsvakten A*ton stod bredvid M runt 23.30.
Hur uppfattade Majas berusningsnivå?
-Jag märkte inget speciellt. Hon gick normalt och gav inga tecken på att hon var berusad.
Hon drack inget då och jag såg inget glas i hennes hand."
◾Ordningsvakten H*nrik så att J och M kom dit sent och att de var kvar ganska länge, efter stängning.
Han beskriver att de är på Nöjet ganska frekvent och är "sällan berusade och man möter sällan de med alkohol i handen. Ser man den ena är den andra inte långt bort. De verkar väldigt tighta med varandra."
Johanna och Maja var kvar ganska länge, efter stängningsdags. Han såg inget anmärkningsvärt då, pratade med folk - att de "var hyffsat nyktra och städade och de upplevdes inte fulla. De festar sällan inte så hårt."
◾Ordningsvakten F*edrik upplevde att Maja såg upprörd ut då hon passerar entrén.
Sen såg han dem sen stå utanför med armarna i kors och på förfrågan svarar Maja" att de väntar på en kompis."
◾Ordningsvakten J*han stod vid entrén.
" Den ljushyade sa till Johan att en tjej hade slagit ner henne. Då frågade Johan om hon hade bevis. Den mörkhyade tjejen svarade att hon såg det. "
Han följer sen med dem till T.
" Tove svarade att den ljushyade slog henne. Detta minns Johan väldigt klart och han svarade att det är ord mot ord. Han sa till dem att om de vill anmäla kan de gå ut till
poliserna som stod utanför.
Den mörkhyade svarade då och tyckte han kunde slänga ut Tove."
Han upplevde M och J som "barnsliga och drama queens. Jag såg dem prata mycket
men hörde inte vad de såg. Vid samtalet med Tove var de bitchiga och hade ett agg."
Ang berusning var de "var i bra form" och skärpte till sig, men "de var inget utöver det vanliga."
Han såg heller inte att nån hade nån "alkohol i handen".
◾Ordningsvakt H*kan tyckte att J "uppträdde märkligt och ville ha uppmärksamhet" då hon kom fram och ville att han "skulle slänga ut tjejen som slagit henne från Nöjet eftersom hon inte kunde uppföra sig."
Han upplevde henne "inte särskilt berusad".
H beskriver att de är på Nöjet regelbundet och dansar väldigt mycket.
◾Bartendern E*sther:
"Hon såg Maja och Johanna aktuell kväll vid trappan ner mot nya delen. Det var den enda gången som hon såg dem. Hon vet inte om de bara var dem eftersom det var mycket folk runt
om. De var aldrig framme i baren och de verkade inte fulla."
Jag UNDRADE eftersom jag inte varit i tråden.
"Jag såg även detta och blev inte klok på det hon säger relaterat till de transaktioner som stod i fup.
Det har väl varit uppe i tråden men jag har som sagt bara läst FUP"
Maja ljuger ju så frekvent att det bör ju dubbelkollas. Oavsett så tycks hon överdriva sin fylla likt spyorna.
Efter att tittat på M:s ramlande och krälande i spyor - som inte hänt - så tittade jag på berusningsgrad och stämningen på Nöjet.
J är som sagt inte nöjd med att inte fått gehör av vakter el poliser. Hon vill slåss.
Poliserna beskrev henne i ordval som sur, inte helt nöjd osv.
Maja verkar också laddad, men enligt henne är stämningen god hela tiden efter allt detta upphaussade.
◾Louise S:
"Drack Maja?
Ja. Johanna hade en en-liters rött vin, hon drack väl halva den på förfesten. Maja hade jag
svårt att säga, men hon hade en box med vin, men Maja verkade inte så påverkad. Vi började
dricka runt åtta på kvällen."
◾Ordningsvakten A*ton stod bredvid M runt 23.30.
Hur uppfattade Majas berusningsnivå?
-Jag märkte inget speciellt. Hon gick normalt och gav inga tecken på att hon var berusad.
Hon drack inget då och jag såg inget glas i hennes hand."
◾Ordningsvakten H*nrik så att J och M kom dit sent och att de var kvar ganska länge, efter stängning.
Han beskriver att de är på Nöjet ganska frekvent och är "sällan berusade och man möter sällan de med alkohol i handen. Ser man den ena är den andra inte långt bort. De verkar väldigt tighta med varandra."
Johanna och Maja var kvar ganska länge, efter stängningsdags. Han såg inget anmärkningsvärt då, pratade med folk - att de "var hyffsat nyktra och städade och de upplevdes inte fulla. De festar sällan inte så hårt."
◾Ordningsvakten F*edrik upplevde att Maja såg upprörd ut då hon passerar entrén.
Sen såg han dem sen stå utanför med armarna i kors och på förfrågan svarar Maja" att de väntar på en kompis."
◾Ordningsvakten J*han stod vid entrén.
" Den ljushyade sa till Johan att en tjej hade slagit ner henne. Då frågade Johan om hon hade bevis. Den mörkhyade tjejen svarade att hon såg det. "
Han följer sen med dem till T.
" Tove svarade att den ljushyade slog henne. Detta minns Johan väldigt klart och han svarade att det är ord mot ord. Han sa till dem att om de vill anmäla kan de gå ut till
poliserna som stod utanför.
Den mörkhyade svarade då och tyckte han kunde slänga ut Tove."
Han upplevde M och J som "barnsliga och drama queens. Jag såg dem prata mycket
men hörde inte vad de såg. Vid samtalet med Tove var de bitchiga och hade ett agg."
Ang berusning var de "var i bra form" och skärpte till sig, men "de var inget utöver det vanliga."
Han såg heller inte att nån hade nån "alkohol i handen".
◾Ordningsvakt H*kan tyckte att J "uppträdde märkligt och ville ha uppmärksamhet" då hon kom fram och ville att han "skulle slänga ut tjejen som slagit henne från Nöjet eftersom hon inte kunde uppföra sig."
Han upplevde henne "inte särskilt berusad".
H beskriver att de är på Nöjet regelbundet och dansar väldigt mycket.
◾Bartendern E*sther:
"Hon såg Maja och Johanna aktuell kväll vid trappan ner mot nya delen. Det var den enda gången som hon såg dem. Hon vet inte om de bara var dem eftersom det var mycket folk runt
om. De var aldrig framme i baren och de verkade inte fulla."
Jag kan inte se att Maja ljuger om hur mycket hon drack det verkar överensstämma med kontoutdrag och vittnen.
En halv en liten flaska vin, det är trots allt mer än en halv vanlig vinflaska på 750 ml. Det är ca 3 glas vin. Louise säger att Maja drack ca en halva sådan 1 liters flaska, kanske lite mer.
På det dricker Maja ytterligare två drinkar, 6: or enligt henne själv.
Detta sker då på fyra timmar.
Maja kanske inte beter sig som stupfull. Men jag har svårt att tro att hon inte är ganska påverkad ändå.
Själv skulle jag nog känns mig redigt berusad om jag drack dessa mängder under så kort tid får jag säga.