Citat:
Ursprungligen postat av
coolglider
Jag lovade mig själv att inte reagera på alla idiotiska kommentarer från alla incel-rasister här. Men den artikeln slår huvudet på spiken varför vi har ett rasistiskt parti med nazistiska rötter som fick runt 20% i senaste valet. Förlåt språket, men vi har för många blåögda naiva mentalt slöa knivar som sitter i för höga positioner och har dom varit utomlands så verkar det som dom aldrig lämnat all-inclusive resorten, än mindre varit ute i trafiken. Min bättre hälft kommer från syd-europa. Vi har varit tillsammans i mer än 20 år och lika länge har jag kört bil och motorcykel där nere. Det är bara att konstatera, glöm svenska trafikregler, på gott och på ont. På den positiva sidan, man kan vara mera hjälpsam och släppa fram varandra mera i städerna. Men, man ser mer barn som sitter i knät på vuxna i framsätet än vad man ser barn i bilbarnstolar. På landsväg blir man konstant omkörd om man håller hastigheten och omkörningarna är mer eller mindre självmordsbenägna. Sedan har jag varit i syd-ostasien + Kairo, då snäpper vi ner trafiksäkerhetstänket några steg till med syd-Europa. Felet vi har gjort är att vi har sagt välkommen, men glömt att säga att här gäller dom här och dom här förhållningsreglerna från dag ett.
Om jag nu skall fortsätta min "rant" så har våra kära politiker varit fullständigt omedvetna av den sk World value survey
https://www.worldvaluessurvey.org/WVSNewsShow.jsp?ID=467
Vad menar du? En vänstertidskrift har för 12 år sedan publicerat en artikel av en invandrare som berättar att andra invandrare kör mycket sämre än svenskar. Detta tar du som intäkt för att flera användare på Flashback är inte bara ensamstående utan även rasister. Sedan svamlar du om ”rasistiskt parti med nazistiska rötter” vilket gör att man får intryck av att du skriver på uppdrag av någon vänsterorganisation. Ännu mer när du sedan fortsätter och berättar att din egen erfarenhet stämmer exakt med det som stod i artikeln du för två meningar sedan ansåg rasistisk. Tyvärr så är också olyckan tråden handlar om en indikation på att artikeln är sann. Sedan avslutar du med att kritisera våra makthavare för att de inte varit medvetna om och agerat på det som artikeln handlar om.
Din text är väldigt spretig. Du kanske är exempel på de personer som tycker det är bättre att folk dör än att erkänna att svenskar är bättre på någonting?
Precis de personer artikelförfattaren Mohammad-Reza Yahya syftar på:
– Om man inte vågar se verkligheten, då lurar man sig själv. Den miljö där folk är rädda att kallas rasister är farlig. Men om vi kan hindra att invandrare dör i trafiken, är vi rasister då?