2023-08-27, 19:47
  #378961
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ukraina har själva inte möjlighet att slåss vidare eftersom dom saknar en utvecklad vapenindustri men även ekonomi och välutbildade soldater, man är nu helt beroende av väst.

Ukraina har kanske inte lika stor vapenproduktion som många andra länder, men en viss vapenproduktion har de dock. Med dessa vapen kan de slå ut ryska vapen och vapenbärare:

Citat:
Ukrainas egna vapen slår mot ryska flyget

Ukraina har riktat ännu en attack mot en bas med ryska stridsflygplan.
– I takt med att Ukraina kan tillverka allt fler egna vapen kommer vi att få se flera sådana attacker, säger överstelöjtnant Joakim Paasikivi.


https://www.dn.se/varlden/ukrainas-egna-vapen-slar-mot-ryska-flyget/
Citat:
Enligt Paasikivi handlar de ukrainska attackerna mycket om att produktionen av krigsmateriel har ökat. Bland annat en ökad egenproduktion av drönare.
– När man väl har fått upp en produktionstakt då kommer det här att fortsätta.

Citat:
Natten mot söndagen utförde ukrainska drönare en attack mot ett ryskt militärflygfält vid Kursk. Det var tredje gången på en månad som Ukraina anföll ett militärt flygfält på rysk mark.

Enligt ukrainska uppgifter träffade drönare fyra stridsflygplan av typen Su-30 och ett jaktflygplan av typen Mig-29. Även flera radaranläggningar ska ha träffats.
Citera
2023-08-27, 19:59
  #378962
Medlem
veni.vidi.vomuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Det gäller tydligen att radera ut allt som har med Wagner att göra.

Historien ska skrivas om och då får det inte finnas nåt som kan bevisa motsatsen.

Typiskt ryskt!
En annan förklaring kan vara att man gör en mer permanent militärkyrkogård.
Tanken förs fram i denna Twitter-tråd:
https://twitter.com/kromark/status/1695118905868501188

Folk som ogillar ryssarna fultolkar gärna allt dom gör, här t.ex. är det en som tror man bränner gravar medan en möjlig förklaring är att man tinar den siberiska permafrosten för att kunna gräva.
https://twitter.com/markito0171/status/1695833696190767304
__________________
Senast redigerad av veni.vidi.vomui 2023-08-27 kl. 20:02.
Citera
2023-08-27, 20:00
  #378963
Avstängd
smaug20017s avatar
The heat is up. Here we go boys and gals!
Citat:
The Ukrainian strategy is working.

The russians keep moving troops to the center of the Southern Front. Thus they thin out their lines everywhere else. This is opening gaps in the russian front, which the Ukrainians will exploit, when they feel the time is right.
1/7
https://twitter.com/noclador/status/1695830955884183900
Citera
2023-08-27, 20:02
  #378964
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Så vad händer här då? Ryssland gör bokstavligt talat en parkeringsplats av en kyrkorgård med fd wagnersoldater. Inte nog med att maffiabossen Putin mördade hela Wagner-toppen utan de soldater och kåkfarare som dog för Putins imperiedrömmar ska förnedras på det här sättet. Putin blir mer och mer lik Stalin. Snart ser vi Z-Ryssland retuschera fotografier och radera minnet av Pinnpelles hjältar.

https://twitter.com/NatalkaKyiv/status/1695812089309258208

"The Wagner cemetery near Yekaterinburg is getting cemented over."

Haha... Det där är faktiskt fake news. Man har tagit bort träkorsen och gjort gravplatsen fin, eftersom man snart ska sätta upp nya gravstenar i svartpolerad onyx. Gravstenarna ska vara utformade som minivarianter av av de pyramidformade draktänderna ("Surovikintänder") som ryssarna avvänder som stridsvagnshinder. De svarta pyramiderna är en symbol för stupade wagneriter.

Så här ska det se ut när det är färdigt:

https://english.nv.ua/nation/surovikin-s-pyramids-installed-on-wagnerites-graves-photo-50338489.html

https://www.warhistoryonline.com/news/surovikins-pyramids-russia-ukraine.html

Ryssarna är för jävliga på alla möjliga sätt, men man behöver inte göra dem värre än vad redan är.
Citera
2023-08-27, 20:06
  #378965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
The heat is up. Here we go boys and gals!

The Ukrainian strategy is working.

The russians keep moving troops to the center of the Southern Front. Thus they thin out their lines everywhere else. This is opening gaps in the russian front, which the Ukrainians will exploit, when they feel the time is right.
1/7


https://twitter.com/noclador/status/1695830955884183900
https://twitter.com/noclador/status/1695830955884183900
När ryzzarna flockas på detta vis så borde det väl vara ganska enkelt för HIMARS-gänget (och andra precisionsvapen) att spränga dem åt fanders? Jag har i.o.f.s aldrig förstått hur stora truppflyttningar fungerar.
Citera
2023-08-27, 20:08
  #378966
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veni.vidi.vomui
En annan förklaring kan vara att man gör en mer permanent militärkyrkogård.
Tanken förs fram i denna Twitter-tråd:
https://twitter.com/kromark/status/1695118905868501188

Folk som ogillar ryssarna fultolkar gärna allt dom gör, här t.ex. är det en som tror man bränner gravar medan en möjlig förklaring är att man tinar den siberiska permafrosten för att kunna gräva.
https://twitter.com/markito0171/status/1695833696190767304
Se där!

Ja det lär väl visa sig vad det handlade om. Lite märkligt att ryssen som filmade inte fått nåt svar från de som höll på med markarbetena?
Citera
2023-08-27, 20:15
  #378967
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Tänk när ryssarna börjar skjuta SCUD!!!
Hur ska det gå då?

SCUD har varit utmönstrade i flera år i Ryssland. Då får de köpa tillbaka dem från Algeriet, Nordkorea, Iran eller USA.
Citera
2023-08-27, 20:16
  #378968
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
När ryzzarna flockas på detta vis så borde det väl vara ganska enkelt för HIMARS-gänget (och andra precisionsvapen) att spränga dem åt fanders? Jag har i.o.f.s aldrig förstått hur stora truppflyttningar fungerar.
Samla svinen i en stor grupp och släpp lös eländet så gott det går och det är inte första gången jag ser det.
Det är tanken men deras brigader är inte på vår nivå direkt. Deras 155:e brigad som sågs som en elit, har utplånats 3 ggr nu och nu sist var det i Vuhledar.....

Dom är körda........
Citera
2023-08-27, 20:24
  #378969
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Samla svinen i en stor grupp och släpp lös eländet så gott det går och det är inte första gången jag ser det.
Det är tanken men deras brigader är inte på vår nivå direkt. Deras 155:e brigad som sågs som en elit, har utplånats 3 ggr nu och nu sist var det i Vuhledar.....

Dom är körda........

Som i World War Z. Passande namn för övrigt för en bra rulle som var före sin tid.
Citera
2023-08-27, 20:28
  #378970
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Haha... Det där är faktiskt fake news. Man har tagit bort träkorsen och gjort gravplatsen fin, eftersom man snart ska sätta upp nya gravstenar i svartpolerad onyx. Gravstenarna ska vara utformade som minivarianter av av de pyramidformade draktänderna ("Surovikintänder") som ryssarna avvänder som stridsvagnshinder. De svarta pyramiderna är en symbol för stupade wagneriter.

Så här ska det se ut när det är färdigt:

https://english.nv.ua/nation/surovikin-s-pyramids-installed-on-wagnerites-graves-photo-50338489.html

https://www.warhistoryonline.com/news/surovikins-pyramids-russia-ukraine.html

Ryssarna är för jävliga på alla möjliga sätt, men man behöver inte göra dem värre än vad redan är.

Exakt. Det är det som skiljer ryssen från oss. De är en ljugokrati. Vi är det inte.

Att ljuga om uppenbara saker för att propagera gör oss en långsiktig fet jävla otjänst.

Då man påstår sådant men ändå vet vad som egentligen pågår (som Lars Wilderäng idag på sin blogg) så visar man bara att man är precis som ryssen. Lars må vara pro Ukraina men han är fan helt jävla CP-bäng och på det stora hela så förstör han, fast han inte fattar det själv då han tycker han är smart och propagerar med falska påståenden som är galet lätta att kolla upp.
Citera
2023-08-27, 20:32
  #378971
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Haha... Det där är faktiskt fake news. Man har tagit bort träkorsen och gjort gravplatsen fin, eftersom man snart ska sätta upp nya gravstenar i svartpolerad onyx. Gravstenarna ska vara utformade som minivarianter av av de pyramidformade draktänderna ("Surovikintänder") som ryssarna avvänder som stridsvagnshinder. De svarta pyramiderna är en symbol för stupade wagneriter.

Så här ska det se ut när det är färdigt:

https://english.nv.ua/nation/surovikin-s-pyramids-installed-on-wagnerites-graves-photo-50338489.html

https://www.warhistoryonline.com/news/surovikins-pyramids-russia-ukraine.html

Ryssarna är för jävliga på alla möjliga sätt, men man behöver inte göra dem värre än vad redan är.
Ok, så kan det givetvis vara. Jag har sett "gravtänderna" och det är väl en fin gest om det är syftet men själva tillvägagångssättet att rycka bort träkorsen, lägga dem på hög och betongsätta kyrkogården känns respektlöst och som Wagnersoldater undrar när han frågar "Vad gör ni, det här är gravskändning" stämmer och märkligt att man inte annonserar att man pimpar upp gravplatsen.

Sett till hur respektlöst den ryska armén behandlar sina döda där de ruttnar på fält, rullande krematorier eller som här begravs mellan två vägar känns som att ryssens starka sida är inte att hedra sina döda, iaf inte kanonmaten och myterister.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11396265/Chilling-video-shows-mile-mile-Russian-soldiers-graves-Luhansk-eastern-Ukraine.html
Citera
2023-08-27, 20:33
  #378972
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Suchomimus analys av Kursk-attacken. Australiens SYPAQ ska ha används vilket borde leda till stort firande Down Under. Ryska barbarer mördade oskyldiga australienska medborgare på Malaysia Airlines Flight 17.

Multiple Aircraft Reported Destroyed at Kursk Airbase After Attack by Cardboard Drones: SYPAQ UAV
https://www.youtube.com/watch?v=F-LB1zUCvkc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in