2023-08-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
2 stridsplan flög på varandra och den ena tillhörde elitegruppen ghost of Kiev.

Hur fan lyckas kör på varandra.

Det händer tyvärr bland alla flygvapen, att du lyfter Ukrainas krock medans ryssland redan gjort ett ex antal haverier på 1,5 år som finns att beskåda via google! Jag kan länka samtliga om du vill.

Flyga flygplan i träning är svårt speciellt om man övar strid
Citera
2023-08-27, 18:06
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Se där, ytterligare en som sprider Kievs och dess herrars propaganda. Nej det ser mörkt ut för Ukraina och det är därför man nu gör ett extra ryck i forum, på sociala plattormar och i statsmedia.

Alla som anser att kriget i Ukriana är onödigt och väst politiska och militära elit skyldiga ska jagas. Andra åsikter önskas ej och vi måste alla lyda. Fred önskas inte heller utan vi måste skydda globalisterna och 1procentarna i världen så att dom kan fortsätta att ställa till krig och elände under tiden dom plundrar. Många rycker ut som frivilliga och kallar folk lögnare, kommunister, putinfan och allt annat enligt ordern. Den amerikanska "regelbaserade ordningen" och "värdegrunden" måste skyddas till varje pris.

Here We Go Again – CNN Promotes US Intel Report of Russian Disinformation
https://theconservativetreehouse.com/blog/2023/08/25/here-we-go-again-cnn-promotes-us-intel-report-of-russian-disinformation/

Newly declassified US intel claims Russia is laundering propaganda through unwitting Westerners
https://edition.cnn.com/2023/08/25/politics/us-intel-russia-propaganda/index.html?utm_content=2023-08-25T14%3A58%3A05&utm_term=link&utm_source=twCNNp&ut m_medium=social

Man kan läsa mer här.

Politics & Ethics in the Mobilization of Social Science for National Security
https://www.stimson.org/2023/politics-ethics-in-the-mobilization-of-social-science-for-national-security/

Att folk tänker själv är farligt, förtryck dom.

Jag tycker kriget i Ukraina är helt onödigt, varför angrep Ryssland Ukraina, och känner mig inte alls jagad för det. Jag vill också ha fred och stoppa dem som ställer till krig och elände och plundrar under tiden, dvs Ryssland. Ditt problem är ju motsatsen, du stöder kriget som Ryssland initierat och stödjer Ryssland som är de som ställer till krig och elände och plundrar under tiden. Ditt tvärtomspråk är fascinerande. Är det en inställning i ditt huvud där du tappat förmågan att dra logiska slutsatser och förstå vad du skriver, är det maskinellt, eller kör du efter en annan agenda där sanningen och verkligheten saknar värde?
Citera
2023-08-27, 18:09
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Eftersom det är svårt att ha minering mellan första och andra linjen (om man inte ska förhindra reträtt av egen trupp) och den andra linjen blir därmed automatiskt svagare, i min bok.

Inte bara reträtt. Logistik med ammunition, förstärkningar, mat mm kräver vägar genom minfälten.
Citera
2023-08-27, 18:11
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Nej du har fel. Den andra försvarslinjen är djupare och mer minerad än vad du tror.
Förklara för en korkskalle som mig hur den är så hårt minerad? Det måste väl åtminstone finnas förutsägbara luckor i mineringen för att släppa igenom logistik till första linjen?
Citera
2023-08-27, 18:22
Medlem
lyktstolpes avatar
Vad kommer efter andra försvarslinjen? Är det fritt blås mot kusten då?
Citera
2023-08-27, 18:25
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Förklara för en korkskalle som mig hur den är så hårt minerad? Det måste väl åtminstone finnas förutsägbara luckor i mineringen för att släppa igenom logistik till första linjen?
Den andra försvarslinjen ligger strax norr om Tokmak. Den har antitankförsvar på cirka 3meters djup. Hårt minerad och fylld med idioter som redan har flytt. Jag har sett flera kartor via satellit och det kommer inte bli så lätt men den dåliga mongol moralen kan hjälpa till att knäcka den andra linjen.

Det tar tid
Citera
2023-08-27, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe

Skulle tipsa om Brady Africk och hans interaktiva karta för att se befästa områden och linjer:
https://twitter.com/bradyafr/status/1691405552285274112
Citera
2023-08-27, 18:34
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
De har en tredje linje men den är begränsad mot Krim själv. De har byggt skyttevärn i WW1 stil av invandrare från central Asien.
Citera
2023-08-27, 18:41
Avstängd
smaug20017s avatar
Döda mongoler, uralier eller va fan de vill kalla sig runt Bakhmut....
Citat:
Russian carcasses littering a road near Bakhmut
https://twitter.com/parrot_reborn/status/1695730431960735799

Vi denn loovade att få dett grimma pengar att den sloss i Ukraina. Hur mucket du den fick penggar for at doo?
Citera
2023-08-27, 18:45
Medlem
Det ser lovande ut nu iaf.

Det är nog bara en tidsfråga innan Ukrainas artilleri kan placeras inom skjutavstånd från Putins svartbyggda bro.
Citera
2023-08-27, 18:53
Medlem
Citat:
Se där, ytterligare en som sprider Kievs och dess herrars propaganda. Nej det ser mörkt ut för Ukraina och det är därför man nu gör ett extra ryck i forum, på sociala plattormar och i statsmedia.

Alla som anser att kriget i Ukriana är onödigt och väst politiska och militära elit skyldiga ska jagas. Andra åsikter önskas ej och vi måste alla lyda. Fred önskas inte heller utan vi måste skydda globalisterna och 1procentarna i världen så att dom kan fortsätta att ställa till krig och elände under tiden dom plundrar. Många rycker ut som frivilliga och kallar folk lögnare, kommunister, putinfan och allt annat enligt ordern. Den amerikanska "regelbaserade ordningen" och "värdegrunden" måste skyddas till varje pris.

Here We Go Again – CNN Promotes US Intel Report of Russian Disinformation
https://theconservativetreehouse.com/blog/2023/08/25/here-we-go-again-cnn-promotes-us-intel-report-of-russian-disinformation/

Newly declassified US intel claims Russia is laundering propaganda through unwitting Westerners
https://edition.cnn.com/2023/08/25/politics/us-intel-russia-propaganda/index.html?utm_content=2023-08-25T14%3A58%3A05&utm_term=link&utm_source=twCNNp&ut m_medium=social

Man kan läsa mer här.

Politics & Ethics in the Mobilization of Social Science for National Security
https://www.stimson.org/2023/politics-ethics-in-the-mobilization-of-social-science-for-national-security/

Att folk tänker själv är farligt, förtryck dom.

Du tänker inte själv, så sluta smickra dig själv imperialistsvin. Allt du rapar upp är rysk propaganda där ni alltid är offret trots att det är ni som alltid invaderar, massakrerar och annekterar andra länder. Du kvider enbart upp det den ryska propagandan beordrat dig att skriva. Du lurar ingen.

Att Ukrainare försvarar sitt land mot er som tidigare ockuperat och till och med utfört folkmord mot dem, kan inte bli mer legitimt. Jag är stolt att Sverige stödjer ukrainare i sin kamp mot en invasionsarme som mördat så många ukrainare både i nutid och historiskt. Inte ens ert folkmord mot dem räckte för att stoppa er blodtörst. Krigshetsare som dig stödde Putins invasionen av Tjetjenien, Georgien Krym och nu resten av Ukraina. Vad blir nästa land ni ska bomba till grus i era äckliga krig. Finns inget jag föraktar så mycket som jag föraktar er, krigshetsande imperialistsvin.
Citera
2023-08-27, 18:59
Medlem
Citat:
Som jag skrivit, Europa kommer att få allvarliga problem med dessa besvikna ultranationalister i framtiden då dom inser att kriget är förlorat och dom blivit lurade.

Det är bara att neka ryssarna inträde så slipper man problemen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in