2023-08-27, 16:59
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Vilka är dessa arbetsuppgifter?
Typ; Vanliga uppgifter för sportchefen är att förhandla kontrakt med nya eller befintliga spelare och ledare och leta ersättare för spelare som lämnar. För att hitta spelare kan sportchefen använda sitt kontaktnät, ha anställda talangscouter eller förlita sig på att kontaktas av intresserade spelares agenter.

Inte: borra ned huvudet i sanden och kringgå stytmrelsebeslut och allmän moral genom att genomföra affärer som stora delar av de konkurrerande klubbar i ligan passat på eftersom de inte styrs av Stig Bergling
Citera
2023-08-27, 17:16
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
Typ; Vanliga uppgifter för sportchefen är att förhandla kontrakt med nya eller befintliga spelare och ledare och leta ersättare för spelare som lämnar. För att hitta spelare kan sportchefen använda sitt kontaktnät, ha anställda talangscouter eller förlita sig på att kontaktas av intresserade spelares agenter.
Det har han gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
Inte: borra ned huvudet i sanden och kringgå stytmrelsebeslut och allmän moral genom att genomföra affärer som stora delar av de konkurrerande klubbar i ligan passat på eftersom de inte styrs av Stig Bergling
Inga styrelsebeslut har kringgåtts. Om du tror det så har du väldigt svårt med läsförståelse.

Vad är det för moralisk fel som begåtts?
Citera
2023-08-28, 11:52
Medlem
Eric Martionsson i Plastsjö-Fejkers kommer bli årets flopp.

Så jävla kass.....
Citera
2023-08-28, 17:07
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb

Så jävla kass.....

Svårt att floppa när det inte finns så höga förväntningar. Han går från läktaren i en av Sveriges sämsta elitklubbar lillebror-71, till en av de absolut bästa, Växjö Lakers. Tar han en plats har han gjort det bra. Lillebror-71 fick dessutom stå för en del av kostnaden. Tror Martinsson vill visa att det var Lillebror-71 som gjorde att han var dålig. Lite som med Rahm.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-08-28 kl. 17:16.
Citera
2023-08-29, 13:29
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb

Så jävla kass.....

Han är slut som hockeyspelare.
Citera
2023-08-29, 14:11
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Han är slut som hockeyspelare.

Är du tillbaka. Minns när du var här och skröt om att Lillebror-71 bara hade svenskar. HV är nu ligans största köplag, men floppade igen och igen.

Martinsson har haft bättre dagar, men den största floppen hittar ni i Tedenby. Dyr och dålig, i förhållande till lön.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-08-29 kl. 14:39.
Citera
2023-08-29, 18:51
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Är du tillbaka. Minns när du var här och skröt om att Lillebror-71 bara hade svenskar. HV är nu ligans största köplag, men floppade igen och igen.

Martinsson har haft bättre dagar, men den största floppen hittar ni i Tedenby. Dyr och dålig, i förhållande till lön.

Då minns du fel eftersom jag aldrig skulle säga något positivt om HiV71. Jag håller på Brynäs.
Senast redigerad av Katastrofen1 2023-08-29 kl. 19:01.
Citera
2023-08-31, 17:17
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Mmm, Agostino aka "Robin Hood" är en så fin och god människa ja, som tjänat ryska blods-Putinpengar. En riktig hjälte! 😂
Vilken jävla kärringtråd om KHL detta blivit!

Sandlåda!

Varenda skinnflöjt verkar vara upprörd över att någon spelat i Ryssland om det inte råkar vara en värvning till egna laget.
Citera
2023-09-05, 16:19
Medlem
metnocs avatar
Sanny Lindström från expressen tippar Lakers 6a i tabellen, samtidigt som han skriver att om det är något han lärt sig över åren är det att aldrig räkna ut Växjö, vilket jag känner blir motsägelsefullt att då bara tippa dem 6a.

Han satte:
Målvakter: 5 getingar.
Backar: 4
Forwards: 3 - Något bättre än förra året skriver han.
Coacher: 4

Kan hålla med om mycket, men tycker att coacher kanske skulle haft 5/5. På vilket sätt räcker de inte till 5? Jönsson för lite erfarenhet som headcoach? Hans meritlista i stort kan ingen klaga på och han vann första året som headcoach, vad mer kan man fråga efter? Det går knappast att hitta någon annan svaghet bland deras övriga coacher och konsekventa efterlevnad av spelidé.
Citera
2023-09-05, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metnoc
Sanny Lindström från expressen tippar Lakers 6a i tabellen, samtidigt som han skriver att om det är något han lärt sig över åren är det att aldrig räkna ut Växjö, vilket jag känner blir motsägelsefullt att då bara tippa dem 6a.

Han satte:
Målvakter: 5 getingar.
Backar: 4
Forwards: 3 - Något bättre än förra året skriver han.
Coacher: 4

Kan hålla med om mycket, men tycker att coacher kanske skulle haft 5/5. På vilket sätt räcker de inte till 5? Jönsson för lite erfarenhet som headcoach? Hans meritlista i stort kan ingen klaga på och han vann första året som headcoach, vad mer kan man fråga efter? Det går knappast att hitta någon annan svaghet bland deras övriga coacher och konsekventa efterlevnad av spelidé.

Sanny känns rätt lat när det kommer till att förutse framtiden för lagen, däremot tycker jag han är bra på att plocka upp tendenser i spelet under säsong.

Men hans betyg på exempelvis Oskarshamn var totalt intetsägande.

Alla nyförvärv som kom utifrån ”vet inte så mycket om honom men helt övertygad om att han kommer flyga i Filanders system” typ.
Citera
2023-09-05, 19:43
Medlem
metnocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Sanny känns rätt lat när det kommer till att förutse framtiden för lagen, däremot tycker jag han är bra på att plocka upp tendenser i spelet under säsong.

Men hans betyg på exempelvis Oskarshamn var totalt intetsägande.

Alla nyförvärv som kom utifrån ”vet inte så mycket om honom men helt övertygad om att han kommer flyga i Filanders system” typ.

Mm, okej.
I övrigt tycker jag det är kul med Oskarshamn, de kör sin grej. Personligen hade jag blivit gråhårig om jag var supporter till dem, då för mig som person passar det inte alls med den anfallsglada men "svängiga" hockey de spelar. Men kul, med de som går sin egen väg, det mår SHL som helhet bra av.
Citera
2023-09-06, 07:45
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Svårt att floppa när det inte finns så höga förväntningar. Han går från läktaren i en av Sveriges sämsta elitklubbar lillebror-71, till en av de absolut bästa, Växjö Lakers. Tar han en plats har han gjort det bra. Lillebror-71 fick dessutom stå för en del av kostnaden. Tror Martinsson vill visa att det var Lillebror-71 som gjorde att han var dålig. Lite som med Rahm.
Yep, du har rätt. Det är därför William Karlsson vann Stanley Cup i somras, för att HV71 är en så fruktansvärt miserabel miljö att spela i. Du slog verkligen huvudet på spiken där.

Martinsson dumpades för att han hade en pissig attityd på- och av isen. Han gjorde inte det där lilla extra som krävdes och slarvade väldigt mycket.

Rahm hade ingen game plan och kapade klubbens största ikoner (Thörnberg och Sundh).

Återigen så visar du hur jävla lite du egentligen kan och vet. Du kanske ska hålla dig till att diskutera Lakers?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in