2023-08-27, 15:03
Medlem
DenHemligaKukens avatar
Det är väl en soppa av olika saker! Som det har påpekats vågar man inte få ''fel'' sorts uppmärksamhet i det här landet, spelar ingen roll om man är gammal, handikappad, fet, ful, klär sig i fucking kyskhetsbälte, våldtäkten hänger i luften vart man än befinner sig.

Sen kanske det är av ekonomiska anledningar, Sverige har gått från plats 5 till 17 i wealth per capita och fattigare blir vi! Är man en fattig-åke så får man helt enkelt gå i sunkiga bikbok-byxor och knipa rövhålet för att undvika den överhängande våldtäkten. Har man som kvinnan ett bra jobb klär man sig säkert lite maskulint eller tantigt.
Citera
2023-08-27, 15:20
Medlem
immenhusens avatar
Vet inte vilka kvinnor du umgås med, men inga kvinnor i min närhet—varken i bekantskapskretsen eller där jag bor—klär sig så som du beskriver. Och alla är svenskor.

/AI
Citera
2023-08-27, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Varför klär sig svenska tjejer så fult? Jag tycker att de borde bejaka sin kvinnlighet bättre och klä sig i kjol och klänning oftare, istället för fula säckiga jeans med hål i knäna som är populära nu, exempelvis. Eller tråkiga svarta leggings som nästan alla har. Eller mjukisbyxor och säckiga shorts... vidrigt fult. Man ser sällan svenska tjejer i kjol och högklackade skor, till exempel. Eller stay-ups. Nere på kontinenten har tjejerna mer stil och klär sig mer feminint. Varför har (de flesta) svenska tjejerna så dålig stil?

Kvinnor har väl blandad stil? Både det du önskar och en uppsjö av olika stilar. Vart bor du om jag får fråga? Stor, mellanstor eller liten stad?
Citera
2023-08-27, 15:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Finns väl ingen vettig tjej som vill gå i kjol i mångkulturella sverige.

Skulle du själv vilja att din dotter gick runt i kjol i sverige 2023?
Han skrev klänning
Citera
2023-08-27, 15:28
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molten
Till skillnad från männen som ser ut som en påse Gott å Blandat? Svenska män är ju de minst karismatiska och ohöljt fantasilösa. En majoritet har klippkort hos dressman. Det finns brödrostar som har mer personlighet
Nä. Vi som har jobb går runt i de kläder vår arbetsgivare förser oss med. Ett par Peltor som pricken över i.
Citera
2023-08-27, 15:39
Medlem
zombie-nations avatar
Det är mest unga tjejer som visar hud. Och de gör det fortfarande. Som alltid finns det olika mode och alla tjejer klär sig inte lika. Plus att pannet hos tjejer är större. Alla killar i den åldern klär sig likadant, enda är om det är märke eller inte.

Om ni vill att äldre kvinnor ska klä sig som ryskor, good luck. De har egen inkomst och behöver inte dra till sig hannar som är rika. De behöver inte visa upp sig. De har en självacceptans.

Tycker vare sig om män eller kvinnor som är för nakna. Halvlånga shorts och linne borde vara minimum för båda könen.

Tänk er skratten i en afrikansk by om man sa att kvinnan där inte klädde sig kvinnligt. Alla klär sig med de har, sedan har de billiga smycken. Där anses alla kvinnor vackra och kläder ser de ingen kvinnlighet till, medan i Sverige går männen och gnuggar sig mot damkläder.
Citera
2023-08-27, 15:50
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Leggings och tighta byxor kan jag tycka är snyggt på kvinnor och sen som du säger också så tycker jag kjol och klänningar ser kvinnligt ut. Men alla dessa baggy stilar när allting hänger ser sjukt oattraktivt ut på kvinnor.
Citera
2023-08-27, 16:01
Medlem
Var bor du? E du akademiker? Jobbar du? Om du träffar en tjej i en storstad som e akademiker o gör karriär kmr hon klä sig kvinnligt vid rätt tillfälle. Till vardags har hon byxor o lågskor. O varför kvinnor ej bär stay ups? Öh det e underkläder, kan ej bäras synligt ser slampigt ut. Det e inte heller modernt, de flesta har strumpbyxor nu för tiden. Tippar på ni som klagar på okvinnliga kvinnor ej får kvinnor med bra smak, för ni e inga kap.

Öh noterar också många likställer kvinnligt med lättklätt. Vanliga kvinnor har mindre kläder när de e varmt. Men vanliga kvinnor vill inte fläka ut sig. Har man kort klänning el kjol kör man långärmat, har man stilettklackar kombineras det med kostymbyxor, osv. Man vill ej ha för mkt lättklätt el för mkt feminint, tyvärr tar män lätt det som en inbjudan o kmr fram o äcklar sig el tafsar.

Jag bär alltid kort klänning el kjol när jag går ut men lärde mig redan som flicka tona ner det. Vill inte ha uppmärksamhet från massa kåta män. Har kille, vore jag singel e den sortens man som klär av en med blicken inget för mig. Rör män mig utan tillåtelse trots jag tonat ner det pungsparkar jag dem, hänt några ggr på krogen, fulla män kan vara svin. Men jag känner mig fin i kvinnliga kläder o tänker inte ta ngn skit. Jag e feminist.
Senast redigerad av annahilda 2023-08-27 kl. 16:25.
Citera
2023-08-27, 16:39
Håller inte med om detta faktiskt. Tycker många svenska tjejer klär sig kvinnligt. Däremot är ju dagens mode riktigt fult med dessa höga jeans som skapar plattarslen och alldeles för långa som gör att dom går ner till asfalten.
Citera
2023-08-27, 16:40
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
De flesta tjejer har inget behov av att vara någons ögongodis.

Där tror jag du har fel. Jag tror tvärtom, att tjejer rent generellt har en väldigt hög grad av bekräftelsebehov, och att deras utseende är viktigt för dom.
Citera
2023-08-27, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annahilda
Var bor du? E du akademiker? Jobbar du? Om du träffar en tjej i en storstad som e akademiker o gör karriär kmr hon klä sig kvinnligt vid rätt tillfälle. Till vardags har hon byxor o lågskor. O varför kvinnor ej bär stay ups? Öh det e underkläder, kan ej bäras synligt ser slampigt ut. Det e inte heller modernt, de flesta har strumpbyxor nu för tiden. Tippar på ni som klagar på okvinnliga kvinnor ej får kvinnor med bra smak, för ni e inga kap.

Öh noterar också många likställer kvinnligt med lättklätt. Vanliga kvinnor har mindre kläder när de e varmt. Men vanliga kvinnor vill inte fläka ut sig. Har man kort klänning el kjol kör man långärmat, har man stilettklackar kombineras det med kostymbyxor, osv. Man vill ej ha för mkt lättklätt el för mkt feminint, tyvärr tar män lätt det som en inbjudan o kmr fram o äcklar sig el tafsar.

Jag bär alltid kort klänning el kjol när jag går ut men lärde mig redan som flicka tona ner det. Vill inte ha uppmärksamhet från massa kåta män. Har kille, vore jag singel e den sortens man som klär av en med blicken inget för mig. Rör män mig utan tillåtelse trots jag tonat ner det pungsparkar jag dem, hänt några ggr på krogen, fulla män kan vara svin. Men jag känner mig fin i kvinnliga kläder o tänker inte ta ngn skit. Jag e feminist.

Min flickvän har ryskt ursprung och klär sig ofta i kjol eller klänning, och högklackade skor. Hon håller med mig om att svenska tjejer inte har någon stil. Hon brukar ibland ha stay ups med höfthållare under... så det är lite diskret synligt under den svarta klänningen när hon tex sätter sig ner och klänningen glider upp lite längs låret... väldigt sexigt.
Citera
2023-08-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Min flickvän har ryskt ursprung och klär sig ofta i kjol eller klänning, och högklackade skor. Hon håller med mig om att svenska tjejer inte har någon stil. Hon brukar ibland ha stay ups med höfthållare under... så det är lite diskret synligt under den svarta klänningen när hon tex sätter sig ner och klänningen glider upp lite längs låret... väldigt sexigt.
Ryska kvinnor e vackra. Men de har mer vulgär stil än svenska kvinnor. Sexigt e det, stilfullt tveksamt. Det lämpar sig inte i så många sammanhang. Har också stockings o strumpeband, hade det hemma en gång för o överaska min kille, men skulle aldrig gå utanför dörren med det haha. E inte socialt accepterat i Sverige o klä sig så. O vill inte ha uppmärksamhet från män.
Senast redigerad av annahilda 2023-08-27 kl. 18:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in