Citat:
Ursprungligen postat av
Pottkusk
Vet inte om du klassar mig som ryssvurmare men det låter ändå mysigare än "foreign agent"
MSM i Väst - inte Sverige - dräller numera med artiklar och analyser över det bistra läget för Ukraina och att de faktiskt inte har klarat att återta ockuperat terrritorium.
Samtidigt ryktas det nu om en rysk offensiv i höst istället.
JA ryssen kan vinna även om det i sig blir en pyrrhusseger.
Det var ändå skrivet i stjärnorna men vi i Väst trodde det skulle räcka med att skicka andra sorteringens vapen till de fattiga ukrainarna så skulle de fixa det hela. Om de inte fixar det så är det för att de är dumma i huvet typ. Eller som UK sa till Zelensky i Vilnius "tror du vi är nån jävla Amazon?"
Själva var vi alldeles för lata och bortskämda för att offra oss. Vifta med flaggor är vi bra på.
Det hade nästan varit bättre om Putin skonat Ukraina och istället gett sig på Nato.
Se hur en "orchsoldat" förklarar saken:
https://twitter.com/MyLordBebo/status/1678731224955625474?t=cjd2_r3xFtYcMN2zrD45GA&s=08
Jag klassar alla som sympatiserar med folkmord för avskum. Du är ett avskum alltså.
Dessutom är du en vecka efter i din nyhetsbevakning. Den negativa rapporteringen om motoffensiven har, sedan S-400 förstördes, fler drönare träffade Moskva, Prigo's död - vänt till en mer positiv tongång igen.
Även media ser att ryssen inte haft en enda framgång på över ett halvår men att de dagligen förlorar mark nämligen. Försvarslinjerna i Robotyne är borta - känns det lite jobbigt för dig? Nästan så du - likt en femåring i affären som inte får godis - vill lägga dig på golvet och sparka och skrika eller hur?
Vill du förklara för mig vad sannolikheten är att en Rysk offensiv i höst blir av? Den senaste illröda linjen som passerades var en ganska massiv donation av F16, men... ännu en gång händer ingenting? Putin har
INTE ETT SKIT att kasta på Ukraina som han inte redan gjort. Han är helt körd nu.