Citat:
Ursprungligen postat av
TasteMyGlock
Å andra sidan är det ju precis det som islamisterna gör, bölar att andra ska vara precis som de och om de inte blir hörsammade hotar de med terrordåd.
Har muslimer i Sverige hotat med terrordåd om inte svensk lagstiftning förändras i viss riktning? Det kan jag aldrig tänka mig, har aldrig heller hört talas om.
Muslimer är som tumregel mycket mer toleranta mot andra religioner, än vice versa. Det står t.o.m. inskrivet i deras religiösa stiftelse att det är Guds vilja att göra så, och vara tålmodig. Fråga valfri muslim så kan dom t.o.m. visa dig. Sånt finns inte i den kristna moralen, som vi är en del av.
Man har inga problem med att andra är som dom är, och man själv är som man själv är. Jag ser då inget bölande på den fronten. Jag ser däremot en del upprördhet när man kränks och marginaliseras, och det kan jag förstå.
Men muslimer i Sverige har en lång lång väg kvar, om dom vill uppnå samma snyft-faktor som 'invandrarkritikerna' konstant tillämpar.
Alla religiösa samfund i Sverige (och icke-religiösa med) har en lång önskelista på samhällsförändringar som man tror är bättre, precis som samtliga politiska faktioner har.
Citat:
Ursprungligen postat av
TasteMyGlock
Inga muslimska samfund i Sverige anpassar sig ju och deltar i våra politiskt korrekta pridetåg - de hatar homosexuella. Kvinnliga imamer är inte tillåtna och kvinnor måste inta en undanskymd plats i deras samfund - i Sverige 2023.
Hela kinas befolkning får ju anpassa sig för att deras stora ledare känner sig kränkt när han liknas vid Nalle Puh. Följdaktligen är Nalle Puh bilder/filmer förbjudna i Kina sedan 2018. Ska vi också förbjuda det för att undvika framtida hot från Kina?
Att inte folk fattar att det är vansinne att förbjuda dylika uttryck - de kan vara barnsliga, onödiga och provocerande - men förbud är åt h-e.
Det finns inget politiskt krav eller kutym att man ska gå med tåget på årliga Pridefestivalen? Du kan lika gärna påstå att alla som inte deltar i Pridefestivalen hatar homosexuella.
Och om du inte tror det gick många muslimer i Pride-tåget, så får du tänka om. Det gjorde det, och för många muslimer som identifierar sig i sexuell minoritet så är detta paradiset av tolerans och självförverkligande.
Hat mot homosexuella hittar du främst i strängt konservativa kretsar, av vilken religion eller kultur vi än talar om. Det finns långt progressiva- och långt konservativa muslimer vilket som. Samma sak i Sverige, där hittar du det nästan bara hos extrem-högern, vit makt rörelser, SD, och delvis i KD; djupt konservativa. Men för somliga är muslimer alla exakt likadana, tydligen.
Stolta ledare, som Kinas, får mängder med skit hela tiden. Men skulle det vara så att konsekvenserna blir värre än interna nödvändigheten, så är konkret nödvändighet alltid viktigare etik. Så är det för alla, såväl nationer som enskilda personer, oavsett vilket läge man talar om. Om valet står mellan att avstå från att kränka Putin, eller få ett ICBM-nedslag i Gamla Stan, vilket är då det mogna och konstruktiva valet att göra? Vad borde svaret bli?
"Ey yo, fuck you!! vi kommer ALDRIG gå med på tystnad under hot, fattarö!?"
*BOOOM*
Men jag håller med om att det finns nog ingen nödvändighet att skifta på lagar för att få stopp på det som t.o.m. SÄPO nu kallar ett allvarligt säkerhetsläge. Det är bara neka koranbrännare demonstrationstillstånd så slutar allt det här, tvärt.
Jag är besviken på polisen som själva säger sig vara emot det dom sen beviljar.