Citat:
Ursprungligen postat av
031Hisingen
Jag ska ge er en anledning till varför det är så synd om Alex till skillnad från hans med och motparter, och varför många misstolkar hans personlighetsdrag som narcissistiska sådana när det i själva verket inte är fallet. Och sedan är det upp till er om ni vill tro mig eller inte.
Alex Ceesay har autism. Tack för mig.
Uppenbart är att AC har ADHD. Det är vanligt att personer med ADHD även har autism varvid det anses vara en god idé att även utreda för autism om en utredning påvisar ADHD. AC tycks ha vissa autistiska drag men det är inget som säger att
samtliga nödvändiga autism-kriterier uppfylls. Samtidigt är AC diagnosticerad med antisocial personlighetsstörning, vilket kan förklara att många upplever att AC har narcissismdiagnos. Å andra sidan är det inget som säger att AC inte kan ha både ADHD, autism, ASPD och narcissism, eller iaf drag av samtliga diagnoser. Lägg till att AC tidigt introducerade substansbruk/missbruk vilket brukar ge bestående psykiatriska men på ungas ej utvecklade hjärnor. För att bestämt säga att AC uppfyller kritierna för någon annan diagnos än ADHD så krävs den sortens omfattande psykiatriska utredning som inte verkar har gjorts.