Citat:
Ursprungligen postat av
tr0llelito
Återigen, Putins vinst skulle påverka väst femtusen procent värre än stödet till Ukraina. Bara ryzktalande tror något annat (ni 2% av sveriges befolknin).
Offensiven? Klar? Ingen aning - har det satts ett datum? Varför skulle något kallas klart före sista stjärtlängtande soldat är ute ur landet menar du?
Jag önskar att offensiven gick snabbare - det gör alla. Men ryzzen har grävt ner sig i ett helt år och slängt ut minor överallt så tempot är förklarligt och förståeligt.
Med tanke på att det tog putin ett halvår att ta grushögen bakhmut så tycker jag Ukraina imponerar!
Putins krig mot Ukraina hade inget med väst att göra utan det var mellan USA och Ukraina. Varför tror du USA fick vrida armen och använda sina lobbyister för att trigga fram stöd för Ukraina i EU?
Mest intressanta var vår roll i världspolitiken där vi utnämnde oss som oerhört viktiga från ett strategisk ståndpunkt. Minns när jag såg på Spanska nyheter och de skrattade när de pratade om Gotland. Där sa man att Nazi hybrisen i Norden är lika hög som i 40 talet. De syftade på att ingen vill ha Sverige och det var därför USA och dom allierade anföll Sverige utan Europas viktigaste punkt är Italien och inte Sverige.
Här har vi Hypat skiten ur Gotland och att vi har fribiljett in i NATO. Inget EU land bryr sig eller nämner något om Gotland, men shit som snacket går här hemma.
När det kommer till Bachmut så fanns det specialförband från väst/NATO där som kämpade tappert för Ukraina, men som sagt det är inte en vanlig fiende, utan det är Ryssland en super stat. Att vi fortsätter att provocera björnen med dessa allierade gör en galen. Framför allt när det är så himla uppenbart att det enda land som tjänar på detta är USA.