2023-08-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ny artikkel nå.

Opplysninger til VG: Jonas sendte skjermbilde av kart før han ble drept

Noen timer før Jonas Aarseth Henriksen (30) ble funnet drept ved en hytte i Nes i Ådal, så skal han ha sendt et kartutsnitt som viste nøyaktig hvor han befant seg før drapet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GMbRpm/opplysninger-til-vg-jonas-sendte-skjermbilde-av-kart-foer-han-ble-drept

Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Men, VG skriver: "noen timer før han ble drept". Hvordan vet VG det? Hvordan vet VG at JAH ikke var død allerede da det ble sendt?
Hvor skrev VG dette?
I sitat fra den VG-artikkelen i sitatet over, står dette: "Noen timer før Jonas Aarseth Henriksen (30) ble funnet drept ved en hytte i Nes i Ådal, så skal han ha sendt et kartutsnitt som viste nøyaktig hvor han befant seg før drapet."
Citat:
som viste nøyaktig hvor han befant seg før drapet.
Dette kan kanskje også forstås som at han ikke bevegde seg bort fra dette punktet i mellomtiden mellom da kartutsnittet ble sendt og da drapet fant sted?
Senast redigerad av z-z-z 2023-08-26 kl. 20:14.
Citera
2023-08-26, 20:08
Medlem
SadoiLatvias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg bruker pc og kommer også rett på hytta
Ved nærmere undersøkelse så ser jeg at dere opererer med to ulike linker, der den éne går til google maps appen. Dét kan være svaret.
Men, nå er jo dette off topic. Jeg er bare litt i etterforskningsmodus nå og ble litt revet med, da jeg var sikker på at jeg klikka på linken tidligere i dag og kom rett fram.
Citera
2023-08-26, 20:13
Medlem
SadoiLatvias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badkruka
Rykter i området.

JAH levde en livsstil med biler og båt som ble finansiert på en annen måte enn vanlig inntekt. Av en eller annen grunn førte dette til at han kom i gjeld til personer/nettverk man ikke ønsker å stå i gjeld til. Han fikk flere advarsler, men valgte presse og publisering i stedet for å gjøre opp for seg. Bandidos MC i Drammen tok på seg oppdraget med å statuere et eksempel på hva som da kan skje.

Aner ikke om det er noe hold i dette.
Dette synes jeg høres ut som den mest sansynlige teorien foreløbig.
Citera
2023-08-26, 20:19
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Rykter i området.

JAH levde en livsstil med biler og båt som ble finansiert på en annen måte enn vanlig inntekt. Av en eller annen grunn førte dette til at han kom i gjeld til personer/nettverk man ikke ønsker å stå i gjeld til. Han fikk flere advarsler, men valgte presse og publisering i stedet for å gjøre opp for seg. Bandidos MC i Drammen tok på seg oppdraget med å statuere et eksempel på hva som da kan skje.

Da har Bandidos et kjempeproblem siden de har kverket skyldneren. Pay up!
Citera
2023-08-26, 20:25
Medlem
Citat:
Rykter i området.

Mye svarte penger innen brønnbransjen, privatpersoner liker ikke + mva.
Citera
2023-08-26, 20:31
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Pinnen i linken er midt ute i en åker nede i bygda i Nes i Ådal. Han har jo helt rett i at det er langt unna hytta. 17km.

Dere trenger ingen pin for å finne noe som helst. Bruk norgeskart eller google maps og zoom inn på veerntjenn.
Citera
2023-08-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Da har Bandidos et kjempeproblem siden de har kverket skyldneren. Pay up!

Ryktet er at Bandidos har fått betalt for å gjøre jobben.
Citera
2023-08-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Dere trenger ingen pin for å finne noe som helst. Bruk norgeskart eller google maps og zoom inn på veerntjenn.

Vi trenger ikke det når mysteriet er oppklart.
Citera
2023-08-26, 20:35
Medlem
"Det var bekjente av den avdøde mannen som kontaktet politiet da de ikke fikk kontakt med ham, og det var også bekjente som fant mannen død."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2023/08/20/195943031/tv-profil-jan-erik-larssen-i-sorg-etter-at-kamerat-ble-funnet-dod-30-ved-hytte

"Det var bekjente som tok kontakt med politiet og meldte om bekymring da de ikke fikk kontakt med ham. Det var også bekjente som fant mannen og meldte fra til politiet torsdag ettermiddag. Mannen ble funnet i nærheten av en hytte, øst for Vestre Bjonevatnet."
politiet.no
Senast redigerad av z-z-z 2023-08-26 kl. 20:41.
Citera
2023-08-26, 20:40
Medlem
Kan någon ge en recap på svenska?
Har så jävla svårt att hänga med på andra speåk
Citera
2023-08-26, 20:50
Medlem
Citat:
Rykter i området.

Dette er akkurat hva jeg får høre også. Og det er et navn på en kjent bandidos-fyr fra Hønefoss som jeg fikk høre var innblandet tidlig, men jeg trodde det var ifbm brannene. Nå får jeg høre navnet hans igjen ifbm trakasseringen som ledet opp til drapet.

Dramaet i vennenegjengen rundt brannene og forsikringssvindelen skjedde et år før trakasseringen begynte. Og taggingen er typisk sånn bla bandisos får løpegutta sine til å holde på med. De vil at det skal snakkes om og at folk i kretsen skal skjønne hva som skjer.
Citera
2023-08-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Dette er akkurat hva jeg får høre også. Og det er et navn på en kjent bandidos-fyr fra Hønefoss som jeg fikk høre var innblandet tidlig, men jeg trodde det var ifbm brannene. Nå får jeg høre navnet hans igjen ifbm trakasseringen som ledet opp til
Hva er navnet da?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in