2023-08-26, 09:43
  #378637
Medlem
Förmodad rysk militärbloggare som springer rakt tillbaka till sitt värn där redan Ukrainska soldater har smugit in, i filmen är det en Amerikans veteran som snabbt i stridens hetta skjuter soldaten som springer med han, men uppfattar att han inte har vapen. det är kyligt i en sån situation.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/160waht/zaparozhia_front_chosen_companyforeign_volunteers/

Men han springer tillbaka där han kom ifrån där ukrainska soldater finns, nu kan han inte sprida sin propaganda mer...
Citera
2023-08-26, 09:51
  #378638
Medlem
HejaFinlands avatar
David Petraeus ger en positiv bild av Ukrainas offensiv. Han har lett olika amerikanska krigshandlingar.
https://www.youtube.com/watch?v=5YNjhFRXT9M
Citera
2023-08-26, 09:53
  #378639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Så sitt still i båten och sluta oroa dig för pengar eller ukrainarnas välfärd. De kämpar tappert och stödet bakom dem är bergfast från deras mäktiga vänner.

Edit: Så kanske Ukraina inte når sina offensiva mål det här året och det är på sätt och vis ett misslyckaden men Ukraina kommer inte ge upp utan stödet och kampen fortsätter då nästa år eftersom Ryssland verkar vilja kämpa till sista ryss.

Gissar att han får betalt i rubel eller är en sån där "kan tänka själv" som "inte går på hjärntvätten", de har alla identiska åsikter om judar, vaccin, USA och Ukraina.

För min del tycker jag det är klokt av Ukraina att inte gå all-in på WW1-stils krig. Det kostar bara massa människoliv och hade de rätt sorts vapen hade de inte behövt kriga som det vore WW1. Det är dags att släppa spärrarna på HIMARS och andra vapen så de når längre.
Citera
2023-08-26, 09:56
  #378640
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ser ingen anledning till någon panikartad omgruppering.
Men du kan gärna få utveckla hur du tänker.

Enligt många källor så har ju mycket av allt matrial som väst donerat förbrukats. Och här snackar vi summor om 100 tals miljarder EURO. Det står ju i princip still i fronten.
Så Ryssarna ligger just nu väldigt stilla
Nu har det ju inte så mycket betydelse vad många källor påstår för verkligheten finns kvar ändå. Det som sker, sker, oavsett vad många käller påstår.
Citera
2023-08-26, 09:57
  #378641
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Ja supandet underlättar säkert för alla vidrigheter dessa bögande kräk sysslar med i skyttegravarna.

Enklare att spänna på en däckad kamrat i röven utan att han gör motstånd.

Rädslan att få en drönargranat i skallen blir säkert mindre om man är aspackad.

Frågan är ju vilket stridsvärde en sån uralneger har?

Noll, eller jag skulle till och med vilja säga negativt då de riskerar att skjuta sina kamrater i fyllan och villan. Vapen och alkohol är en lika dålig kombination som en bil och alkohol.

Här är en rysk soldat på fyllan som ska kasta en handgranat, går sisådär. Tror den är från förra året.

https://www.youtube.com/watch?v=p9dRTMwSfJI
Citera
2023-08-26, 10:00
  #378642
Medlem
Lite CV9040 som skjuter ryssar.

Baracuda camo verkar fungera bra som man ser.
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/15ygl4r/a_ukrainian_cv90_fires_on_russian_positions/
Citera
2023-08-26, 10:17
  #378643
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, upprullningen av den andra försvarslinjen pågår.

Citat:
26.08.2023 uppdateringen. Så har vi då officiellt brutit oss igenom de första huvudförsvarslinjerna vid Robotny och börjat rulla upp deras milslånga skyttegravar. Turisterna har samlat enormt med folk i dem vilket inte är bra för turisterna. De trängs och springer i fötterna på varandra medan vi har lätt att med en handgranat slå ut dem snabbt. Den som attackerar har det mycket enklare än de som skall försvara. Detaljinformation kan inte ges ut ännu pga infomörkläggningen eftersom operationen pågår. Dessutom har vi nu tagit in alla elittrupper för offensiv och ökar trycket på detta frontavsnitt. Just nu har vi i strid ca 70% av reserven vi hade i området. Eftersom vi inte mötte något stort artilleri verkar mina antaganden hålla streck att linjerna inte är så starka som turisterna förmedlat.
Samtidigt pågår dronattacker och missilattacker från vår sida oförminskat. Tack vare att vi för 2 dagar sedan slog ut turisternas starka luftvärnsenhet på Krim sände vi en armada på 42 drönare mot olika mål på Krim. Explosioner har hörts på olika ställen men ännu har jag ingen information på resultatet.
Turisternas attacker på de övriga frontlinjerna har alla slagits tillbaka utan större problem.
Snaran på krigsförbrytare dras åt allt mer. Nu har Vanda tingsrätt i Finland beslutat att kvarhålla i arrest den 36 åriga Voislav Torden, född under namnet Jan Petrovski. Torden är en av grundarna till en extremhöger militärorganisation, Rusitsh gruppen, och de är på sannolika grunder misstänkta för grova krigsbrott på ukrainska tillfångatagna soldater samt civilbefolkningen. Som nästa punkt på rättsväsendets lista är utelämnande av Torden till det ukrainska rättsväsendet.
Leveranserna av ammunition och vapen till våra frontlinjer har ökat markant de senaste dagarna. Detta visar att för närvarande har vi den delen under kontroll.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2023-08-26, 10:24
  #378644
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Lite CV9040 som skjuter ryssar.

Baracuda camo verkar fungera bra som man ser.
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/15ygl4r/a_ukrainian_cv90_fires_on_russian_positions/

Om jag minns rätt och om dom har lärt sig vagnen så smäller granaterna ovanför så splitter sprids över rätt stor yta. Det kanske är överkurs men har för mig att det går att ställa in så för att bekämpa trupp som ligger bakom värn. Obehaglig överraskning för den som tror det räcker att ligga i skydd bakom någonting.
Citera
2023-08-26, 10:26
  #378645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ser ingen anledning till någon panikartad omgruppering.
Men du kan gärna få utveckla hur du tänker.

Enligt många källor så har ju mycket av allt matrial som väst donerat förbrukats. Och här snackar vi summor om 100 tals miljarder EURO. Det står ju i princip still i fronten.
Så Ryssarna ligger just nu väldigt stilla

Bra. Så när ryssarna tappar mark så kommer du inte att påstå att de gör det med vilje
Citera
2023-08-26, 10:44
  #378646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Om jag minns rätt och om dom har lärt sig vagnen så smäller granaterna ovanför så splitter sprids över rätt stor yta. Det kanske är överkurs men har för mig att det går att ställa in så för att bekämpa trupp som ligger bakom värn. Obehaglig överraskning för den som tror det räcker att ligga i skydd bakom någonting.


Ja jag har för mig det, har inte haft tjänst på vagnen men jag tror att man kan ställa in ammunitionen för olika ändamål.
Citera
2023-08-26, 10:48
  #378647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ser ingen anledning till någon panikartad omgruppering.
Men du kan gärna få utveckla hur du tänker.

Enligt många källor så har ju mycket av allt matrial som väst donerat förbrukats. Och här snackar vi summor om 100 tals miljarder EURO. Det står ju i princip still i fronten.
Så Ryssarna ligger just nu väldigt stilla
Varför ligger då ryssarna still om Ukraina har slut på vapen?

Borde de inte försöka ta kontroll över de områden de utropat som ryska?

Dina analyser haltar betydligt…

Tänka verkar inte vara din starka sida?
Citera
2023-08-26, 10:51
  #378648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Lite CV9040 som skjuter ryssar.

Baracuda camo verkar fungera bra som man ser.
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/15ygl4r/a_ukrainian_cv90_fires_on_russian_positions/

Är du ironisk om camouflaget? Vagnen syns ju hur tydligt som helst trots att det är filmat med en gråsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in