2023-08-25, 12:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Men det hatr de ju inga bevis för.

Tänk dig motsvarande situation i Ryssland. Putin har en väldigt populär motståndare som ifrågasätter valresultatet där Putin vinner. När nästa val närmar sig så arresterar Putin motståndaren.

Vilka slutsatser hade du dragit då? Att Putin gör rätt?

Nu är det ju inte Biden som arresterat Trump. Georgia är en egen stat med i mångt och mycket egen rättsskipning. Dessutom under republikanskt styre.
Citera
2023-08-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Men det hatr de ju inga bevis för.

Tänk dig motsvarande situation i Ryssland. Putin har en väldigt populär motståndare som ifrågasätter valresultatet där Putin vinner. När nästa val närmar sig så arresterar Putin motståndaren.

Vilka slutsatser hade du dragit då? Att Putin gör rätt?

Spännande att du just gör jämförelsen med Ryssland, då vi vet att Putin utgjorde någon form av eftertraktad förebild för just Big Don. Han pratade vitt och brett om att kunna sitta i tre eller t.o.m. fler ämbetsperioder och dessutom att skrota Konstitutionen. Putin har ju, för att kunna utnämna sig till just ledare på livstid, tvingats förändra den ryska grundlagen vid ett par tillfällen för att kunna kröna sig själv till ”Kejsare”. Jag är helt övertygad om att Big Don kartlagt precis vad och hur, detta skett och börjat planera för liknade drag i USA. Skillnaden var att i USA, så fick folket nog efter den första ämbetsperioden och vräkte honom från 1600 Pennsylvania Avenue.
Citera
2023-08-25, 13:50
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Spännande att du just gör jämförelsen med Ryssland, då vi vet att Putin utgjorde någon form av eftertraktad förebild för just Big Don. Han pratade vitt och brett om att kunna sitta i tre eller t.o.m. fler ämbetsperioder och dessutom att skrota Konstitutionen. Putin har ju, för att kunna utnämna sig till just ledare på livstid, tvingats förändra den ryska grundlagen vid ett par tillfällen för att kunna kröna sig själv till ”Kejsare”. Jag är helt övertygad om att Big Don kartlagt precis vad och hur, detta skett och börjat planera för liknade drag i USA. Skillnaden var att i USA, så fick folket nog efter den första ämbetsperioden och vräkte honom från 1600 Pennsylvania Avenue.

Lär bli en rysare om han vinner. Då kommer det inte dröja länge innan han ger sig på detta. Och vem kommer stoppa honom då? Fegisarna i R lär knappast göra motstånd. Många av de är nog redan så genomkorupta
Citera
2023-08-25, 14:59
Medlem
knashs avatar
Citat:
Du är missinformerad.
Trump vill skydda konstitutionen mot de som vill inskränka den. Främst 1st amndement och 2nd amnedment som demokraterna och globalister vill ändra på.
Om man blir bestulen på något så är man berättigad att återfå det, så därav tre ämbetsperioder
Trump ser Putin som en stark ledare något Usa kräver om man ska ha en chans som supermakt.
Citera
2023-08-25, 15:22
Medlem
Det riktiga, det äkta USA gör sin röst hörd över vad det tycker om Big Don’s arrestering och hans mugshot.

https://www.youtube.com/watch?v=PlKCUGR764k
Citera
2023-08-25, 18:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Du är missinformerad.
Trump vill skydda konstitutionen mot de som vill inskränka den. Främst 1st amndement och 2nd amnedment som demokraterna och globalister vill ändra på.
Om man blir bestulen på något så är man berättigad att återfå det, så därav tre ämbetsperioder
Trump ser Putin som en stark ledare något Usa kräver om man ska ha en chans som supermakt.
Antingen ljuger du eller så låtsas du, donalds har redan berättat hen vill skrota konstitutionen.(Det har jag berättat om flera år före donalds sade detta, och hur de inte ser konstitutionen som en vägledning, utan som ett enda stort hinder för att göra USA till en diktatur.)

Och varför donalds nu har ett åtal på sig, och för detta är ett brott i Georgia.
Har du inte hängt med nått alls om varför det är åtal för?
Globaliseter?, jaha, vad vill donalds ändra på menar du?

Sen en fråga, vad har demokrater och globalsiter med att donalds systematiska valfusk och göra?
Kan du utveckla, för nu är det omöjligt att förstå.
Då inget av detta någonsin kommer komma upp i rättegången, och det borde berätta något för dig, eller är åtalet för avancerat för dig nu?
Citera
2023-08-25, 22:21
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Det riktiga, det äkta USA gör sin röst hörd över vad det tycker om Big Don’s arrestering och hans mugshot.

https://www.youtube.com/watch?v=PlKCUGR764k

Haha

Clownen är slut. Diskad från att delta. Tror inte GOP kommer välja honom som kandidat och han lär därför säga att han ”väljer att avstå”.

Han kommer att ha fullt upp med att hålla sig utanför kåken.

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=4532751
Senast redigerad av HomoDeus 2023-08-25 kl. 22:44.
Citera
2023-08-26, 02:51
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Nu blir han bara mer relaterbar, en gangsterpresident som det ruttna systemet försöker spärra in. En man av folket. Vem älskar inte sånt?

Vem som inte älskar gangsterbossar? Jadu, jag känner rätt många. Faktum är jag att nog på rak arm inte kommer på någon enda människa som gillar gangsterbossar. Eller som kan relatera till dem. Men vi umgås kanske i olika kretsar, du och jag.
Citera
2023-08-26, 04:57
Avslutad
Intervju av tidigare högt uppsatt demokrat*, Julian Epstein, som ställer sig frågande till åtalet (han är fortfarande demokrat). T.ex har inget svar givits till varför det dröjt så länge med att åtala, osv. Intressant intervju. https://m.youtube.com/watch?v=NTwNbqOvvlw&pp=ygUIRm94IG5ld3M%3D

Edit* Former Chief Counsel at House Judiciary Committee (Democrats)
Senast redigerad av skoputs 2023-08-26 kl. 05:02.
Citera
2023-08-26, 06:34
Medlem
[quote=Master.Palm|85504781]Jag förstår att din juridiska kunskap är lika med noll, och att du aldrig eller mycket sällan har vistats i en rättssal. Detta kan ju i och för sig vara bra, och jag får därmed gratulera.

Vad som dock inte är bra, är din totala oförmåga att ta till dig information eller att granska sådan källkritiskt.

Åtalen är inte svaga, inget av dem är det, snarare är dom väldigt starka alla av dom. De innehållet stödbevisning i form av dokumentation, videoklipp, vittnesuppgifter och i flera fall offentliga och/eller inspelade uttalanden/samtal med Big Don själv, där han gör sig skyldig till brott, eller erkänner sådana.

Och nej, han hade ingen immunitet under tiden han var President, detta är en skröna som det inte finns något dom helst stöd för, varken i konstitutionen eller lagstiftningen.[/QUOTEFl

Förklara då varför Trump åtalas med hjälp av Rico.
Citera
2023-08-26, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali

Förklara då varför Trump åtalas med hjälp av Rico.

Jag utgår från att du vet vad RICO är så du får gärna förklara varför RICO inte är användbart här?
Citera
2023-08-26, 11:04
Medlem
Chugss avatar
På sidan arrests.org kan man titta på gripna/häktade osv i olika delstater. Under Georgia återfinns Trump bland ''most popular''. Synd att man där inte verkar publicera mugshotten, det gör man i vissa andra delstater vad jag sett. Den finns ju dock när man bildsöker

Edit: även R Giuliani såg jag nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in