2023-08-26, 01:50
Medlem
Yinool0401s avatar
Har en del kontanter , säljer av diverse saker .

Hur mycket kan man sätta in på lönekontot innan banken börjar ställa frågor ?

Typ 10 000 i månaden till februari/mars skulle det bli ...
Citera
2023-08-26, 01:56
Medlem
pn222jws avatar
Via en insättnings-bankomat bör 10 000 vara okej.
Citera
2023-08-26, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401

Men om de ställer frågor, så kan du väl svara på frågorna, eller?

Se till att spara info om vad du sålt och till vem.
Citera
2023-08-26, 01:58
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401

Säljer du av rimliga saker folk har hemma(Med kvitto.) så spelar din frågeställning ingen roll. Ska du tvätta stålar (Utan kvitto.)så är summan allt för liten innan banken sätter stopp. Kvitto is da shite!
Citera
2023-08-26, 03:14
Medlem
Onanikrems avatar
Maxar du kontantinsättningen i en bank fem - sex månader flaggas du garanterat. Har man flera olika banker med kort kan man sätta in på flera olika banker..

Att flaggas är inget problem bara man har dokument, kvitton osv. Dock måste man masa sig iväg till bankkontoret när det är öppet mellan 12.30 och 13.00 eller vad det är numera..
Citera
2023-08-26, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Att flaggas är inget problem bara man har dokument, kvitton osv. Dock måste man masa sig iväg till bankkontoret när det är öppet mellan 12.30 och 13.00 eller vad det är numera..
Accepteras inte digitala dokument som mailas?
Citera
2023-08-26, 03:26
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Accepteras inte digitala dokument som mailas?
Olika mellan bankerna, jag har flaggats en gång. Inte för att sätta in kontanter men för att flytta rätt stora summor mellan mina olika banker. Fick sitta en hel dag i telefonkö med olika kreditinstitut och banker för att få ut kontoutdrag några år tillbaka, sedan skulle allt skickas in på PAPPER? Blev en jävla lunta som inte rymdes i ett a4-kuvert.
Hade dock inte sålt något fysiskt så slapp det med kvitton.

En av de större nischbankerna som har kort osv. som begärde in allt på papper specifikt, ca fem år sedan.
Senast redigerad av Onanikrem 2023-08-26 kl. 03:31.
Citera
2023-08-26, 03:31
Medlem
Citat:
Olika mellan bankerna, jag har flaggats en gång. Inte för att sätta in kontanter men för att flytta rätt stora summor mellan mina olika banker.
Mellan svenska banker ska det inte vara några problem. Eller? Tänker mig att jag kan skicka all info de behöver digitalt, även mellan bank och aktiemäklare och tillbaka.
Citera
2023-08-26, 03:35
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Mellan svenska banker ska det inte vara några problem. Eller? Tänker mig att jag kan skicka all info de behöver digitalt, även mellan bank och aktiemäklare och tillbaka.
Det var endast mellan svenska banker och kreditinstitut.. Bluestep, Upplandsspar, Aros, Nordiska, Viaspar osv.
Citera
2023-08-26, 03:38
Medlem
Citat:
Det var endast mellan svenska banker och kreditinstitut.. Bluestep, Upplandsspar, Aros, Nordiska, Viaspar osv.
Har pengarna från början kommit in på typ ditt lönekonto?

Fan, blir orolig, jag flyttar ju hundratusentals kronor mellan olika banker. I och för sig legalt, men att plocka fram info är inget man gör på en kaffekvart.
Citera
2023-08-26, 03:41
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Har pengarna från början kommit in på typ ditt lönekonto?

Fan, blir orolig, jag flyttar ju hundratusentals kronor mellan olika banker. I och för sig legalt, men att plocka fram info är inget man gör på en kaffekvart.
Allt kom från mitt lönekonto på en av de fyra stora ursprungligen, tänker inte outa vilken nischbank det gäller då jag nog kan vara rätt så unik och på så sätt outar mig själv. Hade en stark känsla av att de gjorde det för att jävlas iom. jag framfört klagomål på dem.
Citera
2023-08-26, 03:46
Medlem
Citat:
Allt kom från mitt lönekonto på en av de fyra stora ursprungligen, tänker inte outa vilken nischbank det gäller då jag nog kan vara rätt så unik och på så sätt outar mig själv. Hade en stark känsla av att de gjorde det för att jävlas iom. jag framfört klagomål på dem.
Använder SBAB, Landshypotek, min hemmabank med lönekonto, Avanza, Nordnet och så lite smått på Opti och Lunar. Och kanske någon mer som jag nästan glömt

Någon av dessa? Du behöver såklart inte berätta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in