2023-08-26, 01:02
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahilda
Tror det ej fungerar för det e allergimedicin? Imponerad du kunnat somna på det alls!

Tar ej heller benzo, tipsar om dessa som e lika bra:
Quetiapin – funkar delvis fast toleransbildande
Olanzapin – funkar lite bättre fast man kan gå upp 15 kg av o kolla på förpackningen
Nozinan – funkar alltid men e inte säkert du vaknar x_X

Enda biverkan e spasmer fast mildare biverkningar än allergimedicinerna imo.

Haha nej visst dom funkade inte i 3-4 år innan jag ljuger bara
Citera
2023-08-26, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Aha, då har vi inte samma erfarenhet.
Jag får däremot myrkryp om jag tar för mycket Propavan 😆

Hehe! Jag förstår. Hoppas du hittar rätt så småningom

Vilka sömnmedel har du provat? Behöver du hjälp av dem varje natt eller lite då och då?
Citera
2023-08-26, 01:08
Medlem
piratepuppys avatar
Har du testat alimemazine droppar? Otrolig skillnad mot pillerna (som är rena sockerpiller)
Citera
2023-08-26, 01:11
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratepuppy
Har du testat alimemazine droppar? Otrolig skillnad mot pillerna (som är rena sockerpiller)

Ja men den smakar ju helvete 😅
Hur kan det va skillnad?
Citera
2023-08-26, 01:11
Medlem
Din tolerans har helt enkelt ökat. Rök en fet då?
Citera
2023-08-26, 01:14
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187

Låter inte troligt. Jag vet hur toleransen brukar brukar smyga på. Nu hade jag långt uppehåll och innan hade jag propavan och imovane. Alimemazin va längre sen. Och nu hann jag bara ta en vecka innan det plötsligt slutade funka.
Citera
2023-08-26, 01:21
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igenkand
Hehe! Jag förstår. Hoppas du hittar rätt så småningom

Vilka sömnmedel har du provat? Behöver du hjälp av dem varje natt eller lite då och då?

Har provat massor, flera olika benzo men det funkar ju inte i längden samt att jag inte behöver det pga finns annat som funkar. Tex det senaste jag hade en längre tid va kombo propavan och imovane.
Men nu provade jag Alimemazin igen för att jag minns att jag gillade den förr och behövde bara den då. Inget annat.
Men det var väl en annan period i livet kanske är värre nu med stress och grejer. Och känner också att adhd medicinen inte heller funkar lila bra längre.
Citera
2023-08-26, 01:53
Medlem
Alright. Nej, benzo låter inte vidare hållbart.

Har du provat Inderal? Funkar väldigt bra i kombination med sömnmedel om man upplever påslag av stress, grubblande med följden hög puls. För mig blev det enklare att slappna av inför att sova med insättning SSRI, eller en period när jag tog Mirtazapin vid behov. Lyckades få Gabapentin genom en vän, den var till god hjälp men också riktigt jobbig att sluta med. Tror dock inte att man kan få den på recept hur som helst.

Fysiskt arbete är egentligen den bästa medicinen. Hitta rutiner som tröttar ut dig, och undvika aktiviteter som aktiverar dig. Därför har jag alltid sökt mig till fysiskt krävande jobb.

ADHD medicinen (tycker jag) är bäst att cykla. Ta den vid högsta behov, t ex vardagar och vara utan den på helgerna. För mig blev den helt värdelös när jag fick tolerans. Det kan vara viktigt att ta mellanrum 1-3 dagar från alla tabletter generellt, annars blir man ju självklart immun(ish).
Citera
2023-08-26, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187

En holk fungerar ju faktiskt jävligt bra vid enstaka tillfällen. Men min upplevelse är att det blir riktigt svårt att sova utan att röka vid långt kontinuerligt bruk. När man blir van vid CB kan det ge motsatt effekt gällande insomningen.
Citera
2023-08-26, 02:18
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igenkand
Alright. Nej, benzo låter inte vidare hållbart.

Har du provat Inderal? Funkar väldigt bra i kombination med sömnmedel om man upplever påslag av stress, grubblande med följden hög puls. För mig blev det enklare att slappna av inför att sova med insättning SSRI, eller en period när jag tog Mirtazapin vid behov. Lyckades få Gabapentin genom en vän, den var till god hjälp men också riktigt jobbig att sluta med. Tror dock inte att man kan få den på recept hur som helst.

Fysiskt arbete är egentligen den bästa medicinen. Hitta rutiner som tröttar ut dig, och undvika aktiviteter som aktiverar dig. Därför har jag alltid sökt mig till fysiskt krävande jobb.

ADHD medicinen (tycker jag) är bäst att cykla. Ta den vid högsta behov, t ex vardagar och vara utan den på helgerna. För mig blev den helt värdelös när jag fick tolerans. Det kan vara viktigt att ta mellanrum 1-3 dagar från alla tabletter generellt, annars blir man ju självklart immun(ish).

Jag har bra rutiner när medicinerna funkar. Jag är aktiv om dagarna jobbar och tränar osv. Men när jag har såna här sämre perioder så påverkar ju det ena det andra och tvärt om. Tex så går jag till gymmet som vanligt men jag är halvt engagerad. Inte så effektiv.
Jag ligger längre stunder på soffan än vanligt, fastnar på meningslösa grejer på mobilen och blir en soffzombie. Dålig skillnad på natt och dag (har tack och lov ett bra jobb som jag kan ta hemifrån ibland).
Elvanse tar jag bara på arbetsdagar men just nu funkar dom dåligt ändå.
Kanske ska pausa allting en vecka eller två och ta ledigt, börja om.... Har inte haft nån semester.
Citera
2023-08-26, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annahilda
Tror det ej fungerar för det e allergimedicin? Imponerad du kunnat somna på det alls!

Tar ej heller benzo, tipsar om dessa som e lika bra:
Quetiapin – funkar delvis fast toleransbildande
Olanzapin – funkar lite bättre fast man kan gå upp 15 kg av o kolla på förpackningen
Nozinan – funkar alltid men e inte säkert du vaknar x_X

Enda biverkan e spasmer fast mildare biverkningar än allergimedicinerna imo.

Alimemazin (fd Theralen) används främst mot ångest och sömnsvårigheter. Finns numera betydligt snällare antihistaminer mot allergi, lyckligtvis utan antipsykotisk/neuroleptisk effekt.

Trots att du blir imponerad av att någon somnar på alimemazin, så blir ju många ändå trötta och somnar av alimemazin.

Du tipsar istället om antipsykotiska läkemedel (neuroleptika) som quetiapin, olanzapin och levomepromazin (fd Nozinan).

Du hävdar således att spasmer och typ 15 kg viktuppgång samt även frekvent tung hangover som helt acceptabla biverkningar för att inte förskriva sömntabletter utan dessa hälsovådliga biverkningar 🤔

Själv varvar jag zopiklon och zolpidem, 20 respektive 10 nätter/månad eftersom jag måste få en god sömn. Funkar fortfarande lika bra nu som för 15 år sedan 👍
Citera
2023-08-26, 02:32
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheuer77
Alimemazin (fd Theralen) används främst mot ångest och sömnsvårigheter. Finns numera betydligt snällare antihistaminer mot allergi, lyckligtvis utan antipsykotisk/neuroleptisk effekt.

Trots att du blir imponerad av att någon somnar på alimemazin, så blir ju många ändå trötta och somnar av alimemazin.

Du tipsar istället om antipsykotiska läkemedel (neuroleptika) som quetiapin, olanzapin och levomepromazin (fd Nozinan).

Du hävdar således att spasmer och typ 15 kg viktuppgång samt även frekvent tung hangover som helt acceptabla biverkningar för att inte förskriva sömntabletter utan dessa hälsovådliga biverkningar 🤔

Själv varvar jag zopiklon och zolpidem, 20 respektive 10 nätter/månad eftersom jag måste få en god sömn. Funkar fortfarande lika bra nu som för 15 år sedan 👍

Jag hade imovane och propavan sist innan jag tog uppehåll på några månader. Jag vet inte om det hjälper att gå tillbaka till det igen eftersom jag har en känsla av att det är nåt annat som är fel. Elvanse funkar också dåligt nu plötsligt. Jag är inne i en jävla skitperiod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in