2023-08-26, 00:13
Avslutad
Jag hoppas att det blir verklighet, men de senaste månaderna så har eu 🇪🇺 gått mot Facebook och jag vet inte varför. Facebook har 4 månader på sig vilket i är december och om Facebook inte ändrar sig så kommer det ta bort från eu.
Citat:
– Företag som utsetts har fyra månader på sig för att uppfylla alla sina nya skyldigheter enligt rättsakten om digitala tjänster.

– Skyldigheterna syftar till att stärka och skydda användarna online, inbegripet minderåriga, genom att kräva att de utsedda tjänsterna analyserar och begränsar sina systemrisker och tillhandahåller robusta modereringsverktyg, framhåller EU-kommissionen i ett pressmeddelande.

Kan förbjudas

Om de nya kraven inte uppfylls blir straffet hårt.

EU-kommissionen har rätt att dela ut böter på upp till 6 procent av techjättarnas globala omsättning.

I ett sista steg kan EU förbjuda plattformarna i unionens medlemsländer.
https://marcusoscarsson.se/just-nu-instagram-och-facebook-kan-forbjudas-maste-uppfylla-nytt-krav/
Citera
2023-08-26, 00:22
Medlem
argaangelicas avatar
Förbudet gäller väl i värsta fall EU, resten av världen är inte påverkade. EU är inte hela planeten.
Citera
2023-08-26, 00:51
Avslutad
Snyggt jobbat av EU. En smäll i nyllet på allt hat. Ett riktigt jäkla rapp.
Citera
2023-08-26, 00:56
Medlem
Bubba00s avatar
Förbjud skiten. Folket behöver bara Flashback och vanliga hederliga anslagstavlor.
Citera
2023-08-26, 00:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SirSean
Snyggt jobbat av EU. En smäll i nyllet på allt hat. Ett riktigt jäkla rapp.

Vilket hat menar du då?
Citera
2023-08-26, 01:18
Bannlyst
De kommer aldrig att förbjudas
Vad dumma folk är.
Citera
2023-08-26, 01:43
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ennyhet
Jag hoppas att det blir verklighet, men de senaste månaderna så har eu 🇪🇺 gått mot Facebook och jag vet inte varför. Facebook har 4 månader på sig vilket i är december och om Facebook inte ändrar sig så kommer det ta bort från eu.

https://marcusoscarsson.se/just-nu-instagram-och-facebook-kan-forbjudas-maste-uppfylla-nytt-krav/

Tycker det är utmärkt att de styr upp hur dessa bolag arbetar och hanterar användarnas information!

Det sagt så tycker jag att man permanent kan förbjuda TikTok, som har som enda syfta att suga in telefonens all information till CCP, samt att sprida deras kommunistiska propaganda. Klart den värsta (a)sociala appen.

Sedan tycker jag att man som användare skall vara restriktiv med hur mycket information och tid man lägger på (a)sociala media. Människor blir bara olyckligare av de.
Citera
2023-08-26, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Förbudet gäller väl i värsta fall EU, resten av världen är inte påverkade. EU är inte hela planeten.

De här företagen bryr sig bara om pengar. Det finns inte i deras värld att det blir förbud i en så stark ekonomi som eu med flera hundratals miljoner invånare med mobiler och facebook
Citera
2023-08-26, 09:05
Medlem
De vill bara hitta på nya lagar så de kan pressa techjättarns på mer pengar. Vill msn undvika hat och hot på sociala medier, så avslutar man sitt konto. Det är inte svårare än så.
Citera
2023-08-26, 11:28
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
EU närmar sig att bli ett DDR 2.0

Det är väl snarare övervakning via (a)sociala appar, som kan spåra nästan allt i en använder liv, som infriar DDR-drömmarna?

Speciellt TikTok, som skickar all vår data till att övervakas av kommunisterna i Kina. Folk som talar illa om CCP, eller för de obekväma journalister, spåras upp och avlyssnas via appen.
Citera
2023-08-26, 11:50
Medlem
Kan väl inte finnas många som nyttjar facebook och instagram så vad spelar det för roll om de förbjuds?
Citera
2023-08-26, 12:25
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Kan väl inte finnas många som nyttjar facebook och instagram så vad spelar det för roll om de förbjuds?
Det vore katastrof för mig som gammal gubbe. Facebook är enda platsen jag kan hitta och hålla kontakten med alla mina gamla vänner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in