2023-08-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Det er åpent kjent at det er *indre *rntzen det er snakk om. Alle som kjenner til kretsen rundt Jonas har visst fra begynnelsen at han som kjører krokbilen som blir omtalt som mellomleddet er *indre *rntzen. De har også blitt venner igjen.

Men hvis han er mellomleddet så er han ikke så uskyldig som han selv sier.
Citera
2023-08-25, 23:33
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Edit: Innlegg nr 77 i den tråden ble nylig fjernet, men kopi av teksten i det innlegget finnes i spoileren.

En død skyldner er en dårlig skyldner og rettssystemet i Norge er vel ikke slik at en sak klapper sammen dersom et vitne forsvinner, slik det er på film?

Da måtte det være for å statuere et eksempel, men ovenfor hvem?

Ettersom drap er relativt sjelden vare i Norge tenker jeg at selv med 40 millioner tapt til Kronofogdens venner, så blir det fort en bjørnetjeneste av de sjeldne.

Skremmer folk til å løpe ned snuten for å redde sitt eget skinn.[/quote]

I NRK artikkelen står det at lastebilene skulle til Tyrkia eller Midtøsten. Sjåførene var Tyrkiske.

Betongbilen som brant, den hadde Jonas en potensiell kjøper på.
Kanskje denne kjøperen var flink til å snakke tyrkisk, og kanskje han hadde noen gode venner som allerede hadde lagt igjen bagasjen sin i trommelen.
Så ble det en ørliten strek i regninga at en småpussa kompis fikk for seg at det var lurt å prøve å få ut forsikringspengene på bilen.
Så all bagasjen gikk opp i røyk.
Siden det var Jonas sin "dårlige" spøk, blir han holdt ansvarlig.
Citera
2023-08-25, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Eller skutt i ryggen og flyttet til bilen.

Tvilsomt at det var skudd, siden de i «Avhørt» ble fortalt at det etter obduksjonsrapporten ble endret til mistenkelig drap. Altså kunne de ikke med sikkerhet ikke si at dette var drap før, slik jeg tolker det. Vennen av JH som fant han sa også at han ikke så noe mistenkelig, og at bilen var i grøfta. JH ble funnet med hendene på fanget og hodet bøyd bakover.
Citera
2023-08-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaWild
Tvilsomt at det var skudd, siden de i «Avhørt» ble fortalt at det etter obduksjonsrapporten ble endret til mistenkelig drap. Altså kunne de ikke med sikkerhet ikke si at dette var drap før, slik jeg tolker det. Vennen av JH som fant han sa også at han ikke så noe mistenkelig, og at bilen var i grøfta. JH ble funnet med hendene på fanget og hodet bøyd bakover.

Det står jo at han er skutt så hvorfor tviler du på det?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Q70W7Q/opplysninger-til-vg-jonas-aarseth-henriksen-30-ble-skutt
Citera
2023-08-25, 23:45
Medlem
Noen som vet hvilken bil JAH kjørte på denne turen?
Citera
2023-08-25, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det står jo at han er skutt så hvorfor tviler du på det?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Q70W7Q/opplysninger-til-vg-jonas-aarseth-henriksen-30-ble-skutt

Ok, ikke fått med meg det. Bare hørte episoden som ble lagt utvikle dag om at vennen som fant han ikke så noe mistenkelig. Et dødelig skudd ville helt klart forårsaker store blødninger. Interessant at det ikke ble funnet blod eller antatt som drap fra førte stuen isåfall.
Citera
2023-08-25, 23:50
Medlem
Citat:
Ok, ikke fått med meg det. Bare hørte episoden som ble lagt utvikle dag om at vennen som fant han ikke så noe mistenkelig. Et dødelig skudd ville helt klart forårsaker store blødninger. Interessant at det ikke ble funnet blod eller antatt som drap fra førte stuen isåfall.

Jeg tenkte at hvis det ble brukt en bil med bakseter, så kan JAH ha kjørt, hatt en passasjer foran og en i baksetet som har skutt han i ryggen eller nakken.
Citera
2023-08-25, 23:51
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
En død skyldner er en dårlig skyldner og rettssystemet i Norge er vel ikke slik at en sak klapper sammen dersom et vitne forsvinner, slik det er på film?

Da måtte det være for å statuere et eksempel, men ovenfor hvem?

Ettersom drap er relativt sjelden vare i Norge tenker jeg at selv med 40 millioner tapt til Kronofogdens venner, så blir det fort en bjørnetjeneste av de sjeldne.

Skremmer folk til å løpe ned snuten for å redde sitt eget skinn.

I NRK artikkelen står det at lastebilene skulle til Tyrkia eller Midtøsten. Sjåførene var Tyrkiske.

Betongbilen som brant, den hadde Jonas en potensiell kjøper på.
Kanskje denne kjøperen var flink til å snakke tyrkisk, og kanskje han hadde noen gode venner som allerede hadde lagt igjen bagasjen sin i trommelen.
Så ble det en ørliten strek i regninga at en småpussa kompis fikk for seg at det var lurt å prøve å få ut forsikringspengene på bilen.
Så all bagasjen gikk opp i røyk.
Siden det var Jonas sin "dårlige" spøk, blir han holdt ansvarlig.[/quote]

Penger brenner dårlig alle andre steder enn i lomma. Politiets teknikere er ikke så dårlige at de ikke ville sett spor etter 40 mill i cash.
Citera
2023-08-25, 23:57
Medlem
Citat:
Jeg tenkte at hvis det ble brukt en bil med bakseter, så kan JAH ha kjørt, hatt en passasjer foran og en i baksetet som har skutt han i ryggen eller nakken.

Han ville uansett vært full av blod. Så hvor tok blodet veien? Hadde noen flyttet han i ettertid og vasket han ville de etterlatt mye spor.
Citera
2023-08-25, 23:59
Medlem
Citat:
Men hvis han er mellomleddet så er han ikke så uskyldig som han selv sier.

Han er uskyldig i trakasseringen.
Han sier jo til og med i intervjuet at han ble et mellomledd som formidlet til Jonas at han måtte betale for brannen.
Citera
2023-08-26, 00:00
Medlem
Citat:
Han ville uansett vært full av blod. Så hvor tok blodet veien? Hadde noen flyttet han i ettertid og vasket han ville de etterlatt mye spor.

Det kommer an på, treffer du hjertet så det stopper så kommer det ikke noe blod.
For at det skal komme blod så må hjertet slå.
Citera
2023-08-26, 00:01
Medlem
Citat:

Politiet har aldri bekreftet at han er skutt.
De slo ikke drapsalarm før etter obduksjonen.
Hvis en person åpenbart er skutt så hadde man vel konkludert med drap offisielt torsdag/senest fredag?
I første Avhørt episode forklares det detaljert om hvordan han satt "som om han sov".

Ikke helt sikker på at han faktisk er skutt. Alt rundt drapet virker godt planlagt og proft gjennomført.
Tror den eller de som har gjennomført dette ikke lenger er i Norge. Den eller de har utført noe tilsvarende tidligere.
Noe sier at det kan ha vært en oppdragsgiver som har planlagt dette, mens andre har gjennomført.
Det må ligge store penger bak denne saken.

Brannene har ikke noe med denne saken å gjøre.
Voldssaken og alt som har skjedd etterpå kan være starten på noe, JAH viste kanskje for lite interesse for å gjøre opp, eller hva som ligger bak.
Jeg tror involveringen av Avhørt-gjengen gjorde at noen fikk panikk. JAH måtte fjernes. Noe som aldri tåler dagens lys sto på spill..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in