Citat:

Ursprungligen postat av 
calvincandie

Tror nog du ändå behövde hålla i dig lite. Jag känner ingen som säljer på grund utav ränteläget, däremot närmare 10 par- och singlar som ser detta som ett finfint läge att växla upp sig och öka på hävstången. Jag sneglar själv på en villa i 12-miljonersklassen, men har inte sjötomt så går tyvärr bort. 
Höjd ränta är det bästa som hänt oss som utöver aktier och investeringar också ser bostadsmarknaden som ett ypperligt ställe att dryga ut förmögenheten på. Det är som att handla aktier på enorm rea.
Bostadsmarknaden- och börsen - Enda stället sossar inte vågar handla när det är rea, det är därför the rich get richer, vi tänker och handlar därefter.

Är det någon som behöver hålla i sig lite så är det nog du samt att du behöver nog öppna upp dina ögon. 
Allt handlar inte om dig och att du känner 10 par och singlar som ska växla upp hävstången. 
Om du inte visste det så kan jag tala om för dig att i vårt avlånga land så finns det mer än 10 par, singlar etc etc.
Du har svårt att tänka dig att vissa kanske blir arbetslösa, sjukskrivna, blir ensamstående etc och sen har vi dom som lånat över sina tillgångar och har svårt att ta höga räntor med kombination med allt annat som har blivit dyrt. 
Dom har förmodligen levt med tron att räntorna alltid skulle varit låga samt att dom inte har upplevt höga räntor.
Alla är ju inte lika rika som personerna som hänger på FB, eller hur?
Räntorna som är nu är inte höga öh, skulle väl säga att dom är mer åt det normala hållet.