Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-25, 12:53
Medlem
Simsons avatar
Köpte en Samsung laptop för ett par år sedan som har Windows 11 Home installerat. Jag loggade varje gång in med en pinkod, men ville försöka slippa det. Jag har bara datorn privat hemma och orkar inte hålla på att logga in varje gång jag startar den. Försökte få bort pinkoden så att jag kommer direkt in i Windows när jag startar datorn, men nu är det ännu värre - nu vill den istället att jag ska skriva in mitt Microsoft lösenord istället för pinkod, och jag minns aldrig det lösenordet. Går det inte på något sätt få bort inloggningskravet så att man kommer direkt in??
Citera
2023-08-25, 13:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
För att ta bort pinkoden måste du använda dig utav ett lokalt konto istället för ett Microsoft-konto för att logga in.

Du ändrar till ett lokalt konto genom att göra följande.

Klicka in dig på Startmenyn -> Inställningar (kugghjulet) -> Konton
Klicka på "Logga in med ett lokalt konto istället" och följ guiden

När du blir ombedd att ange ett nytt lösenord så lämnar du detta fältet blankt. Då kommer du inte att bli tillfrågad av varken pinkod eller lösenord.
Citera
2023-08-25, 16:48
Medlem
Simsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
För att ta bort pinkoden måste du använda dig utav ett lokalt konto istället för ett Microsoft-konto för att logga in.

Du ändrar till ett lokalt konto genom att göra följande.

Klicka in dig på Startmenyn -> Inställningar (kugghjulet) -> Konton
Klicka på "Logga in med ett lokalt konto istället" och följ guiden

När du blir ombedd att ange ett nytt lösenord så lämnar du detta fältet blankt. Då kommer du inte att bli tillfrågad av varken pinkod eller lösenord.

Tack som fan!! Det funkade! :-D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in