2023-08-25, 10:26
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Du... hon piskas blodig och får slag över magen... så jo våld

Folk som hänger på DS och är av det tåligare slaget tycker att det hon gör är för mycket plus fel att visa ansikte när hon har minderårigt barn - så jo grovt...
Nej.

Det ”folket på DS” främst upprörs över är precis det som LS påstår sig bekämpa.

Att inte bilderna är tagna i vackert motljus och lyfter fram en soft sminkad feminin aura som om en Disney-princessa avbildas.

Ingen på DS eller annorstädes som håller på med BDSM och är av det ”tåligare slaget” upprörs alls.

Det finns förstås en grupp till som upprörs och det är de som upplever att LS lider av någon mental störning, psykos eller dylikt som gör att hon tappat allt och inte har kontroll över vad hon gör - men dessa är ju inte upprörda över att bilder eller utlevnad är särskilt hård eller grov.

”Piskad blodig” låter ju hemskt, men det är inte särskilt hårt - hur underligt det än må låta för en oerfaren - att någon blir blodig eller får märken som *ser* otäcka ut.
Citera
2023-08-25, 12:00
Medlem
Yayois avatar
Skugge & co verkar inte tycka att en människa själv ska få sätta gränsen runt sig. Linda Skugge har under veckan som gått aviserat på instagram att hon ska ge grejen hon haft i rumpan och sina använda trosor till Pernilla fast det inte verkar vara något som Pernilla har beställt eller bett om att få.

En beskäftig och psykoanalytiskt orienterad konstredaktör gick ju också in i debatten via megatankien Aagård i Dagens ETC. I bästa Lena Andersson-stil upprättades där redan på ingressnivå en ordentlig, solid och fyrkantig ram runt Lindas verkshöjd.

Så Linda Skugges Onlyfans eller Kremlvännerna SD:s (och Moderaternas) fulkultur är förmodligen det ”konstpubliken” har att välja på de närmaste åren här i Åkessons & Kristerssons Svärje. För i Åkessons & Kristerssons Svärje har blåbruna Expressen redan för länge sen gjort ett reportage om när kulturminister Parisa Liljestrand och Linda Skugge går på gym tillsammans. Och Aftonbladet kultur och Dagens ETC har sedan bidragit med ytterligare pseudoteoretisk, förnumstig och ekonomisk inramning i minst lika lättsmält tabloidformat.
Senast redigerad av Yayoi 2023-08-25 kl. 12:17.
Citera
2023-08-25, 12:37
Medlem
Gidellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
En beskäftig och psykoanalytiskt orienterad konstredaktör gick ju också in i debatten via megatankien Aagård i Dagens ETC. I bästa Lena Andersson-stil upprättades där redan på ingressnivå en ordentlig, solid och fyrkantig ram runt Lindas verkshöjd.

Så Linda Skugges Onlyfans eller Kremlvännerna SD:s (och Moderaternas) fulkultur är förmodligen det ”konstpubliken” har att välja på de närmaste åren här i Åkessons & Kristerssons Svärje. För i Åkessons & Kristerssons Svärje har blåbruna Expressen redan för länge sen gjort ett reportage om när kulturminister Parisa Liljestrand och Linda Skugge går på gym tillsammans. Och Aftonbladet kultur och Dagens ETC har sedan bidragit med ytterligare pseudoteoretisk, förnumstig och ekonomisk inramning i minst lika lättsmält tabloidformat.

Jeeezus vilket snömos

Vad är din poäng? Vad vill du ha sagt? Jag fattar ingenting av det du skriver, men du verkar ha upptäckt att man kan blanda färger.
Citera
2023-08-25, 12:38
Medlem
Jag tycker så mycket om det här. Jag tror faktiskt inte någon är gladare än jag över att Skugge gör porr! Min forever celebrity crush, den enda kvinnan vars mystiska framtoning överträffar Greta Garbos, Sveriges vackraste ögon och mun. Nu åldrad till perfektion. Ni må tro att jag ofta fantiserat om Skugge avklädd, med kukar i händerna och sperma på kroppen. Jag har till och med suttit och runkat till de stelaste intervjuerna med henne och åstadkommit utlösningar så kraftfulla och mäktiga så att jag för en gångs skull känt något slags stolthet över min annars relativt mediokra mandom.
Jag ska givetvis köpa tillgång till hennes OF. Jag har sett att hon uppmuntrar till att skicka runk- och kukbilder till henne vilket väl såklart är säljsnack - jag förstår att chansen att hon ens ska reagera på en sådan bild från random användare är nästintill noll, men bara själva känslan av att få göra detta får det att spritta i hela underlivet på mig.

Tack Linda - jag är säker på att det du gör är välgrundat och ett fullständigt vuxet beslut.
Citera
2023-08-25, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Nej.

Det ”folket på DS” främst upprörs över är precis det som LS påstår sig bekämpa.

Att inte bilderna är tagna i vackert motljus och lyfter fram en soft sminkad feminin aura som om en Disney-princessa avbildas.

Ingen på DS eller annorstädes som håller på med BDSM och är av det ”tåligare slaget” upprörs alls.

Det finns förstås en grupp till som upprörs och det är de som upplever att LS lider av någon mental störning, psykos eller dylikt som gör att hon tappat allt och inte har kontroll över vad hon gör - men dessa är ju inte upprörda över att bilder eller utlevnad är särskilt hård eller grov.

”Piskad blodig” låter ju hemskt, men det är inte särskilt hårt - hur underligt det än må låta för en oerfaren - att någon blir blodig eller får märken som *ser* otäcka ut.

Du får tycka olika. Och vi har tydligen sätt olika argument. Jag tycker att hennes aktiviteter skulle stannat privat. Det är spridningen jag vänt mig mot.
Citera
2023-08-25, 13:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gidella
Jeeezus vilket snömos

Vad är din poäng? Vad vill du ha sagt? Jag fattar ingenting av det du skriver, men du verkar ha upptäckt att man kan blanda färger.

Det syftar på att LS själv sagt att det finns en konstnärlig aspekt i det hon gör. Texten är en satirisk/kritisk (?) kommentar kring det.

Naturligtvis finns det inget konstnärlig verkshöjd i LS porr och dess spridning och om folk ändå börjar tycka det då har samhället verkligen sjunkit alldeles för lågt i min mening.
Citera
2023-08-25, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Skugge & co verkar inte tycka att en människa själv ska få sätta gränsen runt sig. Linda Skugge har under veckan som gått aviserat på instagram att hon ska ge grejen hon haft i rumpan och sina använda trosor till Pernilla fast det inte verkar vara något som Pernilla har beställt eller bett om att få.

Gränslösheten tycker jag är ett problem men är inte förvånad

Du har förmodligen rätt om konsten också... tyvärr
Citera
2023-08-25, 13:43
Medlem
peterZiipens avatar
Linda var med i poddradio i morse: https://poddtoppen.se/podcast/1490909986/gott-snack-med-fredrik-soderholm/754-linda-skugge-pernilla-wahlgren-har-boostat-min-onlyfans-hela
Hon pratar om OF och allt ståhej runt 12:00-60:00. Inte jättemycket nytt och intressant, men här är iaf några citat och utdrag från avsnittet:

- "Onlyfans är väldigt reglerat, får inte vara någon form av BDSM, kiss, bajs eller blod inblandat. Man får inte heller blunda på bilder."
- Hennes Onlyfans är ganska städad, mest bikini-bilder. Vill man se mer så får man betala extra.
- På frågan om hur många prenumeranter hon har så ville hon inte säga, hon sa bara "Jag har jättemånga".
- En stund senare fick hon frågan om hur många procent mer hon tjänar nu jämfört med tidigare: "1000%, just nu är det så mycket pengar att det är ett skämt".
-"Jag märker om någon har skrivit om mig i tidningarna, då kommer nya subs, 25 nya, 25 nya 25 nya..."
- Linda står för att kostnad när hon träffar män på hotell.
- Hon går ofta på sexklubb och har sex med flera samtidigt
- Hon hatar gagging - värsta hon vet.
Senast redigerad av peterZiipen 2023-08-25 kl. 13:45.
Citera
2023-08-25, 16:35
Medlem
Kedoxs avatar
Kommer detta vara en hållbar inkomst?
Kan tänka mig att några subscribar av anledningen att se The Linda Skugge, journalisten, krönikören näcka.
Men har svårt att se en majoritet re-subscriba efter nyhetens behag. Finns fräschare kött på marknaden.
Citera
2023-08-25, 17:10
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Människans sexualitet är nog inte så vacker. Tex Dumpen, Patrik Sjöberg jagar hebefiler, där män blir påkomna med att försöka få sexuell kontakt med barn är ett exempel. Det är nog en romantisk fantasi att sex är fint och vackert för det mesta. Är det frivilligt är det okey och de inblandade är i lovlig ålder. Linda Skugge är nog ett ett naturligt? exempel på hur människans sexualitet varierar oavsett om det är helt främmande för andras erotik. Människor har olika gränser och beror inte på att vara porrskadad, vad nu det är. Då kan man ju vara sexuellt skadad om man är för pryd och hämmad sexuellt

Ja, i det fetade har du helt rätt att man inte ska ha några illusioner utan där är sexualitet mer på ett spektrum (ej att förväxlas med tramsigt transgenderistiskt spektrum) som kan yttra sig på olika sätt för olika personer och även samma person i olika sammanhang.

För de personer som har väldigt finkänslig syn ter sig ju reguljär hårdporr som helt obegripligt, medan för andra är sexualitet alltid råporrig till sin natur, medan medelindividen ofta är förmögen att uttrycka sin sexualitet stundtals i såväl råporriga situationer och andra mer känslomässigt romantiska.

Människan är ju till sin natur inte särskilt vacker varelse utan finns väldigt mycket mångfald, det finns många kulturer genom mänsklighetens historia där saker som vi uppfattar som totalt barbariska istället sågs som helt naturliga. Sådana kulturer blir ju också självförstärkande, i och med att sådana saker utmålas som naturliga blir det till slut också naturligt för många människor som aldrig annars skulle tyckt det under mer neutral uppväxtmiljö.

Personer med anti-sociala personlighetsstörningar har ju också alltid funnits, vissa har säkerligen blivit sådana pga trauma, men för vissa kan det också vara medfött utan att vara följd från "skada".
Detsamma gäller nog också olika sexuella yttringar, där vissa bara är avvikande i bemärkelsen annorlunda från standard, medan vissa också är avvikande i bemärkelsen skadlig där pedofili är typexempel.

Just för att jag inte tror att människan och tillhörande variationer alltid är goda tror jag faktiskt också att det spelar roll i vilken riktning som samhället kan påverkas i.
Ifall jag skulle berätta för andra att jag till vardags finner det väldigt underhållande och rogivande när personer i underställning plågas och förnedras av mig, skulle folk med rätta känna sig obehagliga med mig och inte tycka det är en inställning de vill se i samhället.

Däremot om jag inte bara skulle finna det allmänt rogivande utan dessutom sexuellt upphetsande att göra så, då blir det ju av någon anledning inte alls så illa utan bara lite intressant avvikelse som man inte bara ska tolerera utan tom tycka är till skillnad från tråkig standard-sexualitet också lite tufft rebelliskt.

Moralpanik har ju yttrat sig på lite olika sätt genom historien där personer ser sig som gatekeepers för att inte samhället helt ska förfalla, där exempelvis all form av tolerans av homosexualitet per nödvändighet skulle leda till bestialism och pedofili. Jag är också tillräckligt gammal för att minnas paniken när rollspel & hårdrock musik betraktade med största skepsis eller tom ansågs väldigt skadligt för ungdomen.

Lärdomen av detta verkar ha blivit att all form av känslomässigt motstånd mot avvikelser per definition alltid är oberättigad och inskränkt rädsla, men det är faktiskt inget som jag skriver under på utan tycker det är att verkligen kasta barnet med badvattnet.

Summa summarum, det har funnits och finns massor av kulturer och samhällen där det inte finns mycket respekt för personer i underställning eller deras långsiktiga välbefinnande som underställs andras. Jag har inte den minsta lust att samhället glider åt det hållet, och även om det inte nödvändigtvis är en given konsekvens så ser jag iaf att det finns en risk med det om sexuella inriktningar av LS & co normaliseras och tas med en klackspark.

Det är illa nog att LS i egenskap av etablerad kulturpersonlighet har en viss följarskara som tar intryck, och jag finner det inte osannolikt att kvinnor i LS ålder som följt Skugge också kan föra ner det till betydligt yngre kvinnor. Det värsta är ju dessutom andra kulturskribenter/ledare som hejar på, så det är väl tidsfråga innan andra kända personer "kommer ut" och vips har sådana läggningar tom blivit lite hippt.

Vad gäller det eviga tjatet om mångfald som styrka kan jag ju hålla med om att regnbågar är ganska fina och lite trist att bara godkänna vissa färger, däremot tycker jag inte att man kan dra slutsatsen att alla ljusets våglängder är intressanta och harmlösa, då UV-ljus och gammastrålning i högsta grad kan vara skadliga.
Senast redigerad av Pederhosen 2023-08-25 kl. 17:33.
Citera
2023-08-25, 18:59
Medlem
Jag har gått igenom hur många inlägg som helst nu, är det ingen som sitter på bilderna som kan ladda upp och dela? Det fanns en länk tidigare som nu ger 404
Citera
2023-08-25, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dpm747
Jag har gått igenom hur många inlägg som helst nu, är det ingen som sitter på bilderna som kan ladda upp och dela? Det fanns en länk tidigare som nu ger 404

Här får du ett härligt litet kollage https://imgbox.com/yjcIvyCY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in