2023-05-31, 23:37
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Flickor kastade stenar på bilar från bro i Malmö – greps av polis.

Tre flickor under 18 kunde gripas av polis och misstänks nu för åtminstone skadegörelse.
https://sverigesradio.se/artikel/flickor-kastade-stenar-pa-bilar-fran-bro-i-malmo-greps-av-polis

Citat:
Inre Ringvägen, trafikplats Valdemarsro. Ungdomar kastar sten och/eller andra föremål på fordon som färdas på väg.
Polisens regionledningscentral får flera samtal om att ungdomar kastar sten och/eller andra föremål på fordon som färdas på Inre Ringvägen. Föremålen kastas från en bro över Inre Ringvägen, i höjd med trafikplats Valdemarsro.

Enligt vad som nu är känt har flertalet fordon skadats, bland annat genom spräckt vindruta. Det finns just nu ingen uppgift om personskada.

Tre flickor, fyllda 15 men inte 18 år, misstänks för gärningen och är samtliga överlämnade till vårdnadshavare. Sociala myndigheter underrättas.

Anmälan om skadegörelse upprättas. Eventuellt kan ytterligare brott tillkomma.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/maj/31/31-maj-1846-skadegorelse-malmo/
Citera
2023-06-01, 00:15
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Verkar som politikerna sover sig igenom sina uppdrag. Detta med stjäla och bedra omgivningen verkar vara zigenarnas huvudspår.

OT. Undrar om kungen kollade efter besöket om något saknades. Grabbarna såg ju prydliga ut i sina Dressmann kostymer. Men, både kungen och Silvia såg lätt pressade ut. Varför skall vår regent stå som ett fån ihop med zigenare? Ren plakatpolitik.
Frågan är om Malmös politiker sover sig igenom sina politikerroller eller om de är mutkolvar.
Det finns nog skäl att börja granska vart alla bidragspengar tar vägen.
Citera
2023-06-01, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Jag är medlem på en hemsida för en amerikans sci-fi författare som jag avgudar. Döm om min förvåning när det nu har uppkommit en diskussion på denna sida om dels Lars Vilks och dödshoten emot honom, dels om situationen i Malmö med dess enorma muslimpopulation!

Det som förvånar mig är att dessa amerikaner har en uppfattning om hur det ser ut i Rosengård och denna uppfattning är allt annat än positiv. Man kallar Malmö för en av Europas "muslimska enklaver". Man skriver om hur ambulansen t ex inte törs åka in i vissa områden utan poliseskort, hur tegelstenar kastas genom ambulansfönstren etc. Man ger också länkar till olika bloggar och hemsidor där situationen i Malmö beskrivs som fullständigt utom kontroll.

Exempel: Etniska svenska familjer flyr Malmö, svenska tjejer trackasseras i skolan av den muslimska majoriteten och kallas för horor för att de inte bär slöja... etc etc...

Min fråga: ÄR det verkligen så här illa?? Varför hör vi så lite om det i så fall?
HUR politiskt korrekt och toppstyrd är egentligen svensk media??

mvh
tt

Du får "inga" nyheter från vanlig media i Sverige. Däremot är mycket "utländsk" media relativt felaktig. De har ofta ingen aning om hur Sverige fungerar rent allmänt och missförstår ofta omedvetet eller medvetet. Som exempel tog det ungefär 8-12 timmar innan SVT rapporterade att polisstationsbygget i Rinkeby hade "bombats" med en brinnande bil.
Citera
2023-07-02, 21:06
Medlem
spoilers avatar
Säpo i IS-kopplad terrorrazzia i Malmö – på order av dansk polis
Åklagaren: En person håller sig troligtvis undan

https://www.tv4.se/artikel/1Ypb13Q4oWUPvhIiwHsvHj/saepo-i-is-kopplad-terrorrazzia-i-malmoe-pa-order-av-dansk-polis
Citera
2023-08-02, 01:41
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
01 augusti 21:40, Rån, Malmö

Rån mot livsmedelsbutik, Limhamn.

Larm inkommer om ett rån mot en livsmedelsaffär på Västra Bernadottesgatan. Tre gärningsmän ska ha befunnit sig på platsen och hotat personalen med ett tillhygge. Det är oklart om de har fått med sig något gods.

Personalen ska vara fysiskt oskadda.

Polis är på plats.

Uppdatering: På plats framkommer det att det inte ska ha rört sig om ett rån utan om en misshandel på platsen. Närmare omständigheter är ännu ej kända.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/augusti/1/01-augusti-2140-ran-malmo/

Citat:
Polispådrag vid ICA Västra Bernadottes gatan Limhamn efter larm om större bråk i butikslokalen.
Bilder: https://www.pppress.se/nyhet/polispadrag-vid-ica-vastra-bernadottes-gatan-efter-larm-om-storre-brak/

30/7-23
Citat:
Hotfull man gripen av polisens insatsstyrka i Västra Hamnen i kväll vid 22-tiden. Innan gripandet försökte polisen att samtala med mannen som vägrade komma ut från sin lägenhet.
Bilder: https://www.pppress.se/nyhet/hotfull-man-gripen-av-polisens-insatsstyrka-i-vastra-hamnen/
Senast redigerad av Zicksack 2023-08-02 kl. 01:48.
Citera
2023-08-08, 22:21
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Sabotage mot blåljusverksamhet, Malmö

Holma. En polispatrull utsätts för stenkastning.

En polispatrull under rutinpatrullering utsätts för stenkastning i anslutning till Holma torg. Patrullen begär biträde av ytterligare resurser via Polisens regionledningscentral.

En man i 30-årsåldern misstänks vara den som kastade stenen. Mannen omhändertogs för berusning och rapporteras för försök till sabotage mot blåljusverksamhet, så kallat blåljussabotage.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/augusti/8/08-augusti-2057-sabotage-mot-blaljusverksamhet-malmo/
Citera
2023-08-14, 08:20
Medlem
Var och hälsade på vänner där tidigare i augusti. Bodde nära centralstationen och rörde mig bara centralt. Kan inte påstå att stadsbilden ändrats nämnvärt sedan 10 år tillbaka. Visst är det mycket araber men märkte inte av någon hotfull stämning allmänt på stan eller den domedagsstämning som målas upp här. Säger inte att stan inte har problem med både våld, antisocialt beteende och oro i skolor som rapporteras men begriper inte riktigt just domedagsstämningen som råder där enligt flashback.
Citera
2023-08-25, 10:44
Medlem
spoilers avatar
"Malmö kulturnämnd har beslutat att även religiösa verksamheter nu kan söka så kallat riktat projektstöd, som egentligen ska gå till kultur. SD är ensamma om att motsätta sig förändringen.

Det nya projektstödet är ett led i stadens arbete med kultur och konst kopplat till ett antirasistiskt utvecklingsarbete med fokus på islamofobi och ”antisvart” och ”antimuslimsk” rasism."

https://www.friatider.se/malmo-oppnar-ny-bidragskran-muslimer
Citera
2023-08-25, 11:14
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-David
Var och hälsade på vänner där tidigare i augusti. Bodde nära centralstationen och rörde mig bara centralt. Kan inte påstå att stadsbilden ändrats nämnvärt sedan 10 år tillbaka. Visst är det mycket araber men märkte inte av någon hotfull stämning allmänt på stan eller den domedagsstämning som målas upp här. Säger inte att stan inte har problem med både våld, antisocialt beteende och oro i skolor som rapporteras men begriper inte riktigt just domedagsstämningen som råder där enligt flashback.

Vadå, även jordklotets mest brottstyngda städer är ju hyfsat fredliga under dagtid i statskärnorna. Man känner ingen större oro i Medellin, Caracas, Kapstaden och Mexico City mitt på dagen i kvarter där många människor rör sig.
Rånen, morden, kidnappningarna, bilkapningarna och våldtäkterna inträffar inte på platser som är bevakade, filmade, full med vittnen och har polisnärvaro.
Citera
2023-08-25, 11:51
Medlem
Citat:

I de centrala delarna av staden är det i allmänhet ko-lugnt. Finns ingen anledning att vara rädd eller orolig där. De våldsamma invandrarna rör sig inte där. Man får ut i de södra delarna för att får chans att uppleva lite "action". Var väl nån skjutning vid Ribersborg in i nån lägenhet tidigare i somras. Ingen aning om det var invandrare bakom det. Dock är det nu pga terrorhoten bra att vara uppmärksam oavsett var man rör sig. Jag har själv inte ett eller upplevt något på hela sommaren. Och då har jag vistats mycket ute i Folkets Park-Triangeln-Centralstation fram till 23-24 på kvällarna.
Citera
2023-08-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vadå, även jordklotets mest brottstyngda städer är ju hyfsat fredliga under dagtid i statskärnorna. Man känner ingen större oro i Medellin, Caracas, Kapstaden och Mexico City mitt på dagen i kvarter där många människor rör sig.
Rånen, morden, kidnappningarna, bilkapningarna och våldtäkterna inträffar inte på platser som är bevakade, filmade, full med vittnen och har polisnärvaro.

«*Stadskärnor” ska det vara. Kan inget om de städerna så kan inte kommentera. Men tyckte det var positivt att malmö centralt kändes som en relativt normal stad även om jsg inte kan påstå att jag älskar hucklen och sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
I de centrala delarna av staden är det i allmänhet ko-lugnt. Finns ingen anledning att vara rädd eller orolig där. De våldsamma invandrarna rör sig inte där. Man får ut i de södra delarna för att får chans att uppleva lite "action". Var väl nån skjutning vid Ribersborg in i nån lägenhet tidigare i somras. Ingen aning om det var invandrare bakom det. Dock är det nu pga terrorhoten bra att vara uppmärksam oavsett var man rör sig. Jag har själv inte ett eller upplevt något på hela sommaren. Och då har jag vistats mycket ute i Folkets Park-Triangeln-Centralstation fram till 23-24 på kvällarna.

Det du skriver låter positivt, att du inre upplevt något direkt otryggt på hela sommaren i de områdena. Man kan ju undra om det är trendbrott eller lugnet före stormen.
Citera
2023-08-26, 20:16
Medlem
Citat:
«*Stadskärnor” ska det vara. Kan inget om de städerna så kan inte kommentera. Men tyckte det var positivt att malmö centralt kändes som en relativt normal stad även om jsg inte kan påstå att jag älskar hucklen och sådant.

Det du skriver låter positivt, att du inre upplevt något direkt otryggt på hela sommaren i de områdena. Man kan ju undra om det är trendbrott eller lugnet före stormen.

Ja, det kan ju förstås vara lugnet före stormen. Vore illa om våldsamheterna skulle blossa upp till gamla nivåer igen. Hoppas inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in