2023-08-25, 07:54
Medlem
Eden hazard tbx till PL, Crystal Palace vill göra en chans .
Citera
2023-08-25, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Ser att gissningar fortfarande försöker göras om till sanningar. Hur många varv ska samma sak vevas om och om igen. Tror ni att någon kommer ändra ståndpunkt?

Med facit i hand släppte Real Madrid Ødegaard billigt. Sant.
Han hade haft lika bra eller bättre utveckling om han hade stannat i Real Madrid. Gissning.
Real Madrid grämer sig över att ha släppt Ødegaard. Tveksamt, men gissning.
Ødegaard har varit riktigt bra i Arsenal. Sant.
Ødegaard har lett Arsenal till stora titlar. Falskt.
Ødegaard kommer vinna stora titlar med Arsenal. Kanske, men i nuläget rena gissningar.

Det är charmen med forumet,alla vet
Citera
2023-08-25, 09:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Ingen större hemlighet att jag inte är Salahs största fan. Jag tycker han är överskattad. Ingen högerfot, inget huvudspel, svagt passningsspel (särskilt sista passningen, han kunde gjort mycket mer assists om han varit bättre där). Att han får slå straffarna i LFC när vi hade Milner och Fabinho i truppen är löjeväckande, endast en status-grej för att hålla anfallsstjärnan på bra humör. Inte för att han var lagets bästa straffskytt.

Med det sagt vore det komplett hål i huvudet att skeppa Salah nu. Ja visst, fina pengar för en 31-åring med högst lön i truppen, och han kommer troligen inte bli bättre.

Men problemet är att man saknar ersättare. Och den som ersätter det Salah tillför finns inte på transfermarknaden, inte ens för den peng man får för honom.

Utöver det vore det ett svaghetstecken - att Liverpool är slut som artist, spelarna flyr fältet för mer pengar. En signal till de spelare man har att man inte satsar, en signal till spelare man är intresserad av att "kom inte hit om du vill vinna något".

Nu tror jag inte det kommer ske, Liverpool kommer inte låta det hända. Man har förhoppningsvis lärt sig läxan från Henderson och Fabinho, att man kan inte skeppa en startspelare utan att ha en ersättare i princip klar. Det har man inte, med respekt för Ben Doak och Harvey Elliott.

Salah då? Jag tror nog de sedelbuntar Saudi fluktar med lockar. Och om Liverpools status är på väg ned, varför stanna och kämpa när man kan flytta "hem" till mellanöstern, bli deras största lokala hjälte, och räkna pengarna? Förstår att Saudi vill ha Salah, som är mellanösterns Zlatan hem till sig.

Men jag tror samtidigt inte det är någon brådska. Han kan gå i januari om denna säsong går åt helvete, eller nästa sommar. Saudi finns kvar.

För övrigt LFC-fans - var det rätt eller fel att skeppa Fabinho i sommar? Nån som gärna hade haft kvar honom?

Eden Hazard ja... hans karriär tog slut dagen han joinade Madrid. Både pga skador men också proppmätt. Intressant hur vissa klubbar har råd att göra katastrofala marquee signings utan att det märks särskilt mycket sportsligt. Vore skoj om han fick en revival i PL men ser det ej hända.
Citera
2023-08-25, 09:27
Medlem
HycklarSveriges avatar
Arsenal verkar vara överrens med Monaco om Balogun och hans återkomst till franska ligan, för cirka 38 miljoner pund sägs det.

Hade förväntat mig lite mer, men ändå skönt att få det överstökat. Det var ganska tydligt att han inte var inkluderad i Artetas planer, och 38 miljoner pund är ju en bra summa för någon som kommit in gratis genom akademin.
Citera
2023-08-25, 09:29
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Eden hazard tbx till PL, Crystal Palace vill göra en chans .

Vilken äcklig klubb Crystal Palace är isf. Snubben lyfte ju fram hur viktigt det var för honom att lämna Europa och komma "hem" till ett muslimskt land. Trots att han är född i Frankrike.
Citera
2023-08-25, 09:37
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Arsenal verkar vara överrens med Monaco om Balogun och hans återkomst till franska ligan, för cirka 38 miljoner pund sägs det.

Hade förväntat mig lite mer, men ändå skönt att få det överstökat. Det var ganska tydligt att han inte var inkluderad i Artetas planer, och 38 miljoner pund är ju en bra summa för någon som kommit in gratis genom akademin.

Hoppas det finns med en saftig klausul för vidareförsäljning när han köps av Chelsea nästa sommar för 150 miljoner pund.
Citera
2023-08-25, 09:51
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige

Gällande summan så är det nog så enkelt att de som behöver en anfallare och kan betala den summan vi tycker Arsenal borde få (typ 50) är klubbar som nog Arsenal inte är så sugna att sälja till, Tottenham och Chelsea.

38 är helt ok ändå och jag är rätt säker på att man får in en vidareförsäljningsklausul som ger lite mer om han tar de steg man tror att han ska göra och blir en världsklassanfallare om några år.
Citera
2023-08-25, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Vilken äcklig klubb Crystal Palace är isf. Snubben lyfte ju fram hur viktigt det var för honom att lämna Europa och komma "hem" till ett muslimskt land. Trots att han är född i Frankrike.
Ohh e du ej fel på detta nu,e hazard muslim ?e hann ej född i Belgien..
Citera
2023-08-25, 10:47
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ohh e du ej fel på detta nu,e hazard muslim ?e hann ej född i Belgien..

Du har helt rätt såklart, jag tänkte på Benzema hahaha. Båda är dock muslimer
Citera
2023-08-25, 11:03
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Det är charmen med forumet,alla vet
Personligen tycker jag inte att det är speciellt charmigt att samma personer om och om igen ska käbbla emot. Ge ett svar om du måste, gå sedan vidare. Men man har givetvis rätt att inte hålla med mig.
Citera
2023-08-25, 11:14
Medlem
Jag tror det blir svårt för Liverpool att tacka nej till ett bud på £100 mille. Det går att göra mycket roligt med dom pengarna. Problemet är väl mest att transferfönstret stänger snart så man får kanske vänta tills januari för att få rätt ersättare, men det är i alla fall värt det. Mo Salah är fortfarande bra men det känns ändå som att han har börjat nerförsbacken.
Citera
2023-08-25, 11:21
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Köper även ditt argument. Nu gällde diskussionen dock bästa värvningen senaste 10 åren sett till prislapp och då är €35-40m med bara en Community Shield i prisskåpet inte bra nog för att få den utmärkelsen.

Salah kostade ungefär lika mycket och flera användare har dragit upp exempel som Kanté, Robertson, Akanji m.fl. som kommit för mycket mindre summor men vunnit mer. Finns även dyrare spelare, som De Bruyne, som med tanke på dagens marknad får anses som fynd sett till vad de bidragit med och presterat/vunnit.

Ødegaard kan mycket väl räknas till en sådan skara i framtiden men inte än.

Håller med. Ödegaard är inte riktigt där än. Spelmässigt är han nästan elit. Kan han generera lite mer poäng så är han, åtminstone för mig, en av dem bästa i världen på sin position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in