Citat:
Ursprungligen postat av
TurboLinda
Såvitt jag förstår har ett enhälligt KF beslutat att reservera 1,4 miljoner kr till projektet ur de tillgängliga medlen för ospecificerade investeringsanslag, alltså en annan pott än de medel som ska gå till skola och äldreomsorg i kommunen.
Vilka andra investeringsprojekt menar du att medlen borde ha gått till i stället?
Edit: Nu hittade jag
KF-protokollet och min förmodan stämde. Till på köpet yrkade en (S)-ledamot bifall till det liggande beslutsförslaget.
I beslutsunderlaget var det inte tal om något speciellt bord för 600 000kr. Däremot skulle det göras en ombyggnation. I ett senare skede förlade man i stället det nya konferensrummet i en befintlig lokal och fick på så sätt pengar över.
Det rimliga sättet att agera, och vilket man som skattebetalare borde kunna förvänta sig, är att slutföra projektet till den lägre kostnad som blev möjlig när man inte behövde göra någon ombyggnation. De sparade pengarna återför man. Sedan kan man ta ett nytt beslut om vad de ska användas till, nästa år om så behövs. Kanske kan man överföra pengar från ospecificerade investeringsanslag till utbildningsnämndens verksamhet?