Citat:
Du verkar ha svårt för kritik och i mitt tycke har du gjort spårbyte. Får narcissistiska vibbar och det låter som att utan dig klarar inte polisen av utredningen. Det var väl bra om du var till god hjälp och speiellt om det hänger på dig att Maja får behålla sitt livstidsstraff.
Jag fick inte ihop att du menade jag vurmade för MH samtidigt somjag försökt kasta ljus över vad hon gjorde den natten. Nu har det framkommit mer och jag har även poängterat att en sluttid och våningsförflyttning för 01:51 inte är fel och några grejer till.
Det pratas om kräk i tråden nu på tema strumpor. Om det var kräk i badrummet som torkats upp borde det fortfarande lukta och då är frågan om man vill sitta i den lukten i minst 10 minuter om man mår illa? Det var ju bara torkat med papper om jag förstod JJ rätt. En sån fråga hade jag sldrig ställt om jag vurmade för MH. Däremot så finns det brister i utredningen och inte minst i domen vilket radion lyft fram.
Och för at kunna föra fram det behövde de också relatera till alla dessa tider.
Det är ju inte helt ovanligt med en tidslinje i en mordutredning. Det var det de tog till när de skulle presentera resultatet av Palmeutredningen. Det fanns säkert brister i den men då behövde de redovisa varje detalj som kommit fram.
I det här fallet så vet bara de inblandade vad som hänt. Då måste man gå till den tekniska bevisning som finns.
Kan det stämma att MH har med sig iPhonen in på toan 02:43?
Går hon direkt till sängen 01:51 och stannar där?
Om hon gör det varför finns det då bara en stegserie 02:19? Den ska normalt inte kunna visa ett toabesök utan att delas i två serier.
Oavsett vad hon gör så är iPhonen vid sängen 02:43 om hon talar sanning att hon plockar upp mobilen där då JJ åker till McD?
Svarar hon på SMS inifrån badrummet?
Om hon gör det varför tsr hon då inte med den därifrån så en stegserie registreras runt 03:10 när JJ kommer från McD?
Kan hon ha burit iPhonen så stilla vid något tillfälle så att accelerometern i den inte gör att steg registreras alls?
Osv.
För övrigt har jag hållit samma linje hela tiden. Jag är neutral och låter hovrätten avgöra detta för bevisen i tingsrätten var bristfällig och det finns luckor i hur de resonerat kring tiden då grannen rör sig i sängen och då i relation till hur pass snart de är på väg till McD.