Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Hypotes Christer A saknar till stora delar relevant kritik.
Nä då. Jag har faktiskt då och då påpekat att det finns saker som är tveksamma och / eller oklara i hypotes CA. Bl a motivet, att CA inte riktigt framstår som den högerextremistiska galning som faktiskt skulle gå över gränsen och skjuta Palme. Och att han dessutom inte alls blev ruinerad över en natt det där dygnet innan mordkvällen.
Men det känns som om "ni" som är övertygade om att det måste vara CA oftast viftar bort mina funderingar för att det rubbar era cirklar, typ...
Ett av de stora problemen är att vi faktiskt inte har honom nere på Sveavägen. Vi har egentligen bara något slags absurt cirkulärresonemang att "Han KAN mycket väl ha varit det, så då var han nog det också!"...
Det hade ju varit klädsamt om det fanns rapporter på att CA ALLTID avslutade dagen med en kvällspromenad på Sveavägen. Eller åtminstone att brodern drog sig till minnes att CA tänkte ta sig en öl på sta´n efter avslutat flyttarbete. Eller ALLRA helst att han tänkte gå på bio som avkoppling och Fredagsnöje......
Något sådant har vi inte. Något klockslag på när CA återvände till sta´n från KA´s nyinflyttade lägenhet har vi inte heller. Faktiskt inget som säger att det vore det mest troliga att knalla runt på Sveavägen en svinkall Februarikväll efter att ha hjälpt brorsan med flytten under dagen. Tvärtom känns det väl mer logisk att man ville hem och ta det lugnt efter "arbetspasset"...
Men, det blir ju bara spekulationer. Och apropå spekulationer, så har ju jag spekulerat i att det kanske är mer logiskt att de sprang på varandra på tunnelbanan än att CA råkade vara på just den där korta biten av Sveavägen just det där relativt korta tidsintervallet och lyckades urskilja Palme i gatlyktornas stela ljussken.