2023-08-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
I vanlig ordning exkluderar man "höginkomsttagare", d.v.s. alla som kämpat sig till ett jobb som betalar straxt över snittet.

Höginkomsttagare har ju fått flera skattesänkningar och dessutom elprisstöd på uppemot 800 000 kronor styck?

Hur är det synd om dom med swimmingpool?
Citera
2023-08-24, 23:29
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Precis. Klasskampen har enligt socialdemokraterna alltid stått mellan de löntagare som befinner sig i den nedre delen av Sveriges extremt sammanpressade löneläge, och de löntagare som befinner sig i den övre delen. I princip mellan de som tjänar 30 tusen i månaden och de som tjänar 60 tusen i månaden.

Klasskampen står inte mellan löntagarna och Wallenberg, ty Wallenberg et consortes har alltid varit sossarnas bästa kompisar och ska hållas borta från sådana otrevligheter.

Svensk socialdemokrati är ett bedrägeri.
Håller helt med, bra skrivet.
Citera
2023-08-24, 23:31
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Höginkomsttagare har ju fått flera skattesänkningar och dessutom elprisstöd på uppemot 800 000 kronor styck?

Problemet är att i Sverige klassas man som höginkomsttagare om man tjänar straxt över snittet, d.v.s. man behöver inte vara rik för att straffas. Man borde plundra Wallenberg, Schibsted och Bonnier istället för medelsvensson.
Citera
2023-08-24, 23:37
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf

Höginkomsttagare? Vilka är de förutom de som betalar mest i skatt.

De som betalar mest ska också slippa mest skatt om det ska vara rättvist.

Procenten gör att dyr att tjäna mycket. Sänker man procenten ska självklart de som tjänar mest också känna av skattesänkningen.

Annars är det ett socialbidrag.
Citera
2023-08-24, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2aFrukosten
Verkar ju hur vettigt som helst? Denna skit regering tyckte bara synd om oss innan valet.
Skenande matpriser och skenande drivmedelspriser. Det är knappt värt att jobba längre.
Elisabeth Svantessons öronryckningar gjorde ingen skillnad öht. Inte heller Åkessons -10kr/liter vid pump….

2026 går min röst till sossarna!
Med sänkta skatter lär det bli lönt att jobba igen.

Hon har tidigare sagt i en intervju att hon inte gillar att sänka skatter. Reportern blev omtumlad och frågade : "va???? vad sade du?? " Varpå BaginboxMaggan förklarade att det aldrig är kul att sänka skatter.
Senast redigerad av Maoslilla 2023-08-24 kl. 23:51.
Citera
2023-08-24, 23:54
Medlem
KronPelles avatar
Sossarna har lurat folket så länge att ingen har förtroende kvar för dom - inte ens deras egna röstboskap.
De lyckades alltså inte fiska in tillräckligt med MP-röster, haha.
Senast redigerad av KronPelle 2023-08-24 kl. 23:57.
Citera
2023-08-25, 00:35
Medlem
RonnyKålmans avatar
Var det inte dem som höjde skatterna hela tiden under sina 8 år? Och varje försök av oppositionen att sänka dem resulterade i ett blankt NEJ

Så om inte detta bara är valfläsk vet jag inte vad det är.
S har totalt tappat folkets stöd efter så många lögner och oförmågan att fixa till Sverige

Nädå, denna gång ska vi inte lyssna på dem alls. De har haft sitt lilla paradis med den där smilande apan Löfven i toppen.
Citera
2023-08-25, 00:36
Medlem
Oj, ca 150 spänn i månaden, hurra nu får vi råd att lyxa till det rejält med en pizza tredje söndagen i månaden, eller kanske vi får råd med att elda bastun en gång per månad i energikrisens sverige, tack S nu har ni min röst.
Citera
2023-08-25, 00:52
Medlem
Fulknep i vanlig ordning från dessa parasiter. Allt för att locka fler anhängare. De äckliga asen har beskattat sönder oss de senaste 8 åren och nu ska de fjäska med en pizza i månaden. Det sorgliga är att en hel drös människor bara hör rubriken och tror att sossarna är något på spåren.

Behåll er jävla hundring och lägg det på brottsbekämpning och utrensning av blattarna istället
Citera
2023-08-25, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Höginkomsttagare? Vilka är de förutom de som betalar mest i skatt.

De som betalar mest ska också slippa mest skatt om det ska vara rättvist.

Procenten gör att dyr att tjäna mycket. Sänker man procenten ska självklart de som tjänar mest också känna av skattesänkningen.

Annars är det ett socialbidrag.

Eldstödet blev ju ett bidrag till höginkomsttagare. Dom som hade råd att ha poolen igång under julen då vanliga arbetare var tvugna att snåla, dom fick uppemot 800 000 kronor styck i elstöd av dom blåbruna.
Vad fick vanligt folk, dom som innan valet blev lovade att deras ekonomi skulle vara räddad i god tid innan jul tack vare ett garanterat elpristak?

Dom fick frysa och snåla under julen.
Sen gick 47 miljarder av skattebetalarnas pengar till att retroaktivt värma upp höginkomsttagarnas swimmingpooler.

Vanliga arbetare fick höjda skatter medan riksdagsledamöterna höjde sina egna löner och nu sänks skatten för dom som tjänar i paritet med riksdagsledamöter och uppåt.

I dessa tider där alla fått det svårare så ska inte bara höginkomsttagarna få lättnader för att klara vardagen, det borde gälla alla som arbetar.
Citera
2023-08-25, 01:08
Medlem
Lysande sätt att upprätthålla inflationen.
Bättre att lägga pengarna på skola, sjuk- och tandvård.
Citera
2023-08-25, 01:15
Medlem
Manginazs avatar
Sjuka mytomaner är vad som är.

Om jag hade trott och röstat på Socialdemokraterna under mitt liv och nu äntligen vaknat upp och insett vad dom har åstadkommit med sin sjuka politik så hade jag haft sån ångest att jag antagligen hällt en dunk bensin över mig själv och fjuttat på och hoppats att det hade förbättrat min karma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in