2023-08-24, 16:48
  #378253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodo
Trends journal tidningen är iallafalll säker på att Ukraina förlorar och gör det stort, 7 döda på varje ryss och bara 22 miljoner invånare kvar mot Rysslands 140 miljoner. De har överste McGregor som sin expertkälla så jag vet inte vad deras insikt är värd.

Sluta läs kalle anka. Ryssland förlorar ca 3-5 per ukrainare.
Citera
2023-08-24, 16:50
  #378254
Medlem
leachs avatar
Ukraine claims at least 30 Russians were killed in pre-dawn Crimea raid
"The activity of the AFU (Armed Forces of Ukraine) near the Crimean peninsula is getting higher and higher. ... The AFU has been probing the ground near Crimea for several weeks now, looking for loopholes for an amphibious operation," it said.
https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-08-24-23/h_8966776e08f6e61bed3e6b84cda01222
Citera
2023-08-24, 16:57
  #378255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ukraine claims at least 30 Russians were killed in pre-dawn Crimea raid
"The activity of the AFU (Armed Forces of Ukraine) near the Crimean peninsula is getting higher and higher. ... The AFU has been probing the ground near Crimea for several weeks now, looking for loopholes for an amphibious operation," it said.
https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-08-24-23/h_8966776e08f6e61bed3e6b84cda01222

Det här är det bästa på länge, dom må vara starka i fronten men det blir mindre där bak då.
Citera
2023-08-24, 17:00
  #378256
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Sluta läs kalle anka. Ryssland förlorar ca 3-5 per ukrainare.
Verkligen Kalle Anka. Intressant ändå med sådana åsikter. Hur kan man ta dem på allvar i något fall när de nämner översten som källa?
Ukraina kämpar på bra för att vara besegrade för 1,5 år sedan,
Citera
2023-08-24, 17:01
  #378257
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodo
Trends journal tidningen är iallafalll säker på att Ukraina förlorar och gör det stort, 7 döda på varje ryss och bara 22 miljoner invånare kvar mot Rysslands 140 miljoner. De har överste McGregor som sin expertkälla så jag vet inte vad deras insikt är värd.

Överste Noll koll! Han har ingen aning alls utan hittat på, dessutom köpt av Putin!
Citera
2023-08-24, 17:11
  #378258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodo
Verkligen Kalle Anka. Intressant ändå med sådana åsikter. Hur kan man ta dem på allvar i något fall när de nämner översten som källa?
Ukraina kämpar på bra för att vara besegrade för 1,5 år sedan,

Jag har skitit i allt som kommer från hans mun, 3 dagars kriget går för fullt dag 546, så många rätt kan han inte haft
Citera
2023-08-24, 17:12
  #378259
Medlem
Taggads avatar
Verkligheten kryper närmare?
Citat:
USA-källa: Luftvärn på rysk mark orsakade kraschen
USA tror att ryskt luftvärn sköt ner planet med Wagnerledaren Jevgenij Prigozjin ombord, uppger amerikanska källor för Reuters.

Källorna, som vill vara anonyma på grund av det känsliga läget, uppger även att roboten ska ha skjutits från rysk mark. Men informationen är fortfarande under granskning.
https://omni.se/t/wagner-kraschen/9dbdbff0-e8a9-413b-92a0-8912567976ed
__________________
Senast redigerad av Taggad 2023-08-24 kl. 17:14.
Citera
2023-08-24, 17:13
  #378260
Medlem
Skarp varning från USA om att amerikaner bör lämna landet omedelbums.
Sedan kan man ju undra vad det är för utlänningar som fortfarande befinner sig i Belarus och Ryssland, dessa två instabila diktaturer med noll rättssäkerhet. Själv skulle jag då inte sätta min fot i dessa allt för osäkra krigsförhärligande diktaturer den saken är klar.
skulle def, kännas säkrare att promenera på Kievs gator under en rysk attack än att promenera i Moskva med FSB i hälarna.

Känns om Luka tappat greppet om händelseutvecklingen i landet vilket kan förklara Polen och Baltstaternas beslut att ev. stänga gränsen mot Belarus helt. Och det är nog inte mot Warszawa som ev. rester av terrororganisationen Wagner går utan mot Minsk när deras ledare fallit. Luka har ingått ett oheligt förbund med djävulen i Kreml och det kan kosta mer än det smakar.
Citera
2023-08-24, 17:21
  #378261
Medlem
Sgt.Blands avatar
Nu börjar experterna bli svettiga i suggan Skabeyevas show. Khodarenok varnar för att vapenleveranserna till UAF är snart så stora så att de börjar närma sig kritisk massa. De vevar bilder på F16 i bakgrunden haha.

https://twitter.com/TheKremlinYap/status/1694728449703727294
__________________
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-08-24 kl. 17:37.
Citera
2023-08-24, 17:23
  #378262
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu börjar experterna bli svettiga i suggans Skabeyevas show. Khodarenok varnar för att vapenleveranserna till UAF är snart så stora så att de börjar närma sig kritisk massa. De vevar bilder på F16 i bakgrunden haha.

https://twitter.com/TheKremlinYap/status/1694728449703727294

Fler F-16 är lovade.

✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈ ️✈️

This is how many F-16 fighter jets Ukraine will most likely receive

73!

- 19 from Denmark
- 12 from Norway
- 42 from Netherlands
https://twitter.com/visegrad24/status/1694730057330393230
Citera
2023-08-24, 17:24
  #378263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Det här är det bästa på länge, dom må vara starka i fronten men det blir mindre där bak då.

Precis! Efter att det nu bevisats att ryssen är precis lika fyrkantig som vanligt så har Ukraina med sina stickattacker kunnat avläsa att allt ryskt försvar ligger nedgrävt i Luhansk och Donetsk. Nu begynner det så låt oss se hur fort ryssarna retirerar enligt plan som det heter.
Schimpansen(ryssen) skriker sig blodig över sitt övertag i minor på fält...men eftersom att det är och förblir en schimpans så glömde den bort att dessa landminor inte fungerar lika bra i vatten.
Nu får vi väl se ryssen frilägga och aktivera hela sin svarta-havsflotta till försvar...eller kanske inte, nej...Man har visst retat upp andra stater runt svarta havet så mycket att reglerna har ändrats.
Endast en ryss kan resonera och planera strategi på detta totalt intelligensbefriade vis och samtidigt tro på det ända in i desperationens sista andetag. Må de undergå samma tvagning som förra gången de fick sanningen uppslängd i nyllet. Att Ukraina hjälper deras stackars obildade folk till förstånd är bara en bonus. Väl nedtecknat i historieböckerna skall det vara. De riktiga historieböckerna då ja, de på allt annat språk än ryska, så klart
Citera
2023-08-24, 17:35
  #378264
Avstängd
smaug20017s avatar
Wagner medlem som gråter vid ett hem byggt minnesmärke för att hans stora ledare prigosvin har kolat...

https://twitter.com/igorlachenkov/status/1694637323156095367

Snilla snilla inte den grota over dett nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in