2023-08-24, 08:10
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Openwindow
Fyfan va putin är lömsk, han fick död på Progozin till slut
Så det var alltså Putin som gjorde det?

Satt han och lurade i buskarna och använde sig av en gammal Katiusja?

Citera
2023-08-24, 08:11
Medlem
TotalWars avatar
Ryssland verkar styras av FSB (samma miljö som Putin kommer från). Tids nog kommer FSB få den ryska millitären emot sig och det är inte nödvändigtvis särskilt länge vi behöver vänta innan det sker heller.
Citera
2023-08-24, 08:12
Varför lär sig folk aldrig att sitta ned lugnt i båten?!
Nato-anhängare tog ut segern i förskott och hånade motståndare. Vi är inte med än.
Wagner skulle döda Putin i en statskupp, "alla" jublade. Han lever och har hälsan fortfarande.
Osv. i all oändlighet.

Förstår ni inte att vi befinner oss i ett psykologiskt krig, där lögner haglar från alla håll, även vårt?

Den fristående journalisten Patrick Lancaster påstår att det finns ett andra flygplan associerat med Jevgenij Prigozhin, som ska ha landat i Moskva efter en flygning från St. Petersburg. ”Nu kommer tiden utvisa vilket plan han befann sig på”, skriver han på X.
https://nyheter.swebbtv.se/wagnerche...-i-dodskrasch/

Jag har ingen aning om vad som stämmer, och det har inte ni heller.

Men...
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.

Låt sans och förnuft råda igen.
Citera
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Såg en video från en som gick vid krashsiten.
Där såg man en kropp och den skulle gå att identifiera genom att kolla på den.

Men såklart kan alla kroppar vara i helt olika skick.
Men om man helt klart vet vilka som befann sig på planen är det rätt enkelt att konstatera att om inge överlevde ja då är alla som befann sig på planet döda.
Wagner har välnredan bekräftat att pirogen dog ?

Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
FSB visste nog exakt vilka som steg ombord och var där när det lyfte. Kanske tom avlyssnat inuti själva planet. Då är identifiering inte svår så länge lite kläder överlevde.

Jag är fortfarande skeptisk. För att det står några namn på ett papper betyder det inte att de finns fysiskt på plats. Sannolikheten är väl stor, men med dessa ryssar vet man aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Mycket i Ryssland är världsklass..
Ditt tvivel beror på den hjärntvätt du genomgått.

Du är lycklig ovetandes

On topic.. Luktar skådespel lång väg... dags att pensionera sig efter en plastikoperation och alla tror du är död.

Lyckligt ovetandes om vad? Att Ryssland skulle vara en världsmakt inom militär? Har sett mycket videomaterial från krig och kan därigenom bilda mig en uppfattning. Det är mestadels snack om supervapen och elitstyrkor. De blir ju totalt överkörda av Ukraina och småpojkarna de skickat ligger och gråter i sina gropar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Mycket i Ryssland är världsklass..
Ditt tvivel beror på den hjärntvätt du genomgått.

Du är lycklig ovetandes

On topic.. Luktar skådespel lång väg... dags att pensionera sig efter en plastikoperation och alla tror du är död.

Det spelar ju ingen roll om haveriutredningen är världsklass. De kommer ju bara fram till det som deras chefer vill att de skall komma fram till. Ryssland är världsklass när det gäller desinformation.
Citera
2023-08-24, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Ryska psyken är byggda helt annorlunda,vem vet. Risk att ställas inför svar vid eventuell förlust,ge sken av att Wagner är nedlagt,lugna den ryska befolkningen då han fick fri lejd efter ”statskuppen”

Fel. Han blev eliminerad för att han var Judas, men hans familj och barn har skonats och kan fortsätta leva.
Citera
2023-08-24, 08:15
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Intressant och motivet?

Förvirra väst och alla natotroll
Citera
2023-08-24, 08:16
Medlem
Frågan är nu om dom verkligen kommer hämnas deras ledares död. En sak att säga det och sen verkligen göra det.

Vill dom dö för sina ledare och vad kan dom göra för att hämnas.

Hur tänker dom andra ledarna nu eftersom wagner är enorm privatarme så måste det ändå finnas 100 tals ledare i olika rank även där. Vem är den högsta ledaren nu?
Vad är deras möjligheter?

Hade jag varit Prigozhin så hade jag haft en plan om jag blev mördad och gett instruktioner men det är klart att dom inte säkert vill göra detta efter min död.

Med tanke på deras makt, den försvinner väl inte efter dom största ledarnas död. Dom måste fortfarande kunna göra en del jävelskap.
Citera
2023-08-24, 08:16
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goshigoshi
Det Bästa ned Piss-Grisens Mycket Tragiska och Högst Oturliga OLYCKA är att:::: förhoppningsvis var laptops och stickor med på planet med payrolls, bankkonton, bankkoder, alla kontaktuppgifter till legosoldaterna, listorna, fonder för stupades familjer etc. med på planet och brann som Facklor i Helvetet!!

Legos som inte får betalt drar direkt :-) LEL...

Nja, nu låter det mer som att de håller på bygga upp för att anfalla ryssland och satsa allt på att döda Putin.
Alla tycks tro att detta är Putins verk och inte att planet störtat av misstag eller olycka.
Är inte första gången som Putin rensar bort problem genom att döda, denna gång fick några civila gå samma väg.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-konsekvenser
Citera
2023-08-24, 08:17
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nato-anhängare tog ut segern i förskott och hånade motståndare. Vi är inte med än.
Wagner skulle döda Putin i en statskupp, "alla" jublade. Han lever och har hälsan fortfarande.
Osv. i all oändlighet.

Förstår ni inte att vi befinner oss i ett psykologiskt krig, där lögner haglar från alla håll, även vårt?

Den fristående journalisten Patrick Lancaster påstår att det finns ett andra flygplan associerat med Jevgenij Prigozhin, som ska ha landat i Moskva efter en flygning från St. Petersburg. ”Nu kommer tiden utvisa vilket plan han befann sig på”, skriver han på X.

Men...

Ha ha

Den ”fristående journalisten” Lancaster! 😂😂😂

Den var bra!
Citera
2023-08-24, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Inget fejk, Kreml gav honom ett ultimatum, antingen dödas hans familj och hans barn, eller så tar han deras plats och hans familj skonas.
Prigosjin var en "Tjuv", en "VOR". De har ingen familj. Hotar du att döda hans fru så säger han "Varsågod. Efter det att jag dödat DIG så gifter jag om mig. Barn kan jag alltid göra nya.
Men DU är död.
JAG kommer att leva vidare med bytet".
Mina "bröder"? Jag tar pengarna!
Min familj? Jag tar pengarna!
Min heder/ ära? Jag tar pengarna!
Mitt land? Jag tar pengarna!
Min gud? Jag tar pengarna!
Västerländska kapitalister är barnungar i jämförelse.
Jag tror inte Putin är "VOR" men han imiterar nog så gott han kan.
Senast redigerad av GregersWerle 2023-08-24 kl. 08:23.
Citera
2023-08-24, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Osv. i all oändlighet.

Men...

Patrick Lancaster... Skärp dig. Prigozhin var på passagerarlistan på det plan som nu har kraschat. Detta har de ryska myndigheterna sagt och de litar du väl på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in