Citat:
Ursprungligen postat av
Neurowipe
Då är det väl dags att ratificera NATO så vi kan skicka våra JAS att patrullera svarta havet kan jag tycka.
Det är en helt annan sak. För här har Turkiet saker att vinna på en helt annan front. Att Turkiet anser sig tjäna på att utpressa oss är egentligen ett bra betyg för vårt lilla men inte så obetydliga land. Vad gåller ungern gissar jag att det endast är inrikespolitiska skäl. Som de bara kommer undan med så länge Turkiet inte godkänner Sverige.
Jag tror inte det påverkar kriget i Ukraina ett dugg. Sverige bidrar och samarbetar ändå med NATO. Så länge inte Ryssland anfaller nåt NATO-land eller Sverige så har det ju ingen större betydelse.