2023-08-24, 04:07
Medlem
SamuraiBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoraTheExplorer
Mina starka misstankar lutar åt att Putin hade ihjäl honom och jag tycker ändå att han levde väldigt lång tid efter att han skämde ut Putin inför hela världen.

Sen har jag en svag Teori om att Prigozhin gjort det här spektaklet för att undkomma en säker död, men har han verkligen resurser till att fixa en sådan "föreställning"?

Men om man övertänker lite så kan han ju faktiskt lurat skjortan av Putin och Putin fick stå för fyrverkerierna.

Prigozhin: "Hej då Putin nu tar jag och åker iväg i det här flyplanet, vi hörs"
Putin: "Hej då, KABOOM!"

Svårt att vara säker på något, det högst troliga är såklart att Putin ligger bakom och att Prigozhin är död, Putin har röjt undan en väldans massa människor som inte varit i närheten av att ställa till det som Prigozhin gjorde och han kommer fortsätta att ha ihjäl människor som han tycker sviker inte visar respekt eller råka somna vid ett tal.
Intressant teori om att han skulle "fejkat" att vara på planet och det kan förvisso vara sant, men vi får inte glömma att Putin kommer från KGB, han om någon borde vara typen som verkligen ser till att han då var ombord på planet, alternativt han var mördad innan givetvis, skulle inte förvåna mig om de körde hela smörgåsbordet, avlivade honom och lade liket på planet.
Citera
2023-08-24, 04:08
Medlem
HeyHumphreys avatar
Anmärkningsvärt här att SVT direkt går ut med teorin att det är mord, inte en olycka.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/e...nserna-kan-bli

Olyckor händer faktiskt. 2011 dog 44 människor i rysk flygkrasch, varav 37st från Lokomotiv Jaroslavi. Hade de också retat upp FSB?
Mellan raderna så ser ju denna "olyckan" såklart riggad ut. Men vilka fan är Sveriges Television att göra den bedömningen. De hade aldrig kunnat nämna t.ex. mordet på JFK, Martin Luther King m.fl. annat som konspirationsteorier. Att stater i moderna Europa/USA helt enkelt inte gör sådant. Visst tror man såklart detta men SVT har de bevisen ännu. Oprofessionellt.
Citera
2023-08-24, 04:19
Medlem
General Lex Luthor har kraschat, stoppa pressarna
Citera
2023-08-24, 04:30
Medlem
Polis2010s avatar
Är han död. Jag tvivlar på det. Igår var har han i Afrika. Vem vill döda Putins kock. Precis som allt i detta krig propaganda. Ingen vet vem som vinner. Ukraina kommer iaf få Europas finaste städer.
Citera
2023-08-24, 04:46
Medlem
Polis2010s avatar
Att han Wagner och stf skulle flyga i samma flyga tillsammans till Moskva. Nu är Lettland. Litauen eller Estland som har skickat upp en typ av Patriot. Att Ryssland skulle göra detsamma det var fattbart.
Citera
2023-08-24, 04:47
Medlem
Ferhs avatar
Skadorna på planet etc tyder på att det blev nedskjutet och att det inte har skett någon explosion inifrån. Skulle däremot knappast förvåna mej ifall Ryssland låter en grupp bestående av enbart ryssar utreda det hela och att de kommer fram till att det bara var en olycka.

Läste för övrigt ett roligt skämt att Prigozhin överlevde flygkraschen, men att han oturligt nog råkade ramla ut genom fönstret på ambulansen på väg till sjukhuset.
Citera
2023-08-24, 04:50
Medlem
Polis2010s avatar
Han lever
Citera
2023-08-24, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Är han död. Jag tvivlar på det. Igår var har han i Afrika. Vem vill döda Putins kock. Precis som allt i detta krig propaganda. Ingen vet vem som vinner. Ukraina kommer iaf få Europas finaste städer.
Ja just det var han verkligen i Afrika eller var det en gammal film som visades. Ja vem kan vilja döda Putins kock, ett mysterium. Lite som ditt inlägg, ett mysterium. Är det svenskan eller något annat du har problem med.
Citera
2023-08-24, 04:54
Avstängd
Video där någon filmar lite snabbt nära planet samt syns en kropp till

https://streamable.com/gjdtsi
Citera
2023-08-24, 05:04
Medlem
Polis2010s avatar
Planet störtar inte. Inte träffad av robot. Wagner och medhjälpare hoppade ut innan innan de hoppae på planet. Hänger ni mig.
Citera
2023-08-24, 05:10
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Proryzzar har ni kommit fram till om det är bra eller dåligt att Prigge mördats?

De inväntar officiella besked, just nu luftas lite olika teorier därfrån för att se vilken/vilka man ska gå all in på. I huvuddrag följande:

1: Han har lurat alla och lever
2: Flygplan störtar i ryzzland
3: Ukraina sköt ner planet:
4; CIA placerade en bomb på planet
5: Det är en judisk konspiration...

Vi får se vilket trollmanus de väljer till slut...

För alla andra är det glasklart vad som hänt, Putin beordrade planet nerskjutet för att försöka återställa sin maktposition som skadades allvarligt under kuppen i juni. Både ettan och tvåan i Wagner var ombord och därmed minimerar han risken för att den numera kraftigt avväpnade wagner armén skall ge sig ut på hämnd turné.

Får se om Putlers plan att återställa sin makt i ryzzland lyckas eller den misslyckas och slår tillbaka mot honom själv?
Citera
2023-08-24, 05:16
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Hur ska det gå till? Han har folk som provsmakar allt innan han förtär det.

Finns alltid sätt att döda Putin. Kan tänka mig en bomb som blåser tåget i luften, det tåg han brukar åka med till Svarta havet. Omöjligt bevaka rälsen på den sträckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in