2023-08-24, 02:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Inte någon fråga som vinner min röst men de flesta skattesänkningar är av godo.
Det handlar om att stoppa indexuppräkningen av skatteskalorna och på så vis höjs skatten för de med en någorlunda lön.
Det är bara bidragssossar som gillar dylikt
Citera
2023-08-24, 03:14
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Automatik
Man anordnar en presskonferens för att presentera ett populistiskt förslag som skulle innebära några extra hundralappar per år till vissa medborgare? Tror de att någon går på det här?

Redan i inlägg #5 här ser du hur många mindre bildade Svensson reagerar på detta. De har inte ens förmåga att förstå vilka meningslösa summor vi talar om månadsmässigt. Det är kristider för många överbelånade familjer med dålig budgethållning, och då vänder de sig mot S, som deras föräldrar gjorde och deras föräldrar innan dess. Pappa staten fixar.

Skillnaden mellan dagens S och S på 90-talet, eller S på 70-talet är dock enorm, vilket de inte har bakgrundskunskap, eller för den delen vilja, att förstå.

Hade det rört sig om 1900 kr i månaden i minskad skatt, så hade jag kunnat acceptera det, men nu handlar det om lite drygt en hundralapp...
Citera
2023-08-24, 03:46
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Hade det rört sig om 1900 kr i månaden i minskad skatt, så hade jag kunnat acceptera det, men nu handlar det om lite drygt en hundralapp...

Ja juste! "500kr mer i månaden" så lät det förra krisen 2008-2010. Och idioterna öppna stjärten gladeligen.

Tro på det här systemet som rövknullar er och era barn. Det är äckligt.
Citera
2023-08-24, 04:28
Medlem
Oooh wow sossarna vill sänka min skatt me 158 kr per månad herrejävlar vilken fin deal!
Citera
2023-08-24, 04:42
Avslutad
Socialdemokraterna borde klassificeras av SÄPO som en terroristorganisation
Citera
2023-08-24, 04:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Redan i inlägg #5 här ser du hur många mindre bildade Svensson reagerar på detta. De har inte ens förmåga att förstå vilka meningslösa summor vi talar om månadsmässigt. Det är kristider för många överbelånade familjer med dålig budgethållning, och då vänder de sig mot S, som deras föräldrar gjorde och deras föräldrar innan dess. Pappa staten fixar.

Skillnaden mellan dagens S och S på 90-talet, eller S på 70-talet är dock enorm, vilket de inte har bakgrundskunskap, eller för den delen vilja, att förstå.

Precis. Om sossarna var genuint intresserad av svenska arbetares välstånd så hade de börjat med att sänka vårt bistånd till minimum och gett pengarna tillbaka till svenska arbetare men nej, sossarna mål är att suga ut varenda öre ur svenska arbetare och sen ge till sig själva och andra sosse-lojala personer i olika myndigheter, organisationer m.m. som SIDA där cheferna betalar sig själva miljonlöner.

Sossarna är en korrupt kommunistisk smörja som bara vill rövknulla svenskar så mycket de kan.

De rödgröna horungarna kommer ALDRIG få ett enda öre till av mig. En kula i ansiktet kan de få istället.
Senast redigerad av Sickmyduck 2023-08-24 kl. 04:49.
Citera
2023-08-24, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Oooh wow sossarna vill sänka min skatt me 158 kr per månad herrejävlar vilken fin deal!
Inkomstskatten, men det tar man igen med höjd skatt på energi/drivmedel mm.
Citera
2023-08-24, 05:39
Avslutad
158kr sänkt skatt i månaden är sånt skämt att det nog hade varit smartare att inte föreslå det.
Citera
2023-08-24, 05:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
Det här borde falla väl i smaken för högerfjollor som slickar Moderater dock. Liksom mer pengar i plånboken det är ju sånt här ni öppnar stjärten för.

Reinfeldt den Galne hade iaf vett att muta den ignoranta arbetaren med mer än 1000 i månaden.
Citera
2023-08-24, 05:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Reinfeldt den Galne hade iaf vett att muta den ignoranta arbetaren med mer än 1000 i månaden.

Samtidigt som han våldtog Sverige.
Maggans 160 spänn duger gott och väl
Bäst skulle vara om högern gav oss 2tkr, liksom de har satt oss i skiten. Den vanliga arbetaren åker med terrorhot på tuben till jobbet. Vilket inte skulle hänt om sossarna styrde.
Citera
2023-08-24, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Inkomstskatten, men det tar man igen med höjd skatt på energi/drivmedel mm.

Menade att vara sarkastisk där men inser nu att det funkar lite sådär när man skriver och inte pratar. Oavsett så är denna skattesänkning ett jävla skämt hur har idioterna bland sossarna ens mage att föreslå ett sådant skämt till skattesänkning undrar jag.
Citera
2023-08-24, 06:19
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Varför vill man köpa väljare tre år innan val? Och vilka väljare låter sig köpas för ynka 2000.

Dessutom ett förslag som skulle eldat på inflationen och därmed blivit kostsam för gemene svensk.

Idioti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in