Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Haha!
Jag läste vadderat kylskåp. Dags att sova.
Och ja - jag anser att hon borde hört både ringsignal och det grannen beskriver.
Även om du är ända in i murstocken.
Jag har bara varit några meter från den, men inte ända in i den när jag ”bilade” till Vetlanda. Signalen bör höras i lgh ja. Annars känns den underdimensionerad. Frågan är om alla vaknar av en sådan? Man kanske kan sova utan att höra vare sig stök eller väckarklocka vad vet jag?
Tolkar man tingsrätten rätt så bör dock MH ha varit vaken när grannen ringer på. Om han gick till vardagsrummet 02:40 som de menar så är hon ju vaken med stegserien 02:43 antar jag de menar. Samtidigt så menar de att mordet pågår då med tanke på ljud i väggen. Den tidslinjen hade de kanske behövt förtydliga då det uppstod lite frågor kring den i riksradion P4 och P1 bl.a.
En annan tolkning som gjorts är att hon vaknar av ringklockan, men där är hon inte i sin berättelse. Antingen så har hon partajat bort minnet eller vettet den natten. Vilket av dem är lite svårt att avgöra fortfarande enligt min mening.
På tal om sova så verkar MH lyckas sova sig genom JJ:s hitparad från Spotify i bilen från skogen? Den pågår hela vägen hem enligt protokoll.