2023-08-23, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Det var väntat. Intressant att det ändå tog sådan tid att då bort honom.

OM det är planerat så är det såklart så man ska göra, vara vänlig förlåtande och efter en tid hugga.

Men luftrummet över Moskva stängdes igår tror jag eller förrgår och hade det öppnats efter det?
Citera
2023-08-23, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
1: Putin tog kål på honom med ryska säkerhetspolisen - 50% sannolikhet
2: Han fejkade sin egna död för att han visste vad som väntade - 20% sannolikhet
3: Det var en olycka på riktigt, ryska plan störtar och det ganska ofta - 20% sannolikhet
4: Ukraina såg på något sätt till att få honom död, med eller utan väst - 10% sannolikhet.

20% är jävligt hög procent sett till alla flygningar som ändå görs i Ryssland. Verkar inte vara någon svårt väder, vilket t.ex. det var vid kraschen i Katyn Polen, som gjorde högre sannolikhet för olycka. Jag skulle säga hata slumpen som GW säger och sätta denna sannolikhet på max 5%.
Citera
2023-08-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuciusDecman
Årets minst oväntade dödsfall, om han är död. Att han överhuvudtaget befann sig i Ryssland var ju bara dumdristigt.

Judas Prigozhins dagar var räknade som han var medveten om och han förhandlade att hans barn inte skulle hamna onåd pga hans svek, vilket Kreml godkände och tog ut honom.
Citera
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
1: Putin tog kål på honom med ryska säkerhetspolisen - 50% sannolikhet
2: Han fejkade sin egna död för att han visste vad som väntade - 20% sannolikhet
3: Det var en olycka på riktigt, ryska plan störtar och det ganska ofta - 20% sannolikhet
4: Ukraina såg på något sätt till att få honom död, med eller utan väst - 10% sannolikhet.

Snarare 90% på första, 5% på andra och resten delar 5%.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Judas Prigozhin dagar var räknade vilket han visste om.
Ja, det måste han väl ha förstått. Nästan som han försökte sätta rekord i konstigaste sättet att ta sitt liv på.
Citera
2023-08-23, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gamer007
Det är oundvikligt att Prigozjin kommer dö i en olycka eftersom Putin inte gillar konkurrens.

Men å andra sidan skriver ryska tidningar att Prigozjin är död vilket borde betyda motsatsen i och med att ryska tidningar nästan alltid ljuger.

Jag skulle nog vänta några dagar till innan man kan vara helt säker på om han lever eller inte.
konkurrens?? Det var nästan statskupp, sådant är nästan dödstraff i de flesta länder
Citera
Medlem
Arethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Jaha, så du tror privatjet kan flyga hur som helst och lyfta och landa på flygplatser när dom känner för det? Alright.

För övrigt var den fd spermien inte min. Det var jag, nu är jag människa. Men du verkar ju vara neandertalare så du kanske inte är så bra på biologi.

Var skrev jag att planet inte hade tillstånd?
Tror du rysk byråkrati är ett sådant under av precision att alla osnutna beväringar nödvändigtvis meddelats att kl X så kommer ett privatplan att flyga här? Dvs ett undantag i det annars dysfunktionella dyng-landet Ryssland?

Btw, var spermien ifråga en privatspermie som inte hade ”pappas” tillstånd? Var inte alla kromosomer incheckade? Du är gnällig och lättstött, det tyder på liten snopp
Citera
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Den svarta lådan kommer inte att bytas ut utan man kommer göra så att den inte går att hittas. Som jämförbart med Palmes mordvapen som aldrig hittades.

Så du tror att Juden Putin skall gömma den ?
Citera
2023-08-23, 23:45
Medlem
Citat:
Judas Prigozhins dagar var räknade som han var medveten om och han förhandlade att hans barn inte skulle hamna onåd pga hans svek, vilket Kreml godkände och tog ut honom.
Låter rimligt faktiskt, vilket är sjukt i sig själv. Nu om Putin skulle hålla ett sådant löfte är ju en annan sak.
Citera
2023-08-23, 23:45
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Ser märkligt ut när planet kraschar, singlar ner som ett höstlov. Verkar som ingen motor funkar inte heller verkar som det går att styra, borde " normalt " sett gå att glidflyga och göra en nödlandning.
Detta är säkert ett verk av Putins lakejer, ett "statement" om man sätter sig upp mot Putin.
Putins vänkrets börjar bli mindre och mindre, undrar när han är helt ensam. Är tiden snart slut för honom?

Har inte kollat på filmen men med det du förklarar och att det sker känns lite för mycket ”hoppsan” då jag gissar att Putin ledsnat på wagner och helt enkelt ville bli av med dem.

Om det nu inte blev nedskjutet så kan det mycket väl ha blivit ”lagat” i moskva.
Citera
2023-08-23, 23:46
Medlem
mr13377s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Snarare 90% på första, 5% på andra och resten delar 5%.
Ja det är ju 0% chans att det var en olycka, filmerna visar ju en rejäl explosion i luften som stämmer väl överens med luftvärnsrobot vilket också personerna på filmen vittnar om.

Men svensk media kommer säkert citera rysk media hellre än att kolla på videobevis som vanligt.
Citera
2023-08-23, 23:46
Medlem
goseigens avatar
DM skriver att svinet Utkin också var ombord. Härligt om det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in