2023-08-23, 22:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Illharjenhistorian kan ha varit en trygghet för henne och en story hon kunnat föreställa sig, dessutom helt ofarlig eftersom den inte var sann.

Det blev knepigt när den föll och hon på egen hand skulle navigera undan FLs frågor. Hon bet sig fast så länge som möjligt.
Det är inte ofarligt i ett indiciemål och det torde hennes advokat informerat om.

I TR får hon inleda fritt, ÅK ber henne börja med Nöjet. Att hon överbetonar fyllan går inte att ta miste på. T hamnar rent av i skymundan.
Det är vin på tom mage... Stor Redbull vodka, en 6:a. Sen en till,... sveper den.

"Jag har ju druckit en hel del, jag är inte helt med i matchen.... Det börjar snurra ganska mycket.."
ÅK avbryter och börjar ställa frågor.

Att ramla och spy är i paritet med en rejäl fylla.
Det blir yrsel och dimmigt.

Men det är inte bara J:s påhitt.
Hon tar i rejält på egen maskin och rent av s e r alla spyfläckar på byxor och tröja.
Really?
Citera
2023-08-23, 23:00
Avslutad
Citat:
Eftersom hon berättade för samsittaren måste det omedvetna, om det nu var så, ha släppt senast då.

Alla Ms lögner medför att även möjliga förklaringar får frågetecken och det går inte att säkert avgöra vad som är rent hitte-på och vad som skulle kunna härröra från svårigheter. Mest förefaller det vara en mischmasch av allt.
Men min fråga var inte när blockaden släppte utan när den slog till. När tappade hon tillgången till sitt eget minne?

Blockaden måste ha slagit till nästan omedelbart, eftersom Johanna kunde fylla hennes tomma minne med falska minnen vid Illharjen. Är det så du tänker?

Så - förlorade hon minnet när hon kom hem och sov några timmar? Vaknade Maja upp några timmar efter dumpningen och hade glömt bort det?
Citera
2023-08-23, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Den halvtimmen ligger i luften och surrar, för inte fan satt J och T och pratade i 30 minuter i all vänskaplighet. Inte en chans! Men hur pressa ur J och M vad som hände då? Klarar åklagaren att få fram det?

Tove hade flera skador förutom strypningsskadorna och såret i bakhuvudet. Hur uppkom dessa?

TT blev med stor sannolikhet både fasthållen, strypt och misshandlad under lång tid 💔
Citera
2023-08-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om den 20-åriga flickan Janss*n är en livsfarlig människa och därtill, även en fullbordad psykopat, så är det något, som jag, inte känner till, tillika sagt, att Janss*n mäktar med sig själv, att kunna mörda på nytt igen precis när det behagar henne är också någonting, som jag inte känner till och dessutom sagt, så har jag mycket svårt för att överhuvudtaget kunna tro att Janss*n skulle kunna utföra ytterligare ett mord.

Enligt ovan skrivet, så var det inte dessa saker som mitt tidigare inlägg handlade om, utan jag ställde en fråga gällande om den 20-åriga flickan Janss*n kan tänkas ha en sjuklig kärlek till just elden. 🔥👧🔥 The Queen of Fire.

Mvh/@JokerMannen

Att JJ har eldat har varit för att mörda TT med familj inte för att hon gillar eld....

TTs tröja och BH var uppdragen, brösten var blottade, TTs gylf var öppen och JJ brukade titta på en våldsam porrfilm, där en flicka som är mycket lik TT blir grupovåldtagen i...........
Citera
2023-08-23, 23:07
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, M har en roll som följare och det är just denna följsamhet som är farlig.

Men ang illharjenhistorian är det J:s story initialt som M vidhåller i 47 dagar och sen fortsätter hon på egen maskin utan J.
Hon har som sagt spyor på kläderna hon lägger i tvättkorgen och det har aldrig hänt.
I det skedet är fyllan likaväl på uppehällningen så det är inte i dimma dold.

Sen när hennes DNA saknas i badrummet trots alla spyor så switchar hon om. Noll spyor, noll kräla, inte ramlat.
Hon var bara hungrig. Hon byter fot alldeles för tvärt när hon väl byter åsikt - men det tog 11 förhör ang nåt som varit själva stommen i hennes story.
Att hon blev hungrig tolkar jag som ett klumpigt försök att anpassa storyn till McD resan, men hon trasslar in sig lite i när, var hur.
Citera
2023-08-23, 23:09
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men min fråga var inte när blockaden släppte utan när den slog till. När tappade hon tillgången till sitt eget minne?

Blockaden måste ha slagit till nästan omedelbart, eftersom Johanna kunde fylla hennes tomma minne med falska minnen vid Illharjen. Är det så du tänker?

Så - förlorade hon minnet när hon kom hem och sov några timmar? Vaknade Maja upp några timmar efter dumpningen och hade glömt bort det?
Klockren kommentar. Såå bra!
Citera
2023-08-23, 23:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Att hon blev hungrig tolkar jag som ett klumpigt försök att anpassa storyn till McD resan, men hon trasslar in sig lite i när, var hur.
Ja, hon är så illa tvungen, det är risk för dominoeffekt. Vad skulle hon med en cheeseburgare till annars?

Här ses väl det du var inne på, dvs att det inte är värst sofistikerat.
Men en lögn är en lögn oavsett vilken mun den kommer ur.

Att sen börja utnyttja traumatiska händelser som argument för lögner är rent osmakligt.
Mot de som de facto plågas på riktigt vill säga.
Citera
2023-08-23, 23:23
Medlem
Det finns några som tycker att Majas första advokat inte gjorde mycket väsen av sig.

Men även advokater är människor med värderingar normalt sett.

Det kan mycket väl vara så att han har fått reda på sanningen från Maja och det är svårt att företräda någon med vetskap om personens aktiva roll i mordet på Tove.
Citera
2023-08-23, 23:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Det finns några som tycker att Majas första advokat inte gjorde mycket väsen av sig.

Men även advokater är människor med värderingar normalt sett.

Det kan mycket väl vara så att han har fått reda på sanningen från Maja och det är svårt att företräda någon med vetskap om personens aktiva roll i mordet på Tove.
Nu vet jag knappt vad de heter men om sistnämnda sker då har lojaliteten inför klienten ett tak. Försvararen får inte främja orätt och ska såvitt jag vet lämna uppdraget, om nu inte klienten kan övertalas att erkänna offentligt förstås.
De kom inte överens, saknar förtroende osv brukar det låta offentligt (sekretessen består).
Citera
2023-08-24, 00:13
Medlem
Citat:
Nu vet jag knappt vad de heter men om sistnämnda sker då har lojaliteten inför klienten ett tak. Försvararen får inte främja orätt och ska såvitt jag vet lämna uppdraget, om nu inte klienten kan övertalas att erkänna offentligt förstås.
De kom inte överens, saknar förtroende osv brukar det låta offentligt (sekretessen består).

Exakt min tanke och uppfattning 🌹
Citera
2023-08-24, 00:22
Medlem
Citat:
Några minuter hit och dit är en sak men inte den tidsspegeln från att de anländer vs grannens iakttagelser.

Det är mer troligt att både J och M ljuger än att grannen tagit fel. J (som erkänt) vill ha lindrigt straff (10 sek, olyckshändelse) vill garanterat tona ner det ursprungliga läget med planerad misshandel. Det är nästa gemytligt på hemvägen innan hon är klar och nog är det T som är dum direkt de kommer innanför dörren.
Hon ska ha mord till knappt vållande el dråp.

M vill inte veta av detta alls. Hon var full, hon spydde. Hon var på toa så J hade kunnat ta ut hyra.. .
Hon sov och gemytligt i köket mellan T och J var det.
Inte skulle de slåss, åh nej då.

Hon satsar på brott mot griftefriden i sitt erkännande.

I ärlighetens namn hade de låtit bättre om hon sagt hon iaf hört nåt, om oskyldig. Det förefaller orimligt.
Sovalkov med pappvägg i stort sett, en liten etta - medan grannen dyker upp av oväsen inkl ringer på.

Oavsett hur och på vilket sätt MH är inblandad i detta så måste hon i hovrätten ta bladet från munnen. Utrymmet för hur mycket hon sover har krympt från 02:19 och framåt. Utredningen har inte heller visat hur länge stegserien som påbörjas 01:51 pågår. Det är 75 steg totalt (om jag minns rätt), men sluttiden saknas. Även start- och sluttid för våningsförflyttningen saknas från utredningen. Den finns i analysprogrammet.

Det var inte ”lätt” för MH att bli förhörd i tingsrätten, men man får hoppas ny advokat slagit i henne lite fighting spirit så hon kan berätta mer fritt och sammanhängande. Att skydda JJ har hon inget för. Det är MH:s version mot JJ:s berättelse och de står långt från varandra. Hjärnspöken från konferensen vid Illharjen och tidigare förhör får hon släppa.

Hon har haft snart ett år på sig i häktet att få fram en vettig tidslinje. Läge att fylla i luckorna från tingsrättens förhör och antingen hänga ut JJ eller berätta om sin egen delaktighet.

Då det inte finns några bevis för att hon varit i badrummet eller deltagit i våldet så får hon försöka få hovrätten att fatta det en gång för alla. Ja hon var trött och lite sönderfestad, men att bara säga att man sov har iaf en instans inte trott på.

Däremot så kan ny advokat för MH fråga MH varför hon ljög i polisförhör och sedan ändrade sig. Vidare så kan han pusha för JJ:s radda av lögner. De är ett par stycken.

Tingsrätten köpte JJ:s berättelse om MH:s deltagande, men samtidigt så menar JJ att konfrontation och våld sker ganska snart efter hemkomsten. Frågan är vad som får vissa utredare att tro att mordet sker runt 02 eller 02:20? Alltså enl radioreportage. Om grannen menar på 02:40 att han låg i sängen (enl radion) så borde ju vissa utredare ifrågasätta den tiden med bred marginal. Vissa så mkt som 40 minuter. De tror inte grannen minns rätt? Men är han 30-40 minuter fel med dunsen han hör?

Skulle man knacka/dunsa i badrumsgolvet hör grannen under det, men frågan är om ljudvågorna når sovalkoven via material i badrumsdörr, vägg, murstock, vägg, vägg, kylskåp, vägg och ”vadderad” sänggavel? I teorin gör det det rent tekniskt kanske men hur ”högt” låter det då?

Påminner om hur lägenhetens planlösning ser ut:

https://gofile.io/d/FT5iqu
Citera
2023-08-24, 00:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
TT blev med stor sannolikhet både fasthållen, strypt och misshandlad under lång tid 💔
Och hur stor är sannolikheten att Maja missade detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in