2023-06-22, 17:58
Medlem
Sojadrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Tips på bra brädspel för 1 person att spela?
Jag tipsar om Coffee Roaster Ett spel om att rosta kaffe. Olika blandningar kräver olika rostningar och komponenter.
Citera
2023-06-22, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sojadryck
Jag tipsar om Coffee Roaster Ett spel om att rosta kaffe. Olika blandningar kräver olika rostningar och komponenter.

2.11 i complexity ranking borde jag klara. Är för korkad för brädspel som på den sidan har hög complexity ranking.

Iaf tack för tipset, det verkar skoj faktiskt.

Och tack för alla andra tips i tråden
Citera
2023-06-22, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Du kan ju testa att spela dungeons and dragons ensam. Bara du har fantasi så lär du kunna vara alla karaktärer själv :P

Haha kul idé. Men skulle nog bli psykotisk av att spela olika karaktärer en helkväll. Slutar väl med att man har fest med sig själv där man är olika karaktärer under kvällen man umgås med.
Citera
2023-06-22, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EastAreaPapist
De flesta co-op spel funkar väl ensam. Jag gillar Spirit Island. Gloomhaven bör funka, fast det blir lite lättare. Svaret beror lite på vilken typ av spel du gillar, och kanske framförallt hur tungt det får vara.

Låg complexity ranking gärna mao inte tunga brädspel. Inte barnspel för den delen heller..
Senast redigerad av Flashbackwards 2023-06-22 kl. 19:14.
Citera
2023-06-23, 11:41
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Låg complexity ranking gärna mao inte tunga brädspel. Inte barnspel för den delen heller..
Spirit Island är rätt komplext men utmanande och kul när man kommer in i det.

Terraforming mars är ett hyfsat enkelt och kul spel att köra solo. Det blir ett lite annorlunda spel solo än mot andra spelare men jag gillar det i bägge lägena.
Citera
2023-07-23, 20:48
Medlem
soulreapers avatar
Heat: Pedal to the Metal.
Har ett botsystem som var väldigt enkelt att sköta, spelet i sig är enkelt men väldigt bra. Har spelat 10-talet partier solo och bottarna ger en lagom utmaning.

Jag har haft väldigt många bra partier med Nemos War och Dawn of the Zeds.
Även Robinson Crusoe är ett spel jag föredrar att spela själv.

Vill man steppa upp något i komplexitet så är Commancheria och Navajo Wars riktigt bra. Föredrar Commancheria.
Citera
2023-07-24, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Heat: Pedal to the Metal.
Har ett botsystem som var väldigt enkelt att sköta, spelet i sig är enkelt men väldigt bra. Har spelat 10-talet partier solo och bottarna ger en lagom utmaning.

Jag har haft väldigt många bra partier med Nemos War och Dawn of the Zeds.
Även Robinson Crusoe är ett spel jag föredrar att spela själv.

Vill man steppa upp något i komplexitet så är Commancheria och Navajo Wars riktigt bra. Föredrar Commancheria.

Guld värda tips. Tror de sista du nämnde är för avancerade för mig dock.
Citera
2023-08-19, 15:25
Medlem
Jag fattar inte grejen med solospel. Är jag ensam läser jag en bok, lägger ett puzzel, ser en film eller spelar datorspel. Vad är tjusningen med solospel?
Citera
2023-08-22, 20:25
Medlem
Commancheria - rise and fall of the Comanche empire.

Comanchería är ett solitärspel där spelaren spelar ur indianstammens synvinkel.

I Comanchería tar spelaren kommandot över Comanche-nationen. Spelaren måste driva fientliga stammar från de södra slätterna, etablera dominans över regionen, skapa handelsnätverk med både vänliga stammar och kolonialmakter och slutligen försvara allt detta mot obevekliga militära och kulturella attacker.

Spelet sträcker sig över 250-år av amerikas historia.
Citera
2023-08-23, 20:24
Medlem
rotherys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AjdeAna
Jag fattar inte grejen med solospel. Är jag ensam läser jag en bok, lägger ett puzzel, ser en film eller spelar datorspel. Vad är tjusningen med solospel?
Det handlar om att man tycker om brädspel, och de andra sakerna du listar är något annat.
Citera
2023-08-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rothery
Det handlar om att man tycker om brädspel, och de andra sakerna du listar är något annat.

Svarade väl inte riktigt på frågan. Vad är det ni tycker är kul med brädspel om man tar bort social interaktion och tävlingsmoment?
Citera
2023-10-06, 15:51
Medlem
Stonemaier Games tycker jag levererar genomtänkta automatfunktioner. Har testar Scythe ensam och det var riktigt bra, speciellt med expansionen Rise of Fenris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in