2023-08-23, 15:50
Medlem
Hej jag är inne på dag tre , avtändningen på Subetex. Har xanol 10 st ettor. Tar en varje gång jag ska sova. Jag har bara tagit en ett till en tvåa sub i 7 veckor. Men innan tände jag av på tradd. Jag undrar vilken dag i sub avtändningen som är värst?
Hoppas på några erfarna människors svar. Jag har innan detta ett 12 årigt helt drogfritt liv. Men tänkte ta lite sub en dag men råka fortsätta.

Innan de här har jag långt amfetamin missbruk och alkohol. Men har bara varit på tradd å tänt av å nu sub 7 veckor
Citera
2023-08-23, 16:07
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogakuten --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2023-08-23, 17:44
Medlem
Subavtändning brukar vara ca 2 veckor om du klipper opiater helt och inte fuskar. Xanor kan du också få at på även om du bara tar i 1-2 veckor. Då kommer det hela dras ut ännu längre. Samma om du tar tram.

Har du gått på höga doser så kan det vara längre än två veckor, låga doser en aning kortare. Varje avtändning brukar bli värre så om det är första gången kan man komma milt undan. Har man tagit opiater länge så blir det riktigt jobbigt.

För mig så klippte jag helt från ca 0,5-0,7 mg om dagen. Var fast besluten om att klara det. Slutade också röka hasch samtidigt.

Dag 3-8 var värst med sjuk abstinens & ångest. Dag 9-14 fortfarande ångest men såg ljuset. Efter en månad i princip "helt normal" igen. Om än med en viss tomhet i bröstet.
Citera
2023-08-23, 23:56
Medlem
Tack för dig tydliga svar. Jag hade totalt 13st xalrnol 1 mg. Nu har jag 7 st kvar å komme inte köpa flera. Jag är så sjukt rädd för at. Men jag tänker bita ihop ändå. Än så länge har xarnolel hjälpt mig nästan helt. Jag trodde dag 4 va den värsta i sub at
Citera
2023-08-24, 00:06
Medlem
Tack för bra svar. Jag har 7st xarnol 1 mg kvar å när jag tar två till kvällen kommer jag ingen at. Jag är så sjukt rädd för at. Jag tänker ta de här å bita ihop när xarnolen är slut. Jag trodde dag 4 var värst. Mvh danielnrk76
Citera
2024-09-14, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traderjoe
Subavtändning brukar vara ca 2 veckor om du klipper opiater helt och inte fuskar. Xanor kan du också få at på även om du bara tar i 1-2 veckor. Då kommer det hela dras ut ännu längre. Samma om du tar tram.

Har du gått på höga doser så kan det vara längre än två veckor, låga doser en aning kortare. Varje avtändning brukar bli värre så om det är första gången kan man komma milt undan. Har man tagit opiater länge så blir det riktigt jobbigt.

För mig så klippte jag helt från ca 0,5-0,7 mg om dagen. Var fast besluten om att klara det. Slutade också röka hasch samtidigt.

Dag 3-8 var värst med sjuk abstinens & ångest. Dag 9-14 fortfarande ångest men såg ljuset. Efter en månad i princip "helt normal" igen. Om än med en viss tomhet i bröstet.

Hur går det för dig idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in