2023-08-23, 16:17
  #378001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Jag tänker kanske mer på matdistrubitionen med sin kedjor av transportslag. Men visst ingen är gladare än jag om jag har fel.
De mindre städernas och samhällenas matdistribution kommer ju inte påverkas nämnvärt så de kommer antagligen ta upp distributionen där den inte fungerar. Kommer vara en kaosperiod som sagt men kommer gå över
Citera
2023-08-23, 16:24
  #378002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Tur då att iallfall Biden kommer att sitta kvar under många långa år framöver. Och nu när Schyffert griper in vet vi säkert att segern äntligen är nära. https://www.filmtopp.se/nyhet/henrik-schyffert-skickar-dronare-till-kriget-i-ukraina-kontakta-mig-har


Den där karlen hade jag verkligen inte förväntat mig i detta ämne, mer att Ukraina har aldrig varit tryggare sammanhang.
Citera
2023-08-23, 16:29
  #378003
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Tur då att iallfall Biden kommer att sitta kvar under många långa år framöver. Och nu när Schyffert griper in vet vi säkert att segern äntligen är nära. https://www.filmtopp.se/nyhet/henrik-schyffert-skickar-dronare-till-kriget-i-ukraina-kontakta-mig-har


Henrik Schyffert dödade "KillingGänget" med hans druckna insats på en krog i Stockholm. Tack för att du påminner mig om det. Det fanns en tid när Killinggänget var roliga och efter Henrik Schyffert så finns det en tid när Henrik Schyffert härjade på..

Jag kan döda mina gamla idoler och gå vidare här i livet. Du verkar ha hakat upp dig på Joe Biden? Om vi tar varandras händer och går vidare mot solnedgången, vem eller vilka tror du kommer vinna detta krig?
Citera
2023-08-23, 16:31
  #378004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
OK? ICA och COOP kommer att överleva ett kärnvapenkrig?
Troligtvis ja, men ändå viktigare så ligger distributionen de använder till stor del utanför storstadsområdena liksom den mesta andra distribution vi har. Storstadsområden är ökända för sin dyra markhyra så allt som inte nödvändigtvis måste finnas där är beläget utanför. Hur brutalt det än kan låta så är huvudkontor något man åter kan bygga upp relativt enkelt medan grundstrukturen är betydligt svårare och den senare finns spridd över hela landet
Citera
2023-08-23, 16:33
  #378005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Troligtvis ja, men ändå viktigare så ligger distributionen de använder till stor del utanför storstadsområdena liksom den mesta andra distribution vi har. Storstadsområden är ökända för sin dyra markhyra så allt som inte nödvändigtvis måste finnas där är beläget utanför. Hur brutalt det än kan låta så är huvudkontor något man åter kan bygga upp relativt enkelt medan grundstrukturen är betydligt svårare och den senare finns spridd över hela landet
Jag hoppas såklart att du har rätt men är mer dystopisk personligen. Jag hoppas att jag har fel.
Citera
2023-08-23, 16:34
  #378006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Prova google.
Man kan hitta enstaka händelser, som "spannmålslager förstört", eller "tre döda i robotattack". Men hur går kriget i stort, har Ukraina återtagit Donetsk eller har ryssarna invaderat Kiev? Vilka vinner?
Citera
2023-08-23, 16:37
  #378007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Tror du inte de är nöjda att vara fyra? Dvs efter USA, Kina och Indien.

Är ju bättre än vad de ligger till militärt....

Finns inget som garanterar att de blir fyra på månen
Citera
2023-08-23, 16:38
  #378008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
De har ensamma kärnvapen för att förstöra jorden fem gånger om. Och Nato har nästan lika mycket. Om de inte längre träffar mitt i prick spelar mindre roll för omvärlden.
Nej ingen har så mycket kärnvapen, däremot kan de utradera större befolkningscentra lite varstans liksom väst kan. Du behöver inte överdriva så förbannat
Citera
2023-08-23, 16:51
  #378009
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Även om man tar ställning för Ukraina i kriget så är det verkligen patetiskt hur propagandistiskt förljugen rapporteringen är. Den Ukrainska regimen är långt ifrån perfekt. Förövrigt finns det en tydlig opinionsyttring på sociala medier som absolut inte är odelat positiv till Z och hans pack. Verkligheten är sällan svart eller vit, inte heller i denna konflikt.
100.000 krigsbrott har vatniksen gjort mot civila i Ukraina. Vet inte om detta är någon sorts rekord?
0 krigsbrott har Ukraina gjort mot civila i Ryssland.
Är detta insignifikant för dig?
Citera
2023-08-23, 16:56
  #378010
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
100.000 krigsbrott har vatniksen gjort mot civila i Ukraina. Vet inte om detta är någon sorts rekord?
0 krigsbrott har Ukraina gjort mot civila i Ryssland.
Är detta insignifikant för dig?
Intressant att von Trier yttrar sig på ett för etablissemanget aningen ogynnsamt sätt. https://sverigesradio.se/artikel/lars-von-triers-utspel-russian-lives-matter
Citera
2023-08-23, 16:58
  #378011
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Intressant att von Trier yttrar sig på ett för etablissemanget aningen ogynnsamt sätt. https://sverigesradio.se/artikel/lars-von-triers-utspel-russian-lives-matter
Vad i hela helvete har "Groppeknell"-mannen för inverkan på ett enda inlägg i en enda debatt? Det är ju för fan som att påstå att saker verkar gå Ukrainas väg för att Lasse Holm skrivit en låt om landet.
Nu får ni väl för fan steppa upp nivån era jävla sandlådemongoler?!
Citera
2023-08-23, 17:18
  #378012
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Bara jag som märkte att Putin ändrade sin röst för att låta som Darth Vader under BRICS-mötet?
När din mikrofon vars komponenter kommer från väst, så blir det ett sådant läte i den bristen de har i nästan allt inom teknologi....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in